Ik ben mathias, 18 en kom net terug van een reisje naar Italië met mijn vriendin. Daar heb ik voor de eerste keer in mijn leven whiskey gedronken. De eerste was een Johnnie Walker Red Label in een Jazz Club. Verder ook nog een Black Label van JW en een J&B (wat een ongelooflijke rotzooi ivg met de andere twee). Nu ik de website van Johnie Walker heb bekeken ben ik zo'n beetje betoverd door de filosofie er achter, maar ook gewoon door whiskey in het algemeen. Van alle alcoholische dranken is dit de eerste waarvan ik onmiddellijk zei: wow. Ook al ben ik nog geen 20, ben ik niet meteen te vinden voor Alcopops e.a. en wijn is niet mijn ding, maar de Whiskey was heerlijk.
Nou wil ik dus ook beginnen met het verzamelen van whiskey, maar eerst natuurlijk wat kennis erover opdoen. En ik heb het idee dat ik op dit forum wel alles kom te weten . Voorlopig ben ik nog maar een kneusje dat eigenlijk niets weet over whiskey buiten een aantal merken. Verder ook dat ik vanaf nou geen J&B meer moet drinken hehe. Ik droom nou al van mijn eerste Blue Label en de eerste kennis die ik kan op doen

en met je toekomstige verzameling