Op mijn 18 of 19e ben ik besmet geraakt met het 'whisky-virus' door deel te nemen aan een boeiende nosing & tasting van Ad de Koning in het museum van Enschede. Na die tasting kocht ik mijn eerste fles Dhalwinnie.
Nu vele jaren later heb ik een mooie constante voorraad van circa 30 flessen… en het is altijd weer een feest als er een fles leeg is, want dan mag er weer een nieuwe uitgezocht worden.
Inmiddels heb ik 2x Schotland bezocht en een aantal distilleerderijen van binnen mogen bekijken, waaronder: Talisker, Ben Nevis, Dhalwinnie, Balvenie, Macallan, Glenfiddich, Glenkinchie en Aberlour.
Voor dit jaar staan er maar liefst 2 Schotland reizen op het programma. Allereerst in het voorjaar met mijn vrouw en als alles meezit in oktober met IWS en Wim Wamelink naar Islay.
Helaas heb ik niet de neus om elke geur te kunnen omschrijven, maar gelukkig weet ik wel wat ik lekker vind en niet.
Een uitdaging is misschien om nog eens een whiskyclub op te richten in mijn woonplaats, maar hoe dat in zijn werk gaat weet ik nog niet. Wie weet hebben forumleden tips.

En die neus is te trainen, hoor 

, dan zie ik je reactie graag tegemoet.