Philip, Hengelo Overijssel

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
p.vollenbroek
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 Feb 2013, 22:05
Locatie: Hengelo
Contact:

Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor p.vollenbroek » 24 Feb 2014, 21:11

Beste whiskyliefhebbers,

Op mijn 18 of 19e ben ik besmet geraakt met het 'whisky-virus' door deel te nemen aan een boeiende nosing & tasting van Ad de Koning in het museum van Enschede. Na die tasting kocht ik mijn eerste fles Dhalwinnie.

Nu vele jaren later heb ik een mooie constante voorraad van circa 30 flessen… en het is altijd weer een feest als er een fles leeg is, want dan mag er weer een nieuwe uitgezocht worden.

Inmiddels heb ik 2x Schotland bezocht en een aantal distilleerderijen van binnen mogen bekijken, waaronder: Talisker, Ben Nevis, Dhalwinnie, Balvenie, Macallan, Glenfiddich, Glenkinchie en Aberlour.
Voor dit jaar staan er maar liefst 2 Schotland reizen op het programma. Allereerst in het voorjaar met mijn vrouw en als alles meezit in oktober met IWS en Wim Wamelink naar Islay.

Helaas heb ik niet de neus om elke geur te kunnen omschrijven, maar gelukkig weet ik wel wat ik lekker vind en niet.

Een uitdaging is misschien om nog eens een whiskyclub op te richten in mijn woonplaats, maar hoe dat in zijn werk gaat weet ik nog niet. Wie weet hebben forumleden tips.

:schotland
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor henri » 24 Feb 2014, 21:34

Welkom! :hoedaf

tips en wetenswaardigheden te over op dit forum, en genoeg mensen die je vast wat meer wegwijs kunnen maken hier, let maar op, dat gaat waarschijnlijk in de komende paar welkomstberichten al gebeuren... ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Feb 2014, 21:35

Welkom Philip.

Mooi bezig inderdaad. En wat die club betreft val je met je neus in de boter... tsja, hoe zeg je dat in whisky termen :Scratch

Twents Whiskygenootschap - Hengelo.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor Harrie » 24 Feb 2014, 21:35

Welkom op het forum, Philip!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 24 Feb 2014, 22:41

Welkom Philip! Leuke geschiedenis. Ik ben jaloers op je, al zo veel gezien in Schotland :goedgedaan En die neus is te trainen, hoor ;) Maar daar moet je zin in hebben ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Feb 2014, 22:57

Piet schreef:Welkom Philip.

Mooi bezig inderdaad. En wat die club betreft val je met je neus in de boter... tsja, hoe zeg je dat in whisky termen :Scratch

Twents Whiskygenootschap - Hengelo.


Welkom! En inderdaad, sinds een klein jaar is er een vereniging in Hengelo :)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud
Senior
Senior
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 Nov 2010, 16:42
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor Ruud » 25 Feb 2014, 10:14

Hallo Philip,

Weer een plaatsgenoot, welkom!
Mocht je geinteresseerd zijn in 'ons' TWG :nat , dan zie ik je reactie graag tegemoet.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor JayDie » 26 Feb 2014, 10:17

Welkom!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
p.vollenbroek
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 Feb 2013, 22:05
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor p.vollenbroek » 26 Feb 2014, 12:56

Bedankt voor al jullie reacties! :Slainte
0 x

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Philip, Hengelo Overijssel

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 01 Mar 2014, 00:59

Welkom Philip! Toch best aardig wat mannen hier op het forum die het getroffen hebben dat ze hun vrouw zo ver krijgen om 1 of meerdere tripjes naar Schotland te maken. Gaat mij niet lukken!
0 x


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten