Managers Choices

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Piet
Moderator
Moderator

Managers Choices

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jan 2010, 14:32

Voor wat het waard is.
Ik heb hier wat informatielinks van een aantal min of meer recente Managers Choices op een rij gezet.
Ik heb zelf nog geen ervaring met 'n MC. Mocht iemand die wel hebben dan wil je er hier wellicht iets over zeggen.
Uitgebreidere proefnotities kun je uiteraard plaatsen onder Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen. Zet hier dan even een verwijzing als het gaat over een MC.

‘The Managers’ Choice’ Single Cask Selection from each of Diageo’s 27 Distilleries in Active Production
September 4th, 2009.
The Managers’ Choice Single Cask Selection is a collection of whiskies from each of Diageo’s 27 distilleries in active production. To be released in 4 batches over the next 9 months.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Diageo releases third Managers' Choice batch

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Apr 2010, 21:19

Bron: Drinks International: Diageo releases third Managers' Choice batch

April 2010: Diageo is to launch the third batch of its single malt collection whiskies – The Managers’ Choice.

The first was launched in September 2009 and the second in January 2010.

Among the seven expressions that feature in this third release are Caol Ila, Glenkinchie, Glen Ord, Royal Lochnagar, Dailuaine, Inchgower, and Mannochmore.

Each of the whiskies is drawn from one single oak cask, picked after a careful examination of distillery stocks, and bottled at its natural cask strength.

The collection encompasses all 27 of Diageo’s single malt scotch whiskies and they are labelled The Managers' Choice because of the way the whiskies are selected.
The releases are being staged in four batches over several months, starting in September 2009 and concluding in May 2010.
Depending on the size of the cask and the rate of evaporation over the years since it was filled, the volume of bottles obtained from the chosen casks can vary between approximately 640 and as little as 200.

Full details, including tasting notes, are displayed on the Classic Malts Selection website http://www.malts.com. Prices range from £200-£300.
:Cry
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Diageo releases third Managers' Choice batch

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Apr 2010, 21:22

Piet schreef:Prices range from £200-£300. :Cry

Erg stevige prijzen. Inderdaad om te huilen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Managers Choices

Ongelezen berichtdoor Jock » 16 Apr 2010, 15:06

Ik wil niemand tegen de borst stoten, maar ik vind de prijzen die DIAGEO vragen zelf aanstootgevend. Het is een belediging voor de klant om zulke prijzen te vragen. Ik zeg NIET dat ze de wet overtreden. Dat zeker niet en elke concern mag vragen wat het wilt, maar dit is belachelijk.
En te denken dat er opmerkingen waren dat Bruichladdich commercieel bezig waren!!!
Verwende monopolisten zijn het in my oh so humble opinion
1 x

dennis
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor dennis » 16 Apr 2010, 15:25

Jock,
Iedereen heeft het recht op een eigen mening. Zo ook laat jij dat hier gelden.
Echter wil ik graag, en niet omdat ik voor de duivel werk, je vragen of je je mening alleen uit op Diageo met de MC's of gaat het verder?
Als liefhebber heb ik best wel een probleem met 'marktwerking'. Een niche product moet gelijk erg duur worden als er veel vraag naar is, of de marketeers hebben een concept uitgewerkt waardoor het daadwerkelijke product overgewaardeerd is.
Wat ik eigenlijk bedoel is, is dat je reactie misschien wel terecht is, maar als ik om me heen kijk is het de lijn van verwachting van veel investeerders. Als je een mooie fles op de Whiskytalker exchange zet, wordt hij, door handel, meer waard. Tot zelfs 55.000 euro voor een bijna onverhandelbare fles Springbank uit 1919. Legio whiskyliefhebbers tussen quotes kopen flessen als investering. Die moeten 3 tot 4x over de kop als ze ze verkopen. Is dat niet hetzelfde?
0 x
WhiskyWijzer

- Laat niemand je vertellen wat lekker is. Dat bepaal je nog altijd zelf! -

old-smuggler
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor old-smuggler » 16 Apr 2010, 16:05

Tja Jock, ergens geef ik je wel een beetje gelijk maar idd is het niet alleen Diageo die dit doet. Kijk eens naar de octomore van Bruichladdich, voor zo`n jonge whisky bijna 100,- euro vragen is toch ook geen kattepis... :nono
Toch is er een categorie klanten die er wel het geld voor over hebben, gelukkig maar anders moest ik mezelf opofferen. :lol:
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Apr 2010, 19:10

We kunnen hier lang én breed over blijven emmeren, maar ze (denk aan Diageo en cs) doen toch precies datgene, wat ze willen(lees: wat de marketing afd. de direktie heeft voorgelegd) uitvoeren: mooie, dure, chique flessen op de markt zetten in de hoop(lees: verwachting, want ze weten namelijk het antwoord al!!) dat er een bescheiden/redelijke run komt op zo'n Managers Choices lancering! En ik denk, dat er dan, naast de tamelijk gefortuneerden, ook wel mensen zijn, die denken én zeggen, ik ga toch 'ns zo'n dure Cardhu, Glen Elgin of Linkwood kopen, kijken of zo iets nou echt dat geld waard is. En bij de een slaat hij geweldig aan en bij iemand anders jammergenoeg niet. En dat in zo'n twintig, dertig of meer landen, welnu reken maar uit wat de winst is :lol:

Bovendien ken ik mensen, die klagen dat deze flessen zó verschrikkelijk duur zijn en of ze daar bij Diageo gek zijn geworden, of zó.
En na 1week zegt zo'n kennis, ik heb die en die toch maar gekocht, hij schijnt zo ontzettend lekker te zijn ;)

Vergeet één ding niet: als bijv. Diageo zoiets dergelijks onderneemt, weten ze al vrij goed wat het resultaat wordt!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 16 Apr 2010, 20:06

Zo gauw een bedrijf te groot word in sommige ogen, schijnen ze ineens nergens meer voor te deugen.
Op de blog van J.Hansell stonden ook al van die nonsens kreten.
300 euro voor een Port Ellen schijnt wel normaal te zijn terwijl daar ook veel meer van was dan dat ze naar buiten brachten.
Ik betaalt het er niet voor , een ander weer wel. Ieder zijn meug toch.
Een 27 jaar oude Parker Beam kost ook boven de 200 euro. een 23 jaar oude Papy van winckle ook. En dat zijn dan 'nog maar" bourbons. Maar daar hoor je dan niemand over.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Apr 2010, 20:55

KSB66 schreef:Zo gauw een bedrijf te groot word in sommige ogen, schijnen ze ineens nergens meer voor te deugen.

Precies. Iets soorgelijks schreef ik eerder in het bericht "Bruichladdich en zijn range":
JayDie schreef:
laddie teun schreef:Overigens, het merk niets vinden omdat het te commercieel isvind ik altijd zo dom.

Hetzelfde geldt voor bv. een Glenfiddich: dat vinden mensen dan niks, omdat dat zo'n grote naam is... :? Idem in de showbiz: wanneer iemand het helemaal maakt zeggen de mensen dat diegene arrogant is, etc... Het lijkt of mensen een ander geen succes of geluk gunnen (wat zijzelf niet kunnen behalen).

I_SPEY schreef:ik ga toch 'ns zo'n dure Cardhu, Glen Elgin of Linkwood kopen, kijken of zo iets nou echt dat geld waard is.

Vorig jaar op de Mitra WX heb ik een glas Johnnie Walker Blue Label (geschonken door Dennis) mogen proeven. Deze kost ca. 150 ~ 180 euro voor een fles (correct me if I'm wrong). Ja, hij was lekker, maar voor dat geldt koop ik liever 3 of 4 andere flessen. Inderdaad ieder z'n ding, dat is al duidelijk geworden in "40yo whisky voor £899,00?!". Als er markt voor is en de mensen willen het ervoor uitgeven... waarom niet! Wel oppassen dat de whisky ook betaalbaar blijft voor de 'gewone man'... :nono :goedgedaan
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

old-smuggler
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor old-smuggler » 16 Apr 2010, 21:42

Glenfiddich? Ik zit net achter de nieuwe Glenfiddich 14y rich oak, wederom gewoon goed. :duimop
Ik denk zelfs dat ze met deze whisky supergoed gaan scoren. Ook al ben je als bedrijf super groot, moet je toch constant bezig blijven met je toekomst.
Volgens insiders staan er bij Glenfiddich dit jaar nog spectaculaire dingen op de agenda...... :schotland
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Apr 2010, 21:44

We zijn hier toch allemaal gewone mensen, of niet.......... :o
Nee hoor, ieder mens is uniek :D
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"