Brora en Clynelish bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 08 Sep 2012, 11:30

Wel, als nu ook Whiskynotes stelt dat de Clynelish 1997 TBD die we selecteerden doet denken aan Clynelish 1982, dan zal dat toch moeten kloppen :D .
90 punten op Whiskynotes.be !

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Yapi » 08 Sep 2012, 11:40

BWhisky schreef:Wel, als nu ook Whiskynotes stelt dat de Clynelish 1997 TBD die we selecteerden doet denken aan Clynelish 1982, dan zal dat toch moeten kloppen :D .
90 punten op Whiskynotes.be !

:Slainte

haha, je bent me net voor, ook door het feit dat ik nog een 3de fles heb besteld, en alle drie betaald, dus binnenkort heb je 3 flesjes aan jouw deur, en die geraken dan wel tot bij mij zeker? ;)
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Brora en Clynelish bottelingen

Ongelezen berichtdoor Banzai » 10 Okt 2013, 15:00

Nieuwe Clynelish 1997 van TWM voor Beproefd.be:

Om onze site te promoten en de hosting kosten te betalen hebben we na enige twijfel besloten om eens een eigen, erg gelimiteerde botteling te lanceren. In samenwerking met The Whisky Mercenary Jürgen Vromans (tenslotte regelmatig deel van ons tastingpannel) kozen we voor een Clynelish 1997. Het gaat om een botteling van 65 flessen op vatsterkte.

Uiteraard gaan we zelf geen tastenotes schrijven, maar we vroegen wel een bevriend collega blogger of we zijn notities later mogen overnemen. Verwacht deze dus één van de dagen.

Je kan de fles reserveren door een mail te sturen naar info@beproefd.be. De prijs bedraagt 75 euro. Uiteraard gaan we uit van een 'first come - first served' systeem.
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Ignace
Senior
Senior

Re: Clynelish 14yo 46%

Ongelezen berichtdoor Ignace » 05 Nov 2013, 12:22

Vorige zaterdag een fles van gekocht, maar hij is nog niet open. Dat zal wel één van de volgende weken/maanden gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Clynelish 17yo 54% First Cask

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 24 Dec 2013, 00:45

Matti schreef:ozon

En wat moet ik mij daar bij dan voorstellen?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Dec 2013, 01:15

Matti schreef:
henri schreef:[...] lijkt me genoeg zeggen over dat glendronach in ieder geval een hele mooie whisky neerzet. ( ik heb dat persoonlijk overigens ook heel erg met de kilkerran )

Daar kan ik je volledig de hand schudden. Twee van mijn favoriete distilleries op dit moment.

Voor wat betreft aankopen: ik heb de Clynelish 17yo 54% First Cask laten wegzetten. Een ontzettend a-typische Clynelish met een neus van dennenaalden, hars, limoen, ozon en kaarsvet en een smaak van zacht zoet fruit en was. Heel veel was, die meer richting paraffine gaat dan bijenwas. Simpelweg prachtig, maar geen allemansvriend denk ik :)

Klinkt als eentje die precies in mijn straatje past!
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Dec 2013, 01:20

johan brugge schreef:

Meeste mensen roepen het na een frisse zomerse onweersbui, als het water alweer verdampt van het asfalt. Ikzelf denk meer aan de geur van die oude speelgoed autootjes die je op een elektrische baan zette en dan zo'n handvat/pistooltje had om ze te laten rijden (kan even niet op de naam komen) die autootjes hadden aan de onderkant een metalig borsteltje om contact te maken. Ik heb mij wel eens laten vertellen dat na een tijdje rijden die dingen een beetje de geur van ozon benaderen. (ja vergezocht ik weet het).

Edit:
'Slot car racing' was de term die ik zocht en googlen op een combi met Ozone, levert de nodige resultaten op. :)
Of ik dat nu perse in whisky wil ruiken is een tweede. Beetje zoiets als vuursteen. Kan lekker zijn, maar ook helemaal foute boel.
Laatst gewijzigd door Soundwave op 24 Dec 2013, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 24 Dec 2013, 01:20

johan brugge schreef:

Tja, moeilijk te beschrijven: ozon heeft een metalige, scherpe geur. Je kan het ruiken bij apparaten met draaiende electrische motoren met van die borstels erin (blenders, boormachines), maar ik ruik het ook vaak als er onweer in de lucht zit.

edit: lol, eh, what he said :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 24 Dec 2013, 01:24

Soundwave schreef:
Matti schreef:[...] Voor wat betreft aankopen: ik heb de Clynelish 17yo 54% First Cask laten wegzetten. [...]

Klinkt als eentje die precies in mijn straatje past!

De nasmaak (na 30 minuten proef je hem nog) is echt alsof je op een ouderwetse bijenwas-kaars hebt lopen kauwen. Met afstand de meest waxy Clynelish die ik ooit heb gehad (en dat zegt wat bij die distillery :)).

Soundwave schreef:Of ik dat nu perse in whisky wil ruiken is een tweede. Beetje zoiets als vuursteen. Kan lekker zijn, maar ook helemaal foute boel.

Het is in deze whisky een geur in een ondergeschikte (maar wel duidelijk detecteerbare) rol. Ik vind het in dit geval iets toevoegen, maar je hebt gelijk dat het soms bijna een offnote kan zijn.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Dec 2013, 01:30

Kan hem trouwens niet vinden. Heb je een WB linkje toevallig?

PS
Krijg ineens wel extreem de behoefte om zo'n slotcar baan te kopen en voor de kerstboom op de grond te gaan zitten spelen met m'n speelgoed autootje hahaha. Nog een paar jaartjes wachten vrees ik ;)
edit: verkeerd gezocht en nu toch gevonden
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 24 Dec 2013, 01:36

Waar heb je hem gevonden dan? Ik dacht dat hij er nog niet opstond namelijk (op WB).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Dec 2013, 01:39

Matti schreef:Waar heb je hem gevonden dan? Ik dacht dat hij er nog niet opstond namelijk (op WB).

Ging er van uit dat het deze was, of niet?:
http://www.onlinewhiskybestellen.nl/product/4146/clynelish-first-cask-by-win-1996-17-jaar-540-07l-re-rack-sherry-hogshead-8800-253-flessen
http://www.bestofwhisky.nl/default/clynelish-1996-first-cask-54.html
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 24 Dec 2013, 01:42

Ja, dat is 'm idd, ik dacht dat je een whiskybase pagina had gevonden :)

Ook mooi: ik had mij eerder deze maand voorgenomen dat als ik duurdere flessen zou kopen, ik in ieder geval flessen zou kopen die duidelijk het distilleryprofiel in zich hadden zodat die fles als een soort ijkpunt voor de toekomst kon dienen. Dit is de vreemdste Clynelish die ik ooit heb gedronken. Way to follow through, Matti ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Dec 2013, 22:19

Pellie schreef:Ik nog een Clynelish 17yo 1996 First Cask en een Glen Garioch 22yo Kintra besteld!!

Die heb ik beide ook en daar ga je geen spijt van krijgen :) Naja, misschien van de Clynelish, die is wel apart :D
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen

Ongelezen berichtdoor Pellie » 30 Dec 2013, 22:47

Matti schreef:
Pellie schreef:Ik nog een Clynelish 17yo 1996 First Cask en een Glen Garioch 22yo Kintra besteld!!

Die heb ik beide ook en daar ga je geen spijt van krijgen :) Naja, misschien van de Clynelish, die is wel apart :D

Ohoh...en wat is er zo apart aan dan? :D
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”