Leuk deze discussies, maar laat mij het volgende melden: Ikzelf zit aan de andere kant van de mensen op dit forum. Ik ben één van diegene die vragen en wijzigingen beantwoord: "Heeft u deze whisky ook en wanneer is die gedistilleerd en welk flesnummer heeft ie enz.enz. Laat het duidelijk zijn dat dit tientallen mails per dag geeft. Krijg je die mogelijkheid ook bij Bol.com een Zalando of Wehkamp waar we online kopen? Dat geloof ik niet erg. En denk eens na wanneer iemand tegen de 10.000 artikelen op zijn site zet maal € 10,-- maakt dat al snel € 100.000,--. Vind je het gek dat niet alles op voorraad staat?
Accepteer gewoon dat sommige specialiteiten wat langer op zich laten wachten! Wil je geen risico lopen om met een mooie fles whisky op tijd op een verjaardag aan te komen? Koop dan direct iets moois bij de plaatselijk slijter of hou hier rekening mee als je via internet besteld. Meer dan onze best kunnen wij niet doen.
Verder lees ik dat een grote handelaar zijn voorraadsysteem toch wel even kan koppelen aan de verkopen! Ja natuurlijk kan dat en voor niets gaat de zon op: Website laten bouwen onder Magento: rond de € 20.000,--. Kassa-Koppel systeem aanschaffen een slordige € 12.000,-- en dan hebben we het nog niet over de manuren die er voor het inbrengen van de gegevens nodig zijn. Uren die nergens gedeclareerd kunnen worden, maar moeten worden terugverdient middels verkopen.
Nou ben ik zelf geen fan van
Drankgigant (zie ondergetekende) hoewel zij nog daadwerkelijk een winkel hebben, maar om hun op deze manier weg te zetten verdienen ze nou ook weer niet! We kunnen kiezen uit een assortiment van rond de 10.000 artikelen waarbij we gaan liggen piepen als er geen pipetjes meer bij geleverd kunnen worden of als de fles een dagje te laat aankomt. In Zuid-Afrika hebben sommige mensen potdomme nog niet eens een litertje zuiver drinkwater. Kom op zeg. Uiteindelijk blijft het je eigen schuld dat je zelf niet op tijd aan het bestellen van pipetjes hebt gedacht. Toch?
Maar goed. Gelukkig is er de wetenschap dat een klacht 8x wordt doorverteld en een duimpje omhoog slechts 1x.
Valt het toch nog wel mee allemaal met ons als web-verkopers.
Oeps: Marcel Toet - slijterijleiden.nl (collega van Drankgigant)
p.s.: Ter informatie over
Drankdozijn, lage prijzen en gemeentelijke verordeningen. Volgens de Nederlandse wet mag er vanaf een industrieterrein geen handel gedreven worden met consumenten. Dit omdat het valse concurrentie met zich meebrengt gezien het verschil in waarde (lees huurprijzen) van het onroerend goed. Naar mijn bescheiden mening heeft Drankdozijn geen fysieke winkel (helemaal zeker weten doe ik dat niet) en kan, als dat zo is, hierdoor op illegale wijze tegen goedkope prijzen vanaf een industrieterrein aan consumenten leveren. De controle hierop is een taak van de desbetreffende gemeente waarbij kan worden vermeld dat de meeste gemeentes in Nederland hier niet erg streng op controleren.
Nog twee boosdoeners op dat gebied:
Macro en Sligro...Wie heeft er nou niet zo'n pas?