Algemene discussie over Webshops

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
JayDie
Moderator
Moderator

Re: Algemene discussie over Webshops

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Jul 2013, 08:25

Jorn schreef:de chauffeur en klant kunnen toch samen controleren of de fles heel is en dan tekenen?

Die lui zijn vaak alweer weg voordat je getekend hebt. En wat je tekent boeit ze ook niet, als is het maar een kruisje
Jorn schreef:Laatst kwam er iemand aan de deur die mij vertelde dat het niet de bedoeling is om het pakket open te maken voordat er getekend is. Dat is een vreemde gang van zaken, vind ik.

...maar zo ervaar ik het ook. Je tekent voor ontvangst, tenzij er ergens staat "onbeschadigd", blah, blah, maar vaak ben ik al vol van adrenaline als ik m'n pakket krijg en vergeet ik alles ;)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 04 Jul 2013, 12:14

JayDie schreef:...maar vaak ben ik al vol van adrenaline als ik m'n pakket krijg en vergeet ik alles ;)

Als het pakketje lekt dan gaat dat snel over denk ik...gevolgd door een 'watskeburt?'

Maar hoe dan ook, het blijft een vreemde situatie/volgorde met tekenen/ontvangst/checken of het niet kapot is. Vast ook één van de redenen dat het zo goed gaat met Post NL.
0 x

No Ice
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: www.drankgigant.nl e.a.

Ongelezen berichtdoor No Ice » 30 Aug 2013, 02:10

Leuk deze discussies, maar laat mij het volgende melden: Ikzelf zit aan de andere kant van de mensen op dit forum. Ik ben één van diegene die vragen en wijzigingen beantwoord: "Heeft u deze whisky ook en wanneer is die gedistilleerd en welk flesnummer heeft ie enz.enz. Laat het duidelijk zijn dat dit tientallen mails per dag geeft. Krijg je die mogelijkheid ook bij Bol.com een Zalando of Wehkamp waar we online kopen? Dat geloof ik niet erg. En denk eens na wanneer iemand tegen de 10.000 artikelen op zijn site zet maal € 10,-- maakt dat al snel € 100.000,--. Vind je het gek dat niet alles op voorraad staat?
Accepteer gewoon dat sommige specialiteiten wat langer op zich laten wachten! Wil je geen risico lopen om met een mooie fles whisky op tijd op een verjaardag aan te komen? Koop dan direct iets moois bij de plaatselijk slijter of hou hier rekening mee als je via internet besteld. Meer dan onze best kunnen wij niet doen.
Verder lees ik dat een grote handelaar zijn voorraadsysteem toch wel even kan koppelen aan de verkopen! Ja natuurlijk kan dat en voor niets gaat de zon op: Website laten bouwen onder Magento: rond de € 20.000,--. Kassa-Koppel systeem aanschaffen een slordige € 12.000,-- en dan hebben we het nog niet over de manuren die er voor het inbrengen van de gegevens nodig zijn. Uren die nergens gedeclareerd kunnen worden, maar moeten worden terugverdient middels verkopen.
Nou ben ik zelf geen fan van Drankgigant (zie ondergetekende) hoewel zij nog daadwerkelijk een winkel hebben, maar om hun op deze manier weg te zetten verdienen ze nou ook weer niet! We kunnen kiezen uit een assortiment van rond de 10.000 artikelen waarbij we gaan liggen piepen als er geen pipetjes meer bij geleverd kunnen worden of als de fles een dagje te laat aankomt. In Zuid-Afrika hebben sommige mensen potdomme nog niet eens een litertje zuiver drinkwater. Kom op zeg. Uiteindelijk blijft het je eigen schuld dat je zelf niet op tijd aan het bestellen van pipetjes hebt gedacht. Toch?
Maar goed. Gelukkig is er de wetenschap dat een klacht 8x wordt doorverteld en een duimpje omhoog slechts 1x.
Valt het toch nog wel mee allemaal met ons als web-verkopers.

Oeps: Marcel Toet - slijterijleiden.nl (collega van Drankgigant)

p.s.: Ter informatie over Drankdozijn, lage prijzen en gemeentelijke verordeningen. Volgens de Nederlandse wet mag er vanaf een industrieterrein geen handel gedreven worden met consumenten. Dit omdat het valse concurrentie met zich meebrengt gezien het verschil in waarde (lees huurprijzen) van het onroerend goed. Naar mijn bescheiden mening heeft Drankdozijn geen fysieke winkel (helemaal zeker weten doe ik dat niet) en kan, als dat zo is, hierdoor op illegale wijze tegen goedkope prijzen vanaf een industrieterrein aan consumenten leveren. De controle hierop is een taak van de desbetreffende gemeente waarbij kan worden vermeld dat de meeste gemeentes in Nederland hier niet erg streng op controleren.
Nog twee boosdoeners op dat gebied: Macro en Sligro...Wie heeft er nou niet zo'n pas?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Aug 2013, 08:48

No Ice schreef:Ikzelf zit aan de andere kant van de mensen op dit forum.

Valt mee hoor Marcel. Je zou moeten zeggen de "kopers" of "consumenten" op dit forum. Er zijn hier namelijk ook heel wat professionals, al dan niet "winkeliers", actief.

No Ice schreef:lage prijzen en gemeentelijke verordeningen.

Hierover, en alle vaagheden er omheen, is hier (mede daarom je bericht verplaatst) eerder al e.e.a. geschreven.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 31 Aug 2013, 22:31

@No Ice
Heb je er nog wel plezier in?
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: www.drankgigant.nl e.a.

Ongelezen berichtdoor GJR » 02 Sep 2013, 12:31

No Ice schreef:p.s.: Ter informatie over Drankdozijn, lage prijzen en gemeentelijke verordeningen. Volgens de Nederlandse wet mag er vanaf een industrieterrein geen handel gedreven worden met consumenten. Dit omdat het valse concurrentie met zich meebrengt gezien het verschil in waarde (lees huurprijzen) van het onroerend goed. Naar mijn bescheiden mening heeft Drankdozijn geen fysieke winkel (helemaal zeker weten doe ik dat niet) en kan, als dat zo is, hierdoor op illegale wijze tegen goedkope prijzen vanaf een industrieterrein aan consumenten leveren. De controle hierop is een taak van de desbetreffende gemeente waarbij kan worden vermeld dat de meeste gemeentes in Nederland hier niet erg streng op controleren.
Nog twee boosdoeners op dat gebied: Macro en Sligro...Wie heeft er nou niet zo'n pas?

Tja zelf via Facebook gevraagd aan Drankdozijn over fysieke winkel : Antwoord "hebben we niet" . Dus is 100% zeker.....

Ik heb wel eens begrepen dat ze (lees Bols) via een andere niet gerelateerde slijter (behoudens klant van Bols) een slijtersvergunning "huren" .....
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 02 Sep 2013, 14:32

Zover mij bekend is Drankdozijn een Grolsch agentschap die ook een site hebben voor ons als slijters en horeca zie: http://drankdirect.nl/contact

Wat zij doen mag niet volgens de oude regels... hier was de Warenwet voor verantwoordelijk om dit na te leven! Maar sinds 1 januari of 1 april moet de gemeente de naleving doen... en tja als dat niet gebeurt dan.... gebeurt er ook niks ;-)

Vanuit de handel wordt er niet positief op gereageerd (lees: Maxxium, Diageo, Van Wees etc..) maar ook slijters hebben er last van...

Het is dus oneerlijke concurrentie... Zolang ze doorgaan zou ik zeggen profiteer ervan!

Jack
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 02 Sep 2013, 22:02

Ja Drankgigant heeft een winkel en de Drankdozijn niet, maar als de Drankdozijn niet zou bestaan zou dat wat uitmaken? Drankgigant doet goede zaken en daar hebben ze de Drankdozijn niet voor nodig. Natuurlijk beconcurreren ze elkaar en dat werkt ook door, maar anders zou de Drankgigant in z'n eentje zijn met die lage prijzen.

Andere kant is wel, dat gedeelte derving via internet is dat iets waar je je heel erg druk om moet maken?
Een heleboel mensen doen niet eens aan internet, er zijn een heleboel oudere mensen die gewoon naar de slijterij gaan, zelfs mensen die het bestaan niet weten van online slijterijen (Ik wist er ook niet van, dacht dat zoiets niet mogelijk was)

Je kan er een heleboel statistieken op los laten, maar ik denk dat het maar een klein gedeelte van inkomsten derving is.
Maar de eeuwenoude discussie over "baas zijn over je eigen portemonnee", kan je het die paar mensen kwalijk nemen die via internet weten te bestellen? En dan hebben we nog het magische woord "Crisis" mensen hebben minder te besteden etc. en dat werkt overal in door. Iedereen moet op een of andere manier zijn geld verdienen.

Ik snap de oneerlijke discussie wel, maar het is makkelijker om te wijzen. De vraag is wat ga je doen, "ga je mee of zeg je nee?" Meer voor minder verkopen, of weinig verkopen voor veel

en zoals Jack zegt, zolang ze het blijven doen profiteer ervan, maar vergeet je lokale slijterij op de hoek niet ;)
Bij wie je gezellig een praatje kan maken, waar je kan proeven, etc. etc. etc.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Slijterij wijnhandel Menno Boorsma

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Sep 2013, 15:13

WhiteMonkey schreef:...Al weer meer dan een jaar geleden hebben wij hem gebeld met de vraag of hij nog de beschikking had over Ledaig NAS of Ledaig 7 (die toen en nog steeds op zijn site staan - maar niet meer beschikbaar waren) en toen werd er gewoon opgenomen. Maar de site is in elk geval dus niet up to date.

Tsja, mijn email van een half jaar geleden is ook nooit beantwoord :nono

Uit Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Ruval schreef:Op basis van mijn whiskyweekend bij Maltstock inmiddels deze besteld :

Craigellachie 2000 12y Exclusive Malts.
http://www.whisky-amsterdam.nl/product/701/whisky/schotland/speyside/craigellachie-2000-12y-exclusive-malts.shtml

Een willekeurige link gebruikt i.v.m. de foto die zij er wel bij hebben staan.

Een hele vreemde nieuwe site. Ik zie helemaal geen aanbod en kende tot nu toe alleen de verouderde oude site: werelddranken.nl.

Op deze nieuwe site is het in elk geval overduidelijk dat je nooit antwoord op vragen krijgt:

Klik hier een om vraag te stellen over het assortiment wereld dranken van Amsterdam Slijterij Boorsma...

En dan krijg je: Tot onze spijt heeft de server de door u gekozen pagina niet kunnen vinden.
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Slijterij wijnhandel Menno Boorsma

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 25 Sep 2013, 16:00

Piet schreef:Op deze nieuwe site is het in elk geval overduidelijk dat je nooit antwoord op vragen krijgt:
Klik hier een om vraag te stellen over het assortiment wereld dranken van Amsterdam Slijterij Boorsma...
En dan krijg je: Tot onze spijt heeft de server de door u gekozen pagina niet kunnen vinden.

De contact button bovenin doet het echter wel.
En het email adres wordt tweemaal herhaalt onderaan de pagina....

...dat is geen garantie op een antwoord natruulijk.... :gnif
:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 26 Sep 2013, 12:19

Okay... ik wist niet dat mijn link zo dubieus was. De selectie was puur vanwege de afbeelding
van de fles. En de fles is niet zeer oud, dus de site wordt wel degelijk onderhouden.

Zelf heb ik nog nooit online flessen besteld. Wel mailcontact met een aantal bedrijven, maar altijd
persoonlijk in de winkel e.e.a. opgehaald. Misschien ben ik dan een dief uit mijn eigen geldbuidel,
maar ik vind met name het persoonlijk contact met mensen die de liefde voor het vak uitdragen
belangrijk.

Wat dat betreft een grote duim omhoog :duimop voor de mensen van bijvoorbeeld :

Slijterij Melgers uit Haarlem
Slijterij Zeewijck uit IJmuiden
The Old Pipe in St. Oedenrode

Zaken waar ik graag naar binnenloop om even te snuffelen en hopelijk met een
mooie fles whisky onder de arm weer naar buitenloop!

Dit geldt voor mij ook voor boekwinkels - het gemak van Bol.com weegt af en toe
niet op tegen het rustig doorzoeken van een boekenschap in het ruime assortiment
van een goede boekwinkel!
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Sep 2013, 15:30

Ruval schreef:En de fles is niet zeer oud, dus de site wordt wel degelijk onderhouden.

Maar dat is het punt. Als ik vanaf jouw link terug ga op de site (door edit van de URL) kan ik wel aanbod vinden. Misschien zelfs wel compleet. Maar ik heb geen idee hoe jij die pagina gevonden hebt
Als ik gewoon naar de landingsapagina ga slaag ik er niet in ook maar een fles in het aanbod te vinden.
Ik heb er nu nog wat tijd in gestoken maar het lukt mij in elk geval niet.

In de Flessen-diashow staan pijlen maar die werken niet.
Daarin staat ook een pictogram "Bekijk collectie" maar ook dat werkt niet :Scratch
Echt een volslagen onbruikbare site :HitHead Onbegrijpelijk dat je zoiets op het Web zet :Tongue
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 26 Sep 2013, 16:05

Ik heb de pagina gevonden via Google. Zoekterm was :

"craigellachie 2000 exclusive malts"

Het is niet één van de eerste hits, maar wel één met een goede foto.

Ik ben n.a.v. jouw bevindingen eens op de site gaan kijken, maar inderdaad. Heel vreemd
opgezet.
0 x

Irpel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Irpel » 03 Feb 2014, 22:17

Vorige week een bestelling geplaatst bij whisky-amsterdam.nl, welke volgens mij ook door Menno Boorsma gerund wordt. Daar een bestelling gedaan voor een Caperdonich Tony Koehl.
Fles besteld, meteen betaald en 2 dagen later in huis. Ik zou dus zeggen goed geregeld.
Verder heb ik geen ervaring met Boorsma maar deze was toch wel oké.
0 x
Afbeelding

rizzx
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor rizzx » 05 Feb 2014, 16:48

De verschillen tussen een site als Drankdozijn en G&G zijn wel erg groot, scheelt zo 15 euro per fles. Net als met het kopen van muziek vind ik het nog altijd leuker en bij het gevoel horen om zelf een fles/LP vast te houden en die dan vervolgens te kopen dan via bol.com of drankdozijn iets te bestellen. Als het zoveel scheelt bedenk je je echter wel 2 x.
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”