Ardbeg Ardbog

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Dorstige Bart
Actief lid
Actief lid

Re: Ardbeg Ardbog

Ongelezen berichtdoor Dorstige Bart » 29 Mei 2013, 13:47

turfsmurf schreef:Blijkbaar is deze Ardbog (relatief) makkelijker verkrijgbaar dan de vorige Ardbeg day release. Misschien gaat deze zelfs gedronken worden. :) Ik ga hem i.i.g. komende zaterdag proeven. Ik ben benieuwd.

Ja bijvoorbeeld de recente Galileo zal men misschien niet zo snel opentrekken. Wel erg jammer aangezien ik hem erg lekker vind.
0 x

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 29 Mei 2013, 19:05

Ik had de indruk dat deze Ardbeg heel moeilijk te verkrijgen was?
Net met een aantal Gall & Galls gebeld en sowieso 2 van de 3 die ik heb gebeld hadden nu al Ardbog liggen (niet eens gereserveerd). Eén had het zelfs over enkele dozen..
Ik heb nu 2 flessen á 90 euro gereserveerd; één om te drinken, één om te bewaren. Nu vraag ik mij af of het zin heeft deze Ardbog te bewaren om later te verkopen, of is deze oplage Ardbog niet zo gelimiteerd?
0 x

Pier1984
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Pier1984 » 29 Mei 2013, 21:31

Jorrit ik ben hetzelfde van plan. Ook deze Ardbeg zal binnen een jaar al wel in prijs stijgen, daarom is een 2 flessen strategie een goede keuze in mijn ogen. Je wilt de whisky uiteraard proeven en een flesje open trekken, maar verzamelen voor later vind ik ook leuk (ik geef dit eerlijk toe, ik weet dat anderen daar misschien anders over denken maar ieder zijn ding :) ).
0 x

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 29 Mei 2013, 23:53

Ja, soms loopt de discussie hier verhit op wat betreft het ''beleggen'' in whisky :Tongue

Nu zal dit mijn eerste ''bewaar-whisky'' worden, meer als experimentje, voor de leuk zeg maar :lol:
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Mei 2013, 11:36

Ik stond vanmorgen bij een lokale Gall om een flesje Ardbog te bemachtigen voor een vriend van de Usquebaugh Society. De eigenaar had er 2 binnen gekregen en vond het zo jammer dat ik de ene fles die ik meenam weer moest doorgeven dat hij de tweede maar gelijk opentrok en mij een dram uitschonk :D

Ik kan zeggen: dit is een bijzonder smakelijke whisky. Ik ga er nog steeds geen 90 euro voor neerleggen, maar als hij 60 had gekost had ik de geopende fles direct meegenomen :) Hij doet mij denken aan Mezcal: rook met een zoete, flink zilte, licht bittere ondertoon. De Manzanilla component is overduidelijk in zowel geur als smaak en drukt het normale subtiele 'Ardbeg-fruit' een beetje weg, maar zet daar zulke interessante smaken voor in de plaats dat het goed werkt.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Pier1984
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Pier1984 » 30 Mei 2013, 14:34

Dus ze worden al gewoon verkocht? Ik dacht pas vanaf 1 juni als de officiële introductie is!
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Mei 2013, 16:21

Eh, ja. Ik denk dat deze franchisenemer daar niet helemaal van op de hoogte was, maar ze mogen idd officieel pas 1 juni verkocht worden.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 30 Mei 2013, 17:47

Ik heb ook begrepen dat ze gewoon al verkocht worden..

Wat ik me wel afvraag is wat deze fles over 3/4 jaar kost? 8-)
0 x

whiskybar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whiskybar » 30 Mei 2013, 18:10

Ze worden idd bijna overal verkocht, geen probleem om een fles te bemachtigen. Prijs is wel aan de hoge kant met 85 euro.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 30 Mei 2013, 18:31

Proef op de som genomen en naar de dichtstbijzijnde G&G gegaan en die verwacht hem dinsdag te hebben en zou mij dan bellen. Kon er volgens hem inderdaad op intekenen, maar wel met de mededeling dat intekenen voor het filiaal geen zekerheid was en er ook niets gezegd was over welke aantallen. Aan de ene kant vind ik het fijn omdat ik zelf niet bij de Ardbeg day kan zijn, maar tegelijkertijd doet dit wel behoorlijk afbreuk aan de 'zogenaamde' exclusiviteit. Wederom weer knappe marketing waar ik en vele andere toch een beetje in blijven trappen ;)
0 x

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 30 Mei 2013, 18:32

Ja, ik verbaas me daar ook over, lijkt wel alsof elke slijter een paar flessen binnenkrijgt. Het is natuurlijk wel zo dat het na die eerste levering gewoon ophoudt, wat de prijs ongetwijfeld op zal drijven.
Ik denk dat 85-90 euro nu haast een koopje zal blijken..
0 x

Normaen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Normaen » 30 Mei 2013, 22:10

Yep. Ik heb mijn fles ook bij G&G gehaald en staat nu naast me te pronken. Wordt denk ik ook mijn eerste 'bewaarwhisky', in ieder geval tot een aantal flessen leeg zijn.
0 x
Als ik een bidder zie lopen,/Dan slaat mij 't hart zo blij./Dan denk ik hoe hij ook weldra/Uit bidden zal gaan voor mij

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 31 Mei 2013, 17:49

Ik moet eerlijk bekennen dat ik erover denk om toch maar niet tot aankoop van twee Ardbogs over te gaan. Ik vind 90 euro voor één fles belachelijk veel geld.. Ik praatte het voor mezelf goed door te denken dat ik de eerste fles wel zou betalen van de verkoopwinst van fles nummer 2, maar ik twijfel toch erg over de toekomstige waarde van deze editie.
Iemand die deze leek daar wat meer over kan vertellen? :domdom
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 31 Mei 2013, 19:34

Jorrit schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik erover denk om toch maar niet tot aankoop van twee Ardbogs over te gaan. Ik vind 90 euro voor één fles belachelijk veel geld.. Ik praatte het voor mezelf goed door te denken dat ik de eerste fles wel zou betalen van de verkoopwinst van fles nummer 2, maar ik twijfel toch erg over de toekomstige waarde van deze editie.
Iemand die deze leek daar wat meer over kan vertellen? :domdom

Jorrit, dat is lastig te zeggen omdat niemand precies weet hoeveel er buiten de embassies om beschikbaar zullen zijn. Wat wel een feit is, is dat de vorige editie en andere gelimiteerde Ardbegs de laatste jaren stuk voor stuk behoorlijk in waarde zijn gestegen. Misschien niet perse verdubbeld, maar zeker niet gedaald in prijs. Zie Ardbeg Day, Galileo, Alligator, etc. Ik weet voor mijzelf in ieder geval zeker dat als ik er meer dan 1 zou kunnen kopen, dat ik dat dan zeker doe, met als doel er eentje op te drinken en de ander een tijdje te bewaren en dan af te wachten wat ermee gebeurt. Mocht hij niet stijgen in waarde, dan drink ik die 2e ook gewoon op ;) Maar goed, eerst maar afwachten of ik er uberhaupt eentje weet te bemachtigen.
0 x

Waat
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Waat » 01 Jun 2013, 11:26

Lees al een hele tijd mee op dit fantastische forum, en dankzij de bovenstaande G&G tips ook een fles kunnen bemachtigen gisteren. De eigenaar van deze G&G gaf aan dat G&G-winkels, inderdaad mits je had ingetekend, tussen de 1 en 6 flessen geleverd kregen.
En aangezien ze in die lokale, kleine G&G, nauwelijks "speciale whisky" verkochten, mocht de Highland Park Loki ook mee met 25% korting... :goedgedaan
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”