eigen blend maken? een drup (en dan bedoel ik echt een drup niet meer dan een theelepel) highland park 12 of 18yo er door geeft een geweldige eigen blend.

?ElwinB schreef:Isle of Jura 10.
Met afstand de mist lekkere single malt die ik heb geproefd. Er zit iets in wat mij ontzettend tegenstaat... Heb dit flesje op de gok gekocht, maar ik vraag me af hoe ik 'm in vredesnaam leeg ga krijgen. Mijn vriendin heeft maanden geleden eens één glaasje gehad en vond hem wel lekker. Maar ja, die is nu zwanger en het gaat nog wel even duren voordat zij weer een glaasje whisky kan en mag nemen.
Nou ja, over een half jaar maar weer eens zien
Dakdoeve schreef:
Deze drink ik op dit moment, en ik sluit me hierbij aan. Ik krijg mijn dram wel leeg, maar ik neem een vreemde en onaangename geur/smaak waar, die ik weliswaar ergens van meen te herkennen, maar frustrerend genoeg niet kan benoemen. Iets van stinkvoeten ofzo
Edit: In de Jura 16 (heb van zowel de 10 als de 16 een proefbuisje gehaald, dus Jura-thema vanavond) meen ik deze geur/smaak in een veel mindere mate waar te nemen. Deze vind ik een stuk lekkerder, toch komt hij niet op de verlanglijst.

Piet schreef:Volgens Robin Brilleman kan dit afkomstig zijn van boterzuurbacteriën in het beslag. Hierdoor kan een "ranzige" smaak (rotte kaas, roodschimmelkaas (Munster), babybraaksel en nog zo wat) ontstaan die ook niet verdwijnt door rijping op eiken.
Er hoeft bovendien maar een heel klein beetje in te zitten om het toch te kunnen ruiken

turfsmurf schreef:Noot: ik neem maar even aan dat maritiem/farmy/zweetpoot/vloeibaar kaasje hier op dezelfde geurgroep slaat.

ElwinB schreef:De stinkvoeten van Dakdoeve(nouja, niet zijn eigen waarschijnlijk) kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten