HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.
Piet
Moderator
Moderator

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Aug 2012, 13:09

Uit HWF VBT-2: Ik doe mee!
QPO-80-03 schreef:ps voor een volgende VBT, met name om e.e.a. (qua reacties/ conclusies ) beheersbaar te houden heb ik misschien ook nog wel een ideetje. Maar 1 ding is wel zeker de hoeveelheid "voorwerk" blijft alleen maar toenemen bij meer deelnemers.

Ik heb daar al een idee over ontwikkeld.

In plaats van de onthulling (met foto en notities van recensenten) te plaatsen in het "lopende" sample-onderwerp (b.v. "HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-1 (dd mmm) )" wil ik dat nu doen in het betreffende algemene onderwerp. Waarschijnlijk onderin maar wellicht als separaat bericht per sample. Dat onderwerp blijft dan op slot staan (zoals nu, 'read-only' ). Dat heeft als voordeel dat de whisky-gegevens van een VBT bij elkaar staan en makkelijker te vinden zijn. Ze staan bij VBT-1 in de verschillende onderwerpen en dan ook nog ergens tussen de panel-notities en voor- en na-discussies. Daardoor is linken ook lastig.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Aug 2012, 21:16

Piet schreef:...In plaats van de onthulling (met foto en notities van recensenten) te plaatsen in het "lopende" sample-onderwerp (b.v. "HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-1 (dd mmm) )" wil ik dat nu doen in het betreffende algemene onderwerp. Waarschijnlijk onderin maar wellicht als separaat bericht per sample. Dat onderwerp blijft dan op slot staan (zoals nu, 'read-only' ). Dat heeft als voordeel dat de whisky-gegevens van een VBT bij elkaar staan en makkelijker te vinden zijn. Ze staan bij VBT-1 in de verschillende onderwerpen en dan ook nog ergens tussen de panel-notities en voor- en na-discussies. Daardoor is linken ook lastig.

Niet dus. Aangezien we per sample ná de onthulling óók een score-poll plaatsen moet elk sample een eigen afzonderlijk onderwerp hebben. Dus:
Het gaat er uit zien als bij VBT-1, onderwerpen "HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-1 (dd mmm) )" t/m "HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-6 (dd mmm) )" Echter waar ik toen het eerste bericht als placeholder ... uh.. plaatshouder, gebruikte gaat dat nu dienen om de onthulling in te zetten én de panel-proefnotities. Dan staat dat op een beter vindbare plek bij elkaar.
In elk "lopend" sample kunnen we dan daarvan en daarheen melding maken om tevens een scheidslijn te hebben tussen de discussies vóór en ná het demasqué.

En maak je niet ongerust. Het lijkt ingewikkelder dan het is en wijst straks zichzelf :Tongue
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Betaling en afleveradressen

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Aug 2012, 15:55

Hè hè, na lang wikken en wegen en calculeren en nog langer zoeken, en herwikken en herwegen en herberekenen en opnieuw zoeken etc. etc., en dat nog een paar keer meer, verwacht ik morgen de laatste flessen binnen te krijgen.

Het voordeel van bovenstaand fenomeen (of wellicht toch een nadeel :Scratch ), is dat ik nu ook al wat flessen heb staan voor VBT-3,.. en zelfs VBT-4 O, oo.... :HitHead Maar ja als je tegen iets moois aanloopt en ook nog een leuke korting kunt krijgen omdat het voor een HWF VBT is, dan is neen zeggen moeilijk zo blijkt (voor mij in elk geval).
En ook nog voor mezelf wat tegen gekomen dus de spaarpot is nu wel leeg :o ;)

Op korte termijn kunnen alle deelnemers die in Virtuele Bind Tasting-2: Inschrijvingen staan een PB verwachten i.v.m. de betaling en adres gegevens.

Ik had eigenlijk een extra setje voor mezelf willen hebben maar zie daarvan af. Helaas staat er dan toch nog één persoon op de reservelijst. Maar ja. Dat had ook het geval kunnen zijn met 62 deelnemers..... en als ik nu het magazijn zie dat ik inmiddels heb opgebouwd :o Later volgt daarvan nog een indruk maar Bart had van zoiets al een goede impressie gegeven.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 23 Aug 2012, 17:25

Mijn complimenten hoor nu al voor de uitvoering! Ik had niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Ik heb direct het geld overgemaakt vanuit het niet uit te houden zo warme Ardeche. Kan niet wachten tot het allemaal daadwerkelijk begint!
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 23 Aug 2012, 18:28

Piet,

Ik zou een reeele deadline stellen waarop de betalingen binnen moeten zijn.

Mocht iemand daar dan niet aan voldoen, dan mag de reserve.....

Als je graag wil, dan moet je ook graag en snel betalen.... Lijkt mij..

Nu schiet jij alles voor :P

Qpo8003
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 23 Aug 2012, 21:53

QPO-80-03 schreef:Als je graag wil, dan moet je ook graag en snel betalen.... Lijkt mij..

Check!
{maar dan electronisch} :bigsmile

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Aug 2012, 22:04

Ik kreeg al een "out of office" bericht van iemand die 4 sept pas terug komt van vakantie... Kan ook.

Ik kreeg ook een vraag m.b.t. de timing.

Ik ga er vanuit dat ik (We ! Mijn vrouw is over!) in de komende weken ga(an) vullen en dat het pakket toch wel in de week van 10 tot 16 september, dus ruim vóór de 25-ste, de deur uit moet kunnen en we de Sample #1 dan kunnen bespreken vóór en panel-notities publiceren op maandag 25 september of anders in elk geval op maandag 1 oktober.

De herfstvakantie wordt zo wie zo lastig zeker i.v.m. BE/NL dus wellicht dat er nog wel een weekje extra tussen de samples wordt gepland. Doen we in overleg.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Aug 2012, 22:24

edwinedje schreef:
QPO-80-03 schreef:Als je graag wil, dan moet je ook graag en snel betalen.... Lijkt mij..

Check!
{maar dan electronisch} :bigsmile

:Slainte

Inderdaad liever niet met een ouderwetse Cheque want dan wordt het 2013 :P
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Aug 2012, 22:27

En het begin is er :goedgedaan

De eerste twee betalingen zijn al binnen (om misverstanden te voorkomen: daar staat overigens geen bonus op 8-) ).
0 x

Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 23 Aug 2012, 22:31

Piet schreef:Inderdaad liever niet met een ouderwetse Cheque want dan wordt het 2013 :P

Jammer, want ik heb nog AH spaarzegels :gnif
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Aug 2012, 22:33

Ah, vergeten :oops:

Als je nog niet betaald hebt, voor mijn gemak graag onder vermelding van: HWF VBT-2 forum-gebruikernaam

Alles gaat op gebruikernaam en dat verband is niet altijd even voor de hand liggend :HitHead
Dank,
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Aug 2012, 09:56

Dus ook dat kan snel gaan !

De eerste betaling uit België is ook binnen (wederom ook daarop staat geen bonus. Slechts ter info)!
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Aug 2012, 22:09

En ook de laatste doos is vandaag ongeschonden afgeleverd.
Hiervan is maar de helft voor deze VBT ... de andere flessen in VBT-2 zijn van 4 andere leveranciers afkomstig :HitHead

hwf-vbt-2-laatstedoos-IMG_0318.jpg
hwf-vbt-2-laatstedoos-IMG_0318.jpg (65.68 KiB) 1939 keer bekeken

Ik denk dat ik net zo lang bezig ben geweest met uitpakken als de leverancier met inpakken :o
Ik gooide al niet snel verpakking weg, "you never know", maar nu ik wat meer prijsbewust ben geworden op dit gebied van verpakking ben ik nog meer voor hergebruik :?
0 x

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 24 Aug 2012, 22:43

Ik gooide al niet snel verpakking weg, "you never know", maar nu ik wat meer prijsbewust ben geworden op dit gebied van verpakking ben ik nog meer voor hergebruik

waar samples allemaal niet goed voor zijn...
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 25 Aug 2012, 08:34

Piet schreef:Ik ga er vanuit dat ik (We ! Mijn vrouw is over!) in de komende weken ga(an) vullen en dat het pakket toch wel in de week van 10 tot 16 september, dus ruim vóór de 25-ste, de deur uit moet kunnen en we de Sample #1 dan kunnen bespreken vóór en panel-notities publiceren op maandag 25 september of anders in elk geval op maandag 1 oktober.

De herfstvakantie wordt zo wie zo lastig zeker i.v.m. BE/NL dus wellicht dat er nog wel een weekje extra tussen de samples wordt gepland. Doen we in overleg.

Dan wordt het wel krap voor mij voor wat betreft het eerste sample. :) Ik ben op vakantie van 14 t/m 23 september. We gaan het meemaken. Eerst maar eens mijn betaling overmaken, ik loop al achter lees ik. ;)
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”