Wimster stelt zich voor

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
jeffry35
Senior
Senior

Re: Wimster stelt zich voor

Ongelezen berichtdoor jeffry35 » 07 Apr 2012, 14:06

Welkom Wim
And have fun :goedgedaan
0 x

Wimster
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wimster » 07 Apr 2012, 20:03

Wilco schreef:@ Wimster Zie trouwens op de site van Bruichladdich de prijzen voor de Still series :shock: dat is echt bizar.... mocht iemand er 1 willen kopen voor dat geld dan heb ik weer budget voor iets nieuws :goedgedaan

niet normaal he, was me ook opgevallen. ik weet het niet meer maar ik dacht dat ik iets van 150 euro had betaald voor de Blacker Still en dat was in ik dacht 2006 of 2007.

En over de 125 years, ja ik heb ook gelezen dat hij niet de top van de top is...maar ja...ik ga er zo wie zo van genieten! het moment en met wie zal de smaak ook zeker verbeteren

o, en ik zit ook te loeren naar de Octomore serie...het gaat niet goed! :hoera
0 x
Afbeelding

Kris
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Kris » 07 Apr 2012, 21:24

Welkom Wimster!

Wimster schreef:o, en ik zit ook te loeren naar de Octomore serie...het gaat niet goed! :hoera

Proef er eerst maar eens van :) Ik heb de allereerste Octomore in de distellerij geproefd vlak na de lancering en ik vind het "apart" en zeker een ervaring. Ook de latere edities moet je eens geproefd hebben, maar mijns insziens zeker de prijs niet waart. een beetje over-hyped met een navenante prijs.
0 x
Afbeelding

Wimster
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wimster » 07 Apr 2012, 21:35

Kris schreef:Welkom Wimster!

Wimster schreef:o, en ik zit ook te loeren naar de Octomore serie...het gaat niet goed! :hoera

Proef er eerst maar eens van :) Ik heb de allereerste Octomore in de distellerij geproefd vlak na de lancering en ik vind het "apart" en zeker een ervaring. Ook de latere edities moet je eens geproefd hebben, maar mijns insziens zeker de prijs niet waart. een beetje over-hyped met een navenante prijs.

dank voor je mening Kris! en inderdaad, de prijzen zijn pittig! zag er twee staan op de site van "mijn" slijter en die zaten beiden rond de honderd euro.

food for thought...

groet, Wim
0 x
Afbeelding

Wilco
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wilco » 08 Apr 2012, 20:19

Kris schreef:Proef er eerst maar eens van :) Ik heb de allereerste Octomore in de distellerij geproefd vlak na de lancering en ik vind het "apart" en zeker een ervaring. Ook de latere edities moet je eens geproefd hebben, maar mijns insziens zeker de prijs niet waart. een beetje over-hyped met een navenante prijs.

Anders kijken of er ergens samples te krijgen zijn tegen een redelijke prijs, kan je daarna altijd nog overwegen om die honderd euro plus uit te geven.
0 x
Afbeelding

Wimster
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wimster » 09 Apr 2012, 09:36

goede tip Wilco!

ik zal eens kijken en aan de andere kant, ik begin net weer wat te kopen. Gezien mijn huidige wishlist ben ik voorlopig zoet en nog niet aan de Octomore toe. Mijn volgende aankoop wordt vrijwel zeker een Bruichladdich waarbij ik twijfel tussen een Barley 2004, een Micro Provenance of misschien toch wat doorsparen voor een Black Art III...en als laatste optie de PC10 die gaat komen.

keuzes, keuzes... :?

Wim
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 09 Apr 2012, 10:07

Wimster schreef: Mijn volgende aankoop wordt vrijwel zeker een Bruichladdich waarbij ik twijfel tussen een Barley 2004, een Micro Provenance of misschien toch wat doorsparen voor een Black Art III...

Uit een Masterclass bij Bruichladdich van twee jaar geleden herinner ik me dat de Black Art daar (weet niet meer welke) zo enorm anders is dan andere Laddies, dat ik die niet zou aanraden als eerste kennismaking. In dat geval ben je veel beter af met de nieuwe Laddie Ten, en ook nog eens veel goedkoper. :)
0 x
Afbeelding

Wimster
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wimster » 09 Apr 2012, 11:04

totalatool schreef:
Wimster schreef: Mijn volgende aankoop wordt vrijwel zeker een Bruichladdich waarbij ik twijfel tussen een Barley 2004, een Micro Provenance of misschien toch wat doorsparen voor een Black Art III...

Uit een Masterclass bij Bruichladdich van twee jaar geleden herinner ik me dat de Black Art daar (weet niet meer welke) zo enorm anders is dan andere Laddies, dat ik die niet zou aanraden als eerste kennismaking. In dat geval ben je veel beter af met de nieuwe Laddie Ten, en ook nog eens veel goedkoper. :)

dank voor het advies totalatool! echter, ik ben niet geheel onbekend met Laddies, heb in het verleden de Ten yo en de Blacker Still gehad en tijdens proeverijen en whisky dinners nog wat andere bottelingen geproefd. Als de Black Art een "vervolg" is op de Blacker Still (wat ik hier en daar heb gelezen) denk ik niet dat deze me tegen gaat vallen. Maar van de vier eerder genoemde opties staat hij in ieder geval niet bovenaan...

groet, Wim
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 15 Jan 2013, 12:17

Wim, er gaat ineens een lampje bij me branden, al is het onwaarschijnlijk. :) Ooit op de VU gestudeerd?
0 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”