JayDie schreef:Matti schreef:Jup, de laatste dram van iedere fles gaat er standaard in (er gaan 28 drams uit een fles, dus eentje kan ik er wel missen.
Ik heb ook gedacht aan zo'n living bottle, maar ben het met je eens, Eric. Niet gedaan dus, ga ik ook niet doen. Daarom dus ook m'n 1.0ltr groene Ardbeg fles in de glasbak gegooid (dat zou een mooie fles zijn, zodat je niet beinvloed wordt door de kleur en lekker groot, al komt er dan ook veel zuurstof bij, maar he... het moet --leven--
28 drams uit een fles... ik meet m'n drams niet af; ik pak waar ik zin in heb

!
*zucht* ik bedoelde natuurlijk gemiddeld gezien 28 drams, als ik de geest krijg wil ik ook wel eens uitschieten
En ik snap jullie insteek ook wel, maar ben zelf steeds op zoek naar de volgende gave fles, de volgende coole geur- en smaaksensatie (en verrassend genoeg kwam die al twee keer uit mijn living bottle nadat ik die een tijdje niet had aangeraakt!). Ik beschouw gewoon de één-na-laatste dram als de laatste waar ik even goed voor ga zitten om hem metafysisch gezien uit te zwaaien

(En om het nog vreemder te maken, dit gebeurt allemaal op ongeveer 30% van de fles, want de laatste 20cl decanteer ik in een kleiner flesje om achter de hand te hebben voor tastings en blenden).
Right. On topic dus. Ik heb zojuist de tweede dram uit sample 1 van de virtuele blind tasting ingeschonken (hoogst ongebruikelijk tijdstip, maar ik rechtvaardig het door te zeggen dat ik de hele dag vrij heb en mijn smaakpapillen nog niet heb bezoedeld met avondeten en koffie

).
Matthijs, whiskynerd.