Nikola schreef:Slight schreef:Mijn ervaring met Catawiki: als je een fles instuurt die onder een x bedrag valt, dan kun je geen minimumbedrag voor de veiling instellen. Ik weet even niet welk bedrag dat precies is. Maar dat wil dus zeggen dat de fles verkoopt voor wat de gek er voor geeft. Dat kan wel eens flink tegenvallen. En uiteraard niet te vergeten dat je nog een percentage af moet dragen aan ze.
Een jaar geleden ongeveer verkocht ik daar een fles Highland Park Dark Origins. Het hoogste bod was 85 euro, en uiteindelijk heb ik er 74 euro van ontvangen, en als ik me niet vergis moest ik daar nog de verzendkosten van betalen. Dus ja, echt blij was ik niet. Ik had 'm liever aan iemand van het forum verkocht, zodat het veilinghuis er niet met de winst vandoor gaat.
Een ander groot nadeel aan Catawiki is dat je geen landen kunt uitsluiten. Alle landen die zijn aangesloten bij Catawiki mogen bieden op je veiling. Dus je moet niet schrikken als je ineens een fles moet versturen naar Taiwan. Terwijl regelgeving in zulke landen voor wat betreft alcohol verzending misschien echt heel klte is. Ik wilde mijn fles eigenlijk alleen beschikbaar maken in Nederland of België, maar die keuze krijg je niet.
Wat mij opvalt is dat er op Catawiki veel Nederlanders actief zijn met kopen en verkopen.
En even terug op je opmerking over je fles, ik denk dat je een prijs had in je hoofd ( het hoef niet onrealistisch te zijn), een voor die prijs misschien had je hier geen reactie gehad. Wat is wijsheid?
Welke whisky wil je verkopen en heb je ‘t al hier op ‘t forum geprobeerd?

.