defeatless schreef:Feitelijk heb je natuurlijk gelijk Edwin. Een label hoort netjes en volgens de regels in elkaar te steken. En niet dat je er nergens 'single cask' op zet, maar wel een vatnummer (zie eigenlijk alle IB'ers).
Maar ondertussen ben ik, en velen met mij, wel zover dat wij ons niet meer laten intimideren door 'single cask'. Ik kijk, ruik, proef en check of de prijs/kwaliteit in verhouding zit. Bevalt het me, dan koop ik die fles.
Kan mij het bommen dat er 4 halve vaten doodhoutwhisky in zit en dat dit op een puncheon racehout is gelegd waar nog een fles sherry in zat. De boel moet me goed smaken en de prijs moet fair zijn.
Jij bent dan ook nog van de 5 gulden per jaar ouderdom generatie Alex….
Maar je opmerking dat je al niet eens meer kijkt of iets single cask is geeft mi feilloos aan dat het misleidende gebruik van de term er toe leidt dat die is uitgehold en dus voor jou geen ‘waarde’ (ik bedoel niet geld) meer heeft. De opmerking dat het je verder niets kan schelen hoe die whisky tot stand is gekomen vergelijk ik een beetje met kip kopen in de winkel; jij zult gaan voor de plofkip van 36 dagen jong want die is lekker goedkoop en ‘kip is kip’. Ik kies een andere kip, herkomst bekend.
Het gaat er simpelweg om dat je als fabrikant/producent/bottelaar je klanten van correcte informatie voorziet. Wat mensen er mee doen, of niet, dat moeten ze zelf weten. Dat is aan mij, als bottelaar, niet om voor iedereen te bepalen natuurlijk.