Welke whisky nu ? Kinnie
Welke whisky nu ? Kinnie
Hallo allemaal,
Ik ben zopas begonnen met het drinken van Whisky.
Ik ben begonnen met een Glenfiddich 12yo, dit omdat ik nog niet veel weet heb van Whisky en omdat dit voor mij de meest bekende Whisky was.
Daarna heb ik "Balvenie Doublewood 12 yo" in huis gehaald en deze bevalt mij wel.
Nu zou ik graag willen weten met welke Whisky's ik best kan beginnen of hoe ik dit het best kan aanpakken..
Ik ga ook zeker nog verder op het forum kijken om meer bij te leren over de verschillende smaken, benamingen, enz...
Hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen!
Groetjes Kinnie
Ik ben zopas begonnen met het drinken van Whisky.
Ik ben begonnen met een Glenfiddich 12yo, dit omdat ik nog niet veel weet heb van Whisky en omdat dit voor mij de meest bekende Whisky was.
Daarna heb ik "Balvenie Doublewood 12 yo" in huis gehaald en deze bevalt mij wel.
Nu zou ik graag willen weten met welke Whisky's ik best kan beginnen of hoe ik dit het best kan aanpakken..
Ik ga ook zeker nog verder op het forum kijken om meer bij te leren over de verschillende smaken, benamingen, enz...
Hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen!
Groetjes Kinnie
0 x
- Japie Krekel
- Senior

Re: Welke Whisky nu?
Welkom Kinnie op dit fantastisch, leerzaam en smaakvol forum.
Ik denk dat onze Piet jou gaat verplaatsen naar Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Piet en andere forumleden gaan jou zeker alles vertellen over whisky en whisky links.
Succes met jou speurwerk naar whisk(e)y

Ik denk dat onze Piet jou gaat verplaatsen naar Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Piet en andere forumleden gaan jou zeker alles vertellen over whisky en whisky links.

0 x
Kinnie welkom !
Goed gezien
Dit is een voorstelling en een eerste vraag. Vandaar inderdaad even verplaatst.
Omdat de vraag vrij regelmatig terug komt en vaak ook specifiek is, hebben we daar zelfs een eigen onderwerp voor Kinnie.
Maar er staat al heel veel dus ook daarbij helpen we graag. Om te beginnen:
Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ?
Ik zou dat even doorlezen en dan indien nodig nog gerichte vragen stellen.
En ook zeker interessant: Hoe Whisky te proeven.
Japie Krekel schreef:...Ik denk dat onze Piet jou gaat verplaatsen naar Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Goed gezien
Omdat de vraag vrij regelmatig terug komt en vaak ook specifiek is, hebben we daar zelfs een eigen onderwerp voor Kinnie.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Kinnie welkom !Japie Krekel schreef:...Ik denk dat onze Piet jou gaat verplaatsen naar Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Goed gezienDit is een voorstelling en een eerste vraag. Vandaar inderdaad even verplaatst.
Bedankt!
0 x
Kinnie schreef:Bedankt!
Laat je even weten wat het gaat worden Kinnie ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- edwinedje
- Forum goeroe

Re: Welke whisky nu ? Kinnie
Welkom

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Piet schreef:Kinnie schreef:Bedankt!
Laat je even weten wat het gaat worden Kinnie ?
Het zijn de volgende 3 flessen geworden (heb me wat laten gaan
)- Laphroaig Quarter Cask (enorm lekker spul)
- Jura Superstition (nog niet geproefd)
- Tomatin 12yo (ook nog niet geproefd)
Vind het proeven van Whisky echt enorm boeiend en heb dan ook al veel op dit forum gelezen
echt een aanrader voor mensen die van whisky houden.Ik ga dus beginnen met het kopen van de iets goedkopere flessen om op deze manier mijn"proefkunsten" te verbeteren en om er achter te komen welke smaken ik nu juist lekker vind.
Groetjes Kinnie
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”