King George

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Tony Soprano
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 Aug 2019, 01:04

King George

Ongelezen berichtdoor Tony Soprano » 07 Aug 2019, 01:10

Hoi, ik kwam in een oude film van Bud Spencer en Terence Hill een whisky tegen die ik nog niet kende en hier in Nederland ook nog niet ben tegengekomen.
King George IV scotch whisky.
Wie kan me er wat over vertellen en of het de moeite waard is om aan te schaffen en eventueel waar ik hem kan bestellen.

Alvast bedankt voor de reacties!
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Aug 2019, 07:37

Blijkbaar een oudje, een blend uit de jaren '60 en '70:
https://www.thewhiskyexchange.com/b/304 ... tch-whisky
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Tony Soprano
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 Aug 2019, 01:04

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Tony Soprano » 07 Aug 2019, 13:59

Ja dat had ik al begrepen maar wilde weten of er kenners zijn van deze whisky. Is toch vrij duur dus wil ff weten of het dat waard is etc
0 x

Gebruikersavatar
MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
Locatie: Amersfoort

Re: King George

Ongelezen berichtdoor MacErik » 07 Aug 2019, 19:27

Er staan er ook op WB. Maar aan de weinige scores kun je weinig opmaken:

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... whisky-tda

:Pipersmile
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Aug 2019, 22:25

Tony Soprano schreef:Ja dat had ik al begrepen maar wilde weten of er kenners zijn van deze whisky. Is toch vrij duur dus wil ff weten of het dat waard is etc

Of het de prijs waard is? Het zijn historische flessen, dat verklaart voor een deel de prijs. Of het de prijs jou waard is zul je waarschijnlijk voor jezelf moeten betalen. Om te drinken lijkt mij dat je voor dat geld veel andere goede flessen kan kopen, maar die staan niet bij Bud Spencer op tafel.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Tony Soprano
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 Aug 2019, 01:04

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Tony Soprano » 10 Aug 2019, 22:08

Heeft niks met bud spencer te maken. Is het hier een whisky forum of een grappig-proberen-te-zijn forum?
Ik wil gewoon weten of iemand het kent en het gedronken heeft en waar je het mee kan vergelijken verder niets...Lijkt me duidelijk. Bespaar me de nutteloze grapjes aub...
0 x

Gebruikersavatar
Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 Jan 2016, 22:45

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 10 Aug 2019, 22:27

Tony Soprano schreef:Heeft niks met bud spencer te maken.


Blijkbaar wel, zonder hen had je nooit kennis van deze fles genomen :lekker
0 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1759
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: King George

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 10 Aug 2019, 23:28

Pas maar op, meneer Soprano houdt niet van grapjes... :bigsmile
5 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 11 Aug 2019, 10:26

HammerHead schreef:Pas maar op, meneer Soprano houdt niet van grapjes... :bigsmile


... en dat voor een nieuwkomer die zichzelf niet eens voorstelde ;)
2 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3100
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 28 Dec 2022, 10:34

Een kennis kreeg dit oude flesje "King William IV V.O.P." cadeau, helaas is het label heel erg beschadigd dus is heel moeilijk om te herleiden van wanneer deze botteling is.
ABV en inhoud zijn niet meer terug te vinden. Ik heb gevonden dat John Gillon en Co deze blend vooral voor (Amerikaanse?) export maakten.
Via google vind ik verschillende labels waarbij dit wel een van de oudere versies lijkt, maar ook daarbij zitten er best wat verschillende.

https://imgur.com/a/Rw3BSCZ.jpg
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 28 Dec 2022, 23:54

Dat je drie jaar hebt gezocht om deze maffioso van antwoord te voorzien heeft hij niet op gewacht. Na drie dagen had hij het hier al wel gezien; niet serieus genoeg.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 811
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:05

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 31 Dec 2022, 15:25

Reichenbach schreef:Dat je drie jaar hebt gezocht om deze maffioso van antwoord te voorzien heeft hij niet op gewacht. Na drie dagen had hij het hier al wel gezien; niet serieus genoeg.


Of ik heb 2 kartonnen doosjes gevonden op opa’s zolder en wat zou zoiets nu waard zijn? :Slainte
1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’

Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3100
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: King George

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 01 Jan 2023, 14:06

Reichenbach schreef:Dat je drie jaar hebt gezocht om deze maffioso van antwoord te voorzien heeft hij niet op gewacht. Na drie dagen had hij het hier al wel gezien; niet serieus genoeg.


Euh....ik geef geen antwoord op de wijlen Tony. Maar stelde een nieuwe vraag.
Maar laat maar hoor, heb via ander platform al antwoord gekregen.

Is gebotteld tussen 1940 en 1950.
0 x
Afbeelding


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten