King George
-
Tony Soprano
- Nieuwkomer

- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 Aug 2019, 01:04
King George
Hoi, ik kwam in een oude film van Bud Spencer en Terence Hill een whisky tegen die ik nog niet kende en hier in Nederland ook nog niet ben tegengekomen.
King George IV scotch whisky.
Wie kan me er wat over vertellen en of het de moeite waard is om aan te schaffen en eventueel waar ik hem kan bestellen.
Alvast bedankt voor de reacties!
King George IV scotch whisky.
Wie kan me er wat over vertellen en of het de moeite waard is om aan te schaffen en eventueel waar ik hem kan bestellen.
Alvast bedankt voor de reacties!
0 x
- Reichenbach
- Moderator

- Berichten: 4439
- Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
- Locatie: Een aanzienlijk dorp
Re: King George
Blijkbaar een oudje, een blend uit de jaren '60 en '70:
https://www.thewhiskyexchange.com/b/304 ... tch-whisky
https://www.thewhiskyexchange.com/b/304 ... tch-whisky
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
Tony Soprano
- Nieuwkomer

- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 Aug 2019, 01:04
Re: King George
Ja dat had ik al begrepen maar wilde weten of er kenners zijn van deze whisky. Is toch vrij duur dus wil ff weten of het dat waard is etc
0 x
Re: King George
Er staan er ook op WB. Maar aan de weinige scores kun je weinig opmaken:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... whisky-tda

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... whisky-tda

0 x
- Reichenbach
- Moderator

- Berichten: 4439
- Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
- Locatie: Een aanzienlijk dorp
Re: King George
Tony Soprano schreef:Ja dat had ik al begrepen maar wilde weten of er kenners zijn van deze whisky. Is toch vrij duur dus wil ff weten of het dat waard is etc
Of het de prijs waard is? Het zijn historische flessen, dat verklaart voor een deel de prijs. Of het de prijs jou waard is zul je waarschijnlijk voor jezelf moeten betalen. Om te drinken lijkt mij dat je voor dat geld veel andere goede flessen kan kopen, maar die staan niet bij Bud Spencer op tafel.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
Tony Soprano
- Nieuwkomer

- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 Aug 2019, 01:04
Re: King George
Heeft niks met bud spencer te maken. Is het hier een whisky forum of een grappig-proberen-te-zijn forum?
Ik wil gewoon weten of iemand het kent en het gedronken heeft en waar je het mee kan vergelijken verder niets...Lijkt me duidelijk. Bespaar me de nutteloze grapjes aub...
Ik wil gewoon weten of iemand het kent en het gedronken heeft en waar je het mee kan vergelijken verder niets...Lijkt me duidelijk. Bespaar me de nutteloze grapjes aub...
0 x
Re: King George
Tony Soprano schreef:Heeft niks met bud spencer te maken.
Blijkbaar wel, zonder hen had je nooit kennis van deze fles genomen

0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1759
- Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
- Locatie: Delft
- Contact:
Re: King George
HammerHead schreef:Pas maar op, meneer Soprano houdt niet van grapjes...
... en dat voor een nieuwkomer die zichzelf niet eens voorstelde
2 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

- Berichten: 3100
- Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
- Locatie: Middelharnis (G-O)
Re: King George
Een kennis kreeg dit oude flesje "King William IV V.O.P." cadeau, helaas is het label heel erg beschadigd dus is heel moeilijk om te herleiden van wanneer deze botteling is.
ABV en inhoud zijn niet meer terug te vinden. Ik heb gevonden dat John Gillon en Co deze blend vooral voor (Amerikaanse?) export maakten.
Via google vind ik verschillende labels waarbij dit wel een van de oudere versies lijkt, maar ook daarbij zitten er best wat verschillende.
https://imgur.com/a/Rw3BSCZ.jpg
ABV en inhoud zijn niet meer terug te vinden. Ik heb gevonden dat John Gillon en Co deze blend vooral voor (Amerikaanse?) export maakten.
Via google vind ik verschillende labels waarbij dit wel een van de oudere versies lijkt, maar ook daarbij zitten er best wat verschillende.
https://imgur.com/a/Rw3BSCZ.jpg
0 x
- Reichenbach
- Moderator

- Berichten: 4439
- Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
- Locatie: Een aanzienlijk dorp
Re: King George
Dat je drie jaar hebt gezocht om deze maffioso van antwoord te voorzien heeft hij niet op gewacht. Na drie dagen had hij het hier al wel gezien; niet serieus genoeg.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

- Berichten: 811
- Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:05
Re: King George
Reichenbach schreef:Dat je drie jaar hebt gezocht om deze maffioso van antwoord te voorzien heeft hij niet op gewacht. Na drie dagen had hij het hier al wel gezien; niet serieus genoeg.
Of ik heb 2 kartonnen doosjes gevonden op opa’s zolder en wat zou zoiets nu waard zijn?

1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

- Berichten: 3100
- Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
- Locatie: Middelharnis (G-O)
Re: King George
Reichenbach schreef:Dat je drie jaar hebt gezocht om deze maffioso van antwoord te voorzien heeft hij niet op gewacht. Na drie dagen had hij het hier al wel gezien; niet serieus genoeg.
Euh....ik geef geen antwoord op de wijlen Tony. Maar stelde een nieuwe vraag.
Maar laat maar hoor, heb via ander platform al antwoord gekregen.
Is gebotteld tussen 1940 en 1950.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

