WAAR bewaren jullie de collectie ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Waar bewaren jullie de whiskycollectie?

Alles staat in de vitrine / on display.
17
13%
Op een donkere plaats in de woonkamer.
31
23%
In een speciale whisky kamer.
16
12%
In de keuken.
3
2%
Op een / de slaapkamer.
28
21%
Op zolder.
13
10%
In een kelder.
8
6%
In een berging / garage / schuurtje.
6
5%
Anders (graag een toelichting).
11
8%
 
Totaal aantal stemmen: 133

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2176
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 23 Sep 2022, 20:35

De open flessen staan in mijn bar in de woonkamer, de gesloten flessen die wachten op een plekje in de bar staan in een vitrine kast, ook in de woonkamer. Dit allemaal het hele jaar door vrij constant rond de 21°.
De rest staat in het donker op zolder, iets te warm ook maar wel constant zo rond de 23°.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3573
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor defeatless » 23 Sep 2022, 23:07

Dat jij nog zo hard durft te stoken! :bigsmile
1 x

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 494
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 23 Sep 2022, 23:14

Enfin, sowieso de kelder dus niet. Mijn vriendin ziet het voorlopig niet zitten om de -ondertussen uit de hand gelopen- voorraad id woonkamer te zetten of laat staan ermee wakker te worden :(
Daar nemen de flessen volgens mij ook al snel de temperatuur van 30 graden mee bij zo'n temperaturen als afgelopen zomer.
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2176
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 23 Sep 2022, 23:42

defeatless schreef:Dat jij nog zo hard durft te stoken! :bigsmile


Maak je geen zorgen, de thermostaat staat hier al sinds februari uit, de genoemde temperaturen komen door isolatie, zon inval, platdak, licht koeppels, ramen etc.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3791
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 24 Sep 2022, 10:40

JoachimV10 schreef:Enfin, sowieso de kelder dus niet. Mijn vriendin ziet het voorlopig niet zitten om de -ondertussen uit de hand gelopen- voorraad id woonkamer te zetten of laat staan ermee wakker te worden :(
Daar nemen de flessen volgens mij ook al snel de temperatuur van 30 graden mee bij zo'n temperaturen als afgelopen zomer.

Dan zit er maar 1 ding op Joachim…

viewforum.php?f=160

Maar de grote vraag gaat zijn… zet je daar je whisky of je vriendin op :P
9 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Roland... » 24 Sep 2022, 11:48

Cask1988 schreef:
JoachimV10 schreef:Enfin, sowieso de kelder dus niet. Mijn vriendin ziet het voorlopig niet zitten om de -ondertussen uit de hand gelopen- voorraad id woonkamer te zetten of laat staan ermee wakker te worden :(
Daar nemen de flessen volgens mij ook al snel de temperatuur van 30 graden mee bij zo'n temperaturen als afgelopen zomer.

Dan zit er maar 1 ding op Joachim…

viewforum.php?f=160

Maar de grote vraag gaat zijn… zet je daar je whisky of je vriendin op :P


Dan wil ik eerst ‘n foto van beide zien :bigsmile
1 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Roland... » 24 Sep 2022, 11:49

Freezeroz schreef:
defeatless schreef:Dat jij nog zo hard durft te stoken! :bigsmile


Maak je geen zorgen, de thermostaat staat hier al sinds februari uit, de genoemde temperaturen komen door isolatie, zon inval, platdak, licht koeppels, ramen etc.


Woon jij op Aruba?!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2176
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 24 Sep 2022, 12:24

Roland... schreef:
Freezeroz schreef:
defeatless schreef:Dat jij nog zo hard durft te stoken! :bigsmile


Maak je geen zorgen, de thermostaat staat hier al sinds februari uit, de genoemde temperaturen komen door isolatie, zon inval, platdak, licht koeppels, ramen etc.


Woon jij op Aruba?!


Nee, zeer zeker niet. Gewoon in het altijd koude en gure Noord-Holland.
Vandaag weinig zon gezien, maar dan is het (met al maanden de ketel uit )in de woonkamer toch nog steeds:
Bijlagen
20220924_121938_copy_739x850.jpg
20220924_121938_copy_739x850.jpg (79.25 KiB) 1035 keer bekeken
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3573
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor defeatless » 24 Sep 2022, 23:30

JoachimV10 schreef:Enfin, sowieso de kelder dus niet. Mijn vriendin ziet het voorlopig niet zitten om de -ondertussen uit de hand gelopen- voorraad id woonkamer te zetten of laat staan ermee wakker te worden :(
Daar nemen de flessen volgens mij ook al snel de temperatuur van 30 graden mee bij zo'n temperaturen als afgelopen zomer.


Je kan ook de vriendin in de kelder bewaren. Ziet eruit als een prima locatie om dat te doen.
5 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3100
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 25 Sep 2022, 07:46

JoachimV10 schreef:......Mijn vriendin ziet het voorlopig niet zitten om de -ondertussen uit de hand gelopen- voorraad ..... of laat staan ermee wakker te worden :(


Best origineel, je collectie mee naar bed nemen.... :roll:
1 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 494
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 25 Sep 2022, 11:07

Fat Bastard! schreef:Best origineel, je collectie mee naar bed nemen.... :roll:

Blijkbaar is 1/5 toch van dat gedacht ;)
1 x
Afbeelding
(open flessen)

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 882
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 07 Okt 2022, 11:24

Ooit al eens ingevuld, maar de nieuwe whiskykamer alias mancave krijgt steeds meer vorm..!

Nog tips om je flessen uit te stallen? Zoals bij vele hier worden het er meer en meer
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Okt 2022, 17:30

Ruud2612 schreef:Nog tips om je flessen uit te stallen? Zoals bij vele hier worden het er meer en meer
De jongens van Whiskey Vault (Whiskey Tribe) hebben wat mij betreft wel een aantrekkelijke uitstalling. Mooi in beeld en zo voor het grijpen.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 882
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 07 Okt 2022, 17:33

Haha zeker gaaf! Maar dan is het allemaal wel zo op denk haha
0 x


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten