Johnson schreef:Een (nieuwe) auto koopt niemand als belegging. Whisky wel.
Als ik die SB 10 opdrink, moet ik straks misschien 100 euro voor een vervanging betalen. Dan hou ik hem liever in de kast. Ik vind het ook mooi staan.
Ik heb genoeg (misschien wel betere) drams. Ik heb de SB 10 geproefd, maar voor mij is een Glenfarclas 15 en 18 lekkerder. Tja, dus waarom dan opdrinken.
Het is voor mij nu gewoon om te hebben.

Waarom koop je deze dan? Deze is toch gewoon gemaakt om te drinken? Iedere whisky trouwens voor mij, ik heb geen enkele whisky staan die ik nooit wil openmaken..
Je koopt toch geen whisky die je niet zo lekker vindt om in de kast te laten staan? Enfin..
En mocht die ooit op 100 euro komen, dan laat je hem staan en koop je wat anders toch?
Pas op, ik ben ook wel fan van de SB10, heb er onlangs eentje geleegd en heb nog eentje staan in de kast.
Vorige maand kwam ik in NL trouwens nog een SB10 tegen aan 50 euro, gebotteld in 2022 (en laten staan).
Gewoon openen en van genieten. Als ie op is, dan ben je een ervaring rijker en is er nog zoveel te krijgen. De distileerderijen komen als paddenstoelen uit de grond. Als het even wat stilvalt in deze wereld, dan zitten we binnen 10 jaar met een overschot aan whisky