Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Mei 2022, 21:59

Johnson schreef:Vandaag van een vriendelijke Belg twee flessen overgenomen voor 60 euro per stuk .
Hij liet me ook nog even proeven van een andere Springbank. :nat
De goede man verzamelt al ruim 10 jaar Springbank en had meer dan 100 flessen waaronder zeeer zeldzame exemplaren.

Niet dat ik niet blij voor je ben… maar een jaar geleden €60 ps voor een 10yo SB en het was een afzetter geweest. Vandaag de dag is het een ‘goede prijs’. Het geeft wel aan hoe belabberd het gesteld is met onze hobby/passie
4 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Mei 2022, 22:26

Cask1988 schreef:...Het geeft wel aan hoe belabberd het gesteld is met onze hobby/passie
Wat ook weer een afspiegeling is van de economische en financiële situatie van onze Westerse maatschappij op het wereldtoneel.

De bodem is voor ons nog lang niet bereikt.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Mei 2022, 22:50

Reichenbach schreef:
Cask1988 schreef:...Het geeft wel aan hoe belabberd het gesteld is met onze hobby/passie
Wat ook weer een afspiegeling is van de economische en financiële situatie van onze Westerse maatschappij op het wereldtoneel.

De bodem is voor ons nog lang niet bereikt.

Nouja als ik het nieuws moet geloven staan we aan de vooravond van een gigantische, lange en diepe recessie. Dus die bodem komt er dan vast snel aan. Bietje oorlog met die k*trussen dr bij en voila. De prijzen gaan dalen :bigsmile
1 x
Afbeelding

Johnson
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Johnson » 11 Mei 2022, 22:56

Ja, ik vind 60 euro ook veel te duur voor een SB 10. Maar online is de goedkoopste fles nu 79.90 .
En ik wilde nu eindelijk ook eens een fles SB in mijn bezit hebben. Ik heb er nu twee, en dat is voorlopig goed zo. Maar opdrinken zal ik ze wel niet....
Dan kun je je afvragen wat je er eigenlijk aan hebt :Scratch
Laatst gewijzigd door Johnson op 11 Mei 2022, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Mei 2022, 22:58

Johnson schreef: Maar opdrinken zal ik ze wel niet....

Why not? Een SB 10 is een prima slobber maar verwacht geen geniale drams ofzo hoor ;) en al die gekmakerij rond Saab zou ik al helemaal negeren. Gewoon open trekken dus :bigsmile
0 x
Afbeelding

Johnson
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Johnson » 11 Mei 2022, 23:02

Cask1988 schreef:

Why not? Een SB 10 is een prima slobber maar verwacht geen geniale drams ofzo hoor ;) en al die gekmakerij rond Saab zou ik al helemaal negeren. Gewoon open trekken dus :bigsmile

Maar eenmaal opengetrokken, en opgedronken..... dan heb ik er weer geen. Voel je em. :lol:
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Mei 2022, 23:03

Johnson schreef:...Maar opdrinken zal ik ze wel niet....
Is een keuze, maar naar mijn mening doe je jezelf daar mee tekort. Al is het maar om je ervaring ermee met anderen te kunnen delen. Je hebt er twee, je hoeft ze niet beide open te trekken.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Mei 2022, 23:08

Johnson schreef:
Cask1988 schreef:

Maar eenmaal opengetrokken, en opgedronken..... dan heb ik er weer geen. Voel je em. :lol:

Tja… iets met Carpe Diem… dan heb je een fijne herinnering en berusting in het feit dat je ervan hebt genoten. Of ben jij zo iemand die ook een nieuwe auto koopt om er vervolgens nooit mee te gaan rijden :P
3 x
Afbeelding

Johnson
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Johnson » 11 Mei 2022, 23:13

Een (nieuwe) auto koopt niemand als belegging. Whisky wel.
Als ik die SB 10 opdrink, moet ik straks misschien 100 euro voor een vervanging betalen. Dan hou ik hem liever in de kast. Ik vind het ook mooi staan.
Ik heb genoeg (misschien wel betere) drams. Ik heb de SB 10 geproefd, maar voor mij is een Glenfarclas 15 en 18 lekkerder. Tja, dus waarom dan opdrinken.
Het is voor mij nu gewoon om te hebben. :lekker
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Mei 2022, 23:30

Johnson schreef:Het is voor mij nu gewoon om te hebben. :lekker

Laten we het daar maar op houden dan :Scratch
1 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 11 Mei 2022, 23:35

tief ik die knuppel dan maar gewoon in het hoenderhok?

als we SB 10 nu ook al als belegging gaan zien.. zoals we hier in rotterdam zeggen; "normaal doen gek!"
( en nu dat "gek" niet gelijk heel persoonlijk gaan opvatten he.. it's just a matter of speach ;) )

open die handel en genieten en het liefst nog delen met anderen die het ook waarderen

totaal niet de moeite om 5 euro op te verdienen.. 5 euro, zei ik nu 5 euro..?
nou nog eens op zn rotterdams dan.. "5 euro..? op je muil.. gauw!" :bigsmile
10 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 11 Mei 2022, 23:42

Johnson schreef:Een (nieuwe) auto koopt niemand als belegging. Whisky wel.
Als ik die SB 10 opdrink, moet ik straks misschien 100 euro voor een vervanging betalen. Dan hou ik hem liever in de kast. Ik vind het ook mooi staan.
Ik heb genoeg (misschien wel betere) drams. Ik heb de SB 10 geproefd, maar voor mij is een Glenfarclas 15 en 18 lekkerder. Tja, dus waarom dan opdrinken.
Het is voor mij nu gewoon om te hebben. :lekker

Waarom koop je deze dan? Deze is toch gewoon gemaakt om te drinken? Iedere whisky trouwens voor mij, ik heb geen enkele whisky staan die ik nooit wil openmaken..
Je koopt toch geen whisky die je niet zo lekker vindt om in de kast te laten staan? Enfin..
En mocht die ooit op 100 euro komen, dan laat je hem staan en koop je wat anders toch?
Pas op, ik ben ook wel fan van de SB10, heb er onlangs eentje geleegd en heb nog eentje staan in de kast.
Vorige maand kwam ik in NL trouwens nog een SB10 tegen aan 50 euro, gebotteld in 2022 (en laten staan).

Gewoon openen en van genieten. Als ie op is, dan ben je een ervaring rijker en is er nog zoveel te krijgen. De distileerderijen komen als paddenstoelen uit de grond. Als het even wat stilvalt in deze wereld, dan zitten we binnen 10 jaar met een overschot aan whisky :bigsmile
Laatst gewijzigd door JoachimV10 op 12 Mei 2022, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
Afbeelding
(open flessen)

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 11 Mei 2022, 23:52

henri schreef:tief ik die knuppel dan maar gewoon in het hoenderhok?

als we SB 10 nu ook al als belegging gaan zien.. zoals we hier in rotterdam zeggen; "normaal doen gek!"
( en nu dat "gek" niet gelijk heel persoonlijk gaan opvatten he.. it's just a matter of speach ;) )

open die handel en genieten en het liefst nog delen met anderen die het ook waarderen

totaal niet de moeite om 5 euro op te verdienen.. 5 euro, zei ik nu 5 euro..?
nou nog eens op zn rotterdams dan.. "5 euro..? op je muil.. gauw!" :bigsmile

Inderdaad Henri, Springbank 10 als belegging... :HitHead

What's next? Glenfiddich 12, JW Red...
Heineken? Oh wacht, die zijn natuurlijk beursgenoteerd, daar heb je niks aan als je wilt beleggen. :lol:
3 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Mei 2022, 07:46

HammerHead schreef:
Inderdaad Henri, Springbank 10 als belegging... :HitHead

What's next? Glenfiddich 12, JW Red...

En vergeet niet: gewoon eigenlijk alles wat in glazen flessen zit! Want ze gaan over op petflessen :bigsmile
1 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 12 Mei 2022, 08:00

Laat ik het dan maar (een soort van) een beetje opnemen voor Johnson: Hij is tenminste wél eerlijk over zijn motieven, geeft ons een aardig inkijkje in hoe vele anderen ook redeneren, en dus met welk probleem we in de huidige whiskymarkt (en o.a. Springbank in het bijzonder) te maken hebben.
Vrolijk word ik er derhalve níet van :( .
6 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”