Ontspoorde whisky prijzen.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 31 Mar 2022, 16:10

Harrie schreef:NB: weet iemand trouwens waarom het geen whiskEy is maar whisky? Ik dacht dat alle whisky uit de USA met een E geschreven wordt..


Nope! Is geen enkele wet die dit voorschrijft.

Enne....er is toch een Balcones fles in mijn mandje gevallen.
1 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Roland... » 31 Mar 2022, 16:36

Fat Bastard! schreef:
Enne....er is toch een Balcones fles in mijn mandje gevallen.


Ennn uitverkocht... :respect
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jimbeau
Senior
Senior
Berichten: 454
Lid geworden op: 25 Sep 2019, 00:03
Locatie: Helmond

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 31 Mar 2022, 16:40

Roland... schreef:Ennn uitverkocht... :respect


Dat was 4m na de mailing al het geval.. lijkt wel of men daar tegenwoordig ook als aasgieren bovenop zit
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Mar 2022, 16:44

Harrie schreef:NB: weet iemand trouwens waarom het geen whiskEy is maar whisky? Ik dacht dat alle whisky uit de USA met een E geschreven wordt..
Was het niet zo dat de Ieren zich met de E wilden onderscheiden van het bocht afkomstig uit Schotland?

Wellicht dat ze dat 'kwaliteitskenmerk' in de Staten hebben overgenomen. En dat een hippe stokerij zich daar weer van wil onderscheiden.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 614
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor bodevami » 31 Mar 2022, 17:50

Reichenbach schreef:
Harrie schreef:NB: weet iemand trouwens waarom het geen whiskEy is maar whisky? Ik dacht dat alle whisky uit de USA met een E geschreven wordt..
Was het niet zo dat de Ieren zich met de E wilden onderscheiden van het bocht afkomstig uit Schotland?

Wellicht dat ze dat 'kwaliteitskenmerk' in de Staten hebben overgenomen. En dat een hippe stokerij zich daar weer van wil onderscheiden.


Of was het zo dat de Ieren naar de VS gingen en het daarom daar ook met een E werd geschreven?
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Mar 2022, 18:03

bodevami schreef:...Of was het zo dat de Ieren naar de VS gingen en het daarom daar ook met een E werd geschreven?
Zou ook heel goed kunnen. Er zijn er na de grote hongersnood miljoenen Ieren naar Amerika geremigreerd.
https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide ... difference
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 807
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 31 Mar 2022, 19:29

Maare, effe weer on topic. De lol gaat er wel een beetje af. Ib's zijn helemaal niet meer te betalen. Kijk naar vW: 20+y oude whisky op 46%. Gewoon boven de 200 Euro. Signatory? Gaat nergens meer over. Ik pak nog wat te betalen OB's mee zoals Talisker DE, en wacht, waarschijnlijk tegen beter weten in, op betere tijden. Je zou zeggen dat met die overproductie ze over een aantal jaar de boel aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen.
5 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Mar 2022, 19:46

Ach, wat is spaargeld nu nog waard? Het is maar een getal op een rekening. Het vertrouwen loopt achteruit en mensen gaan hun heil zoeken in cryptovaluta of tastbare zaken waarvan ze verwachten dat het waardevast zal zijn.

Jammer genoeg is het oog van een aantal van deze sjacheraars ook gevallen op whisky; bijvoorbeeld de wat meer ambachtelijk geproduceerde dus zeldzamere exemplaren met lokaal gecultiveerde gerst.

Misschien kunnen we ze overtuigen dat Russische wodka een betere investering is.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

janjan
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 Mei 2018, 14:05

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor janjan » 31 Mar 2022, 22:27

En binnen 25 minuten uitverkocht.... Ik zoek er nog 1 voor de verzameling. Alle hulp en advies zijn welkom!!
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 31 Mar 2022, 22:36

Eens zien hoe lang dat het duurt.....
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3577
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Apr 2022, 00:24

Fat Bastard! schreef:Eens zien hoe lang dat het duurt.....


Ik zit op m'n handen, ik houd wijselijk mijn mond dicht, ik laat me niet door jan en alleman uit de tent lokken... :lol:
3 x

Gebruikersavatar
fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor fjharms » 01 Apr 2022, 07:38

janjan schreef:En binnen 25 minuten uitverkocht.... Ik zoek er nog 1 voor de verzameling. Alle hulp en advies zijn welkom!!

Mijn advies:
Even voorstellen, dat vinden we leuk !
2 x
Afbeelding

sjaak92
Senior
Senior
Berichten: 358
Lid geworden op: 03 Feb 2018, 19:25
Locatie: Rotterdam

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor sjaak92 » 01 Apr 2022, 08:04

Cijfers van het CBS zojuist binnen. NL inflatie 11.9% :HitHead Zoals men zegt, geld wordt steeds minder waard...
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 01 Apr 2022, 13:45

Heeft toch nog even geduurd :lol:
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1759
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 01 Apr 2022, 16:17

sjaak92 schreef:Cijfers van het CBS zojuist binnen. NL inflatie 11.9% :HitHead Zoals men zegt, geld wordt steeds minder waard...


Gewoon je auto weg doen, niet meer douchen, een dikke trui aan in de winter en alleen nog rauw voer eten, dan valt het allemaal best nog mee met die inflatie. Oh en overschakelen op Glentalloch natuurlijk. :bigsmile
2 x


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten