Michiel87 schreef:@Dmace & JayDie: En waar zat dat 'm dan in?
Van forumgenoten heb ik begrepen dat zowel de 12yo 2nd Edition en de Barley een bepaalde fruitigheid in zich hebben, gecombineerd met de afwezigheid van peat. De 12yo ken ik, deze scoort vaak niet zulke ogen, maar ik ben er een groot liefhebber van. Dat was ik overigens na het eerst glas beslist nog niet! M.a.w., ik blijf benieuwd naar de Barley.
Ik moet voorop zeggen: ik proefde hem laat op de avond, dus m'n smaak kan enigsinds vertekend zijn geweest
Maar... hij doet m.i. z'n naam eer aan: malty! En dat was het eigenlijk ook. Kan niets zeggen (dwz: niet op gelet) over de fruitigheid. Daarna liet Jock me de Laddie Ten proeven en die vond ik enorm veel beter, maar iemand naast me zei precies het omgekeerde, dus tsja... In die Islay Barley inderdaad 0,0 peat, en ik dacht in de Laddie Ten wel, maar ook daar stond "unpeated'. Geen idee waar het hem in zat, want ze gebruiken hetzelfde water, rijpen op dezelfde plek, dus...
Bij Bruichladdich is het voornamelijk zo dat er mooie verhalen aan een fles (en de distillery) vast zitten (Islay Barley: 100% barley van Islay, etc.)