Jimbeau schreef:Weer zo'n leerzaam topic! Leuk om te lezen hoe iedereen hiermee omgaat.
Ik recyclede eerder wel eens flesjes/buisjes van tastings om vrienden wat te kunnen laten proeven uit mijn collectie. Zo'n 10cl flesje achter de hand houden is daarentegen toch wel een leuk idee.. en dan een of twee 3cl sampletjes om zelf op een later moment nog eens te kunnen vergelijken
Gevolg: Ordertje geplaatst bij glazenflessenenpotten.nl voor flessen en dopjes om zelf ook een archief(je) aan te kunnen leggen
is het nu alleen de uitdaging om niet de fles volledig versampled weg te zetten in het archief haha..
Een goed maar gevaarlijk idee het aanleggen van zo'n "liquid archive"

Ik doe het zelf al ongeveer vanaf het begin met speciale bottelingen, daar vul ik 2x6 van af voor later.
Om te vergelijken of om met vrienden op te kunnen drinken, ook lang nadat de fles leeg is.
Vermoedelijk heb ik inmiddels ergens rond de 200 flesjes en geen idee wanneer ik die allemaal moet gaan opdrinken.
Opslaan begint ook een probleem te worden. In het oude huis had ik hier een kast voor maar hier heb ik momenteel nog geen oplossing.
(idee van hoe het eruit zag in het begin:
Daan @ Hoe ziet jouw Whisky-hoek/kast eruit?)
Kortom mijn tip aan jou zou zijn: denk nu vast na over waar je die flesjes gaat bewaren want geloof me, het gaan er heel snel heel veel worden