Ik heb een 20-tal flessen openstaan waar ik regelmatig een dram uitschenk en nog 5 van het iets betere werk waar ik elke week wel eens eentje uitkies. Qua smaakprofielen lopen deze flessen ver uiteen, heb dus keuze genoeg aan hetgeen wat openstaat en heb daarom ook niet meteen de neiging om een nieuwe open te trekken.
Ik dacht een tijdje geleden dat, zodra ik mijn gevarieerde "open bar" klaar heb, ik een stuk minder flessen zou gaan aankopen, maar niets is minder waar
Te vaak kom ik nog eens een leuke drinkfles tegen die ik liever niet laat staan, stel dat de volgende batches minder goed zijn? Of stel dat de fles ineens in de prijslift gaat? Deze flessen komen dan terecht in mijn "voorraadkist" die toch al een 10-tal flessen telt.
En dan heb ik het niet over die mooie single cask van een IB die later wel eens een leuke investering kan zijn, maar bijvoorbeeld een Port Charlotte 10, Talisker 10, Benromach 15, Kilkerran 12,... aardige drinkflesjes dus!
Hebben jullie zich ooit in een gelijkaardige situatie bevonden? Hoe is dit voor jullie uitgelopen? Zijn er geleidelijk aan wat van deze flessen op de drinkplank beland of gaat dit richting een heuse collectie die ik in mijn eentje niet meer opgedronken ga krijgen?
Cheers!