Even voorstellen: Robbert

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Robbert
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Even voorstellen: Robbert

Ongelezen berichtdoor Robbert » 18 Dec 2011, 10:39

Hallo allemaal,

Ik ben Robbert, 22 jaar, woonachtig in Hoofddorp en student aan de Vrije Universiteit.
Al enige weken lees ik het forum en vind het echt super, veel informatie en leuke verhalen van gepassioneerde mensen.
Zelf ben ik net begonnen met de whisky wereld te ontdekken, voorheen vooral whisky in de cola en dan altijd de aanbieding bij de Dirck III.

Denk 2 maanden geleden een keer een fles glenlivet 12 gekocht en een aberlour 10, beide bevielen goed alleen vond ik de aberlour miss iets te sherry achtig. Verder voor sinterklaas 2 whisky boeken gekregen :) welke al uitvoerig bekeken zijn.

Tijdens het lezen op het forum en in de boeken kwam ik vaak de peat ofwel turf tegen. Aangezien ik een aardwetenschappelijke opleiding volg was mijn interesse direct gewekt. Gister 2 flessen thuis gekregen na besteld te hebben bij Vanzuylen. Een Finlaggen old reserve en een Islay storm, beide niet echt bekend maar goedkoop voor een islay whisky. Ik maak de fles open en ruik, werd niet direct happy, beetje proeven maar werd nog minder happy, blijkbaar is peat op dit moment nog niet mijn type whisky :lol: .

Wat ik verder knap vind na reviews gelezen te hebben en artikelen over verschillende distilleerderijen is de hoeveelheden smaken die geroken en geproefd kunnen worden. Zelf ben ik daar nog geen ster in (logische net begonnen), maar ik vroeg mij af of mensen tips hebben voor een leuke proeverij in de buurt van Hoofddorp en omstreken.

mvg,

Robbert
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Even voorstellen: Robbert

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Dec 2011, 10:54

Welkom Robbert.
Robbert schreef:... Ik maak de fles open en ruik, werd niet direct happy, beetje proeven maar werd nog minder happy, blijkbaar is peat op dit moment nog niet mijn type whisky

Je schrijft "op dit moment" maar het zou zo maar kunnen zijn dat het zo blijft hoor. Ikzelf drink al meer dan 40 jaar whisky maar ben nog steeds terughoudend met "té veel" turf (zie b.v. Re: Smokehead, Islay Single malt, 6yo, 43% ).
En ja dat herkennen en determineren is vooral een kwestie van veel doen....

Kijk eens in de lijsten met Clubs wellicht zit er een in de buurt een die proeverijen organiseert.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Dec 2011, 11:45

Welkom, Robbert!

Welke boeken heb je gekregen?

Het rokerige is iets waar je van moet (gaan) houden. Kan zomaar veranderen, maar natuurlijk geen must om van je whisky te genieten. Drink wat en hoe je dat lekker vind zeg ik altijd maar.

Wat je eens kan proberen - in het verlengde van Vatted.net is bv. 80% Aberlour met 20% Islay (of andere verhouding(en)).

Tip mbt het benoemen van wat je proeft of ruikt: probeer het te specificeren. Dus niet 'fruit', maar probeer te noemen wélk fruit, etc.

Veel plezier hier!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 18 Dec 2011, 11:47

Welkom! Ik zie dat je niet vies bent van wat experimenten. Gelijk twee flessen turfsap halen. Maar juist als je nog maar net begint kun je lekker onbevooroordeeld aan het experimenteren slaan. Met die instelling ben ik ook nog maar net een jaartje geleden met whisky begonnen. :goedgedaan

Robbert schreef:Wat ik verder knap vind na reviews gelezen te hebben en artikelen over verschillende distilleerderijen is de hoeveelheden smaken die geroken en geproefd kunnen worden.

Dat vond ik in het begin ook en ik kan het nog steeds niet, maar ik word er wel beter in. Gelukkig is jezelf verplicht whiskyproefles geven niet echt een straf.

Veel plezier op het forum en veel succes met het onder controle houden van aankopen. :D
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Robbert
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Robbert » 18 Dec 2011, 12:10

JayDie schreef:
Welke boeken heb je gekregen?

Allebei met de titel: Whisky een van Marc A. Hoffman en de ander van Charles Maclean.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Dec 2011, 12:20

Robbert schreef:
JayDie schreef:Welke boeken heb je gekregen?

Allebei met de titel: Whisky een van Marc A. Hoffman en de ander van Charles Maclean.

Ah, zie hier het boek van Hoffman en Maclean. Laat je daar weten wat je er van vindt?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 18 Dec 2011, 15:04

Welkom Robbert. In Leiden heb je zowiezo natuurlijk de Druiventuin/Whiskysite.nl. Zij organiseren in april Whisky in Leiden, dus wellicht wel interessant voor je. Ik weet niet of er veel echt whiskyclubs in Hoofddorp/Leiden voor de rest zitten.
(Overigens meen ik dat de studievereniging GeoVusie van de VU wel eens in het jaar een whiskyproeverij organiseerde).
0 x
Afbeelding

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 18 Dec 2011, 17:40

WhiteMonkey schreef:Welkom Robbert. In Leiden heb je zowiezo natuurlijk de Druiventuin/Whiskysite.nl. Zij organiseren in april Whisky in Leiden, dus wellicht wel interessant voor je. Ik weet niet of er veel echt whiskyclubs in Hoofddorp/Leiden voor de rest zitten.
(Overigens meen ik dat de studievereniging GeoVusie van de VU wel eens in het jaar een whiskyproeverij organiseerde).

Helemaal juist voor wat betreft whiskysite.nl, kom er met grote regelmaat! En welkom op dit goede forum, Robbert :goedgedaan
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”