Ik ben Robbert, 22 jaar, woonachtig in Hoofddorp en student aan de Vrije Universiteit.
Al enige weken lees ik het forum en vind het echt super, veel informatie en leuke verhalen van gepassioneerde mensen.
Zelf ben ik net begonnen met de whisky wereld te ontdekken, voorheen vooral whisky in de cola en dan altijd de aanbieding bij de Dirck III.
Denk 2 maanden geleden een keer een fles glenlivet 12 gekocht en een aberlour 10, beide bevielen goed alleen vond ik de aberlour miss iets te sherry achtig. Verder voor sinterklaas 2 whisky boeken gekregen
Tijdens het lezen op het forum en in de boeken kwam ik vaak de peat ofwel turf tegen. Aangezien ik een aardwetenschappelijke opleiding volg was mijn interesse direct gewekt. Gister 2 flessen thuis gekregen na besteld te hebben bij Vanzuylen. Een Finlaggen old reserve en een Islay storm, beide niet echt bekend maar goedkoop voor een islay whisky. Ik maak de fles open en ruik, werd niet direct happy, beetje proeven maar werd nog minder happy, blijkbaar is peat op dit moment nog niet mijn type whisky
Wat ik verder knap vind na reviews gelezen te hebben en artikelen over verschillende distilleerderijen is de hoeveelheden smaken die geroken en geproefd kunnen worden. Zelf ben ik daar nog geen ster in (logische net begonnen), maar ik vroeg mij af of mensen tips hebben voor een leuke proeverij in de buurt van Hoofddorp en omstreken.
mvg,
Robbert