Glenturret expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Glenturret expressies

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 20 Sep 2020, 15:15

Peter87 schreef:Ik ben er niet stuk van. Vind vooral het label niks uitstralen.

De nieuwe labels zijn al bij meerdere saai aan het worden. Zie Benromach en Benriach. Allemaal beetje hetzelfde en wit is in.
0 x

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 20 Sep 2020, 16:27

Die prijzen zijn er wel niet langs.. Zeker niet die 25 en 30yo :Tongue
1 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 20 Sep 2020, 20:16

Straalt op zich wel enige klasse uit, maar verpakkingen boeien me eerlijk gezegd vrij weinig meer. Ik vind het feit dat de bottelingsterkte voor de 12yo 46% wordt ipv de huidige 40% voor de 10 eigenlijk veel interessanter, net als een peated variant op 50%. Als dit verder geen excuus wordt om de prijzen enorm de hoogte in te gooien vind ik het allemaal prima.

Edit: prijzen nu ook nog even bekeken, laat maar... compleet van de pot gerukt. Streepje door Glenturret voor mij. We houden het verder wel bij IB's.
0 x

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 21 Sep 2020, 07:28

Vraag: wie heeft de afgelopen jaren nog een bezoek gedaan aan Glenturret?
En... wat was je ervaring van dit bezoek?
Op dit moment staat op de website alleen een basis tour van £11,- (misschien maar één tour vanwege corona...)
Heeft iemand ervaring met een andere tour bij Glenturret?
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 22 Nov 2024, 09:24

Zo, Glenturret is wel populair als ik dit deel van het forum zie.... :P
Maar er is nieuws over ze. Ze gaan stoppen met de peated variant. Ken een slijter die een eigen botteling er van heeft. Collectors item straks ;)
https://drinksretailingnews.co.uk/the-glenturret-to-stop-using-peat/
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 22 Nov 2024, 09:59

Het zijn best aardige sappies, de non peated dan. Maar ik denk dat het niet zo populair is omdat de p/q niet lekker zit. Het is allemaal vrij prijzig.

Als ik het artikel zo lees ben ik bang dat er alleen maar marketing gezwam instaat. Volgens mij verkocht het gewoon voor geen meter.... :bigsmile
0 x

Nederland-paraat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nederland-paraat » 22 Nov 2024, 10:32

defeatless schreef:Volgens mij verkocht het gewoon voor geen meter.... :bigsmile

Een paar jaar geleden is er een hoop op de IB markt verschenen. Daar is (ook door mij) gretig gebruik van gemaakt. Sinds dien is lastig om voor een prima prijs een dergelijk vat te kopen.
Als ze willen kunnen ze echt een hoop kwijt aan IB'ers. Ze zullen waarschijnlijk het volume unpeated voor het eigen label liever willen opkrikken.

Maarrr.. Als ze per 2026 geen peat meer willen opnemen in de core range, laat ze dan maar doorkomen met de bestaande voorraden :lekker
2 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 22 Nov 2024, 19:33

defeatless schreef:Het zijn best aardige sappies, de non peated dan. Maar ik denk dat het niet zo populair is omdat de p/q niet lekker zit. Het is allemaal vrij prijzig....
Wat dat betreft denk ik dat ze met de fancy flesjes dezelfde markt als Macallan willen bedienen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 22 Nov 2024, 20:45

Dat is ook de kant die ze op willen. Ze hebben een paar jaar geleden besloten dat ze een premium merk zijn, dat daar hoge prijzen bij horen en een hoop marketing. Zonde in mij optiek. Maar jammer dat ze stoppen met de peated, want dat vond ik vaak de beste.
4 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 22 Nov 2024, 22:04

Cor - Vinabc schreef:Dat is ook de kant die ze op willen. Ze hebben een paar jaar geleden besloten dat ze een premium merk zijn, dat daar hoge prijzen bij horen en een hoop marketing. Zonde in mij optiek. Maar jammer dat ze stoppen met de peated, want dat vond ik vaak de beste.

Op zich niks mis met een focus op een bepaald profiel, al vond ik die peat van Glenturret verrassend goed.

Maar die radicale shift van een low profile merk (buiten al die tropische knallers bij de OB's) naar het premium segment leek in 2020 vanuit bedrijfseconomisch oogpunt een gewaagde maar slimme zet. En dat deden ze op het lachwekkende af: (https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 3-year-old)

Ware het niet dat de tijden van positieve prijselasticiteit (hogere prijs betekent meer vraag) in deze verzadigde markt gelukkig nu echt wel voorbij is. De klant bepaalt uiteindelijk!
3 x
Afbeelding

Lakervt
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 23 Nov 2024, 13:46

'from it's core range'

Wat betekent dit voor Ruadh Maor? Dat is alleen voor de IB's.
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 24 Nov 2024, 09:47

Lakervt schreef:'from it's core range'

Wat betekent dit voor Ruadh Maor? Dat is alleen voor de IB's.

The company said it will navigate away from using peated malt next year, with the removal of peated expressions from its core range from 2026.

Dus geen peated malt meer vanaf volgend jaar en dan nog 1 jaartje exra een core range product. De rest zal dan worden bewaard voor special releases, naar IB's gaan en wellicht verdwijnt er nog een deel in blends.

In de basis ga je daar pas over een jaar of 10 echt wat van merken natuurlijk, aangezien er dit jaar in ieder geval nog peated is geproduceerd. Maar ook na 2040 zou er makkelijk nog middle aged en oudere peated Turret kunnen worden gebotteld.
0 x

Michky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Michky » 27 Nov 2024, 18:00

Jammer dat ze stoppen met de peated. Ik heb er 1 open staan en die smaakt me best. Nog eentje kopen als collectors item dus.

De triple wood is trouwens ook een aanrader. Die vond ik erg smakelijk!
1 x

Whiskey leek
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskey leek » 10 Jun 2025, 17:58

Ik heb van mijn zoon net een fles Glenturret van 12jaar gekregen ,in die mooie vierkante fles die taps loopt ,46% alcohol.
Ik heb niet zoveel ervaring ,maar zoiets lekkers heb ik nog nooit op ,geweldig vond ik dan he.

Groet peter.
5 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Jun 2025, 19:32

Whiskey leek schreef:Ik heb van mijn zoon net een fles Glenturret van 12jaar gekregen ,in die mooie vierkante fles die taps loopt ,46% alcohol.
Ik heb niet zoveel ervaring ,maar zoiets lekkers heb ik nog nooit op ,geweldig vond ik dan he.

Groet peter.

Super tof! Welke variant heb je? Ik neem aan dat de fles er zo uitzag? https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/257680
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”