Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 12 Aug 2020, 21:53

Christine schreef:
Lakerfield schreef:Christine.. Ik ben niet voor of tegen je, maar denk even 3x na voor je doodleuk iemand dom noemt en je dan aangevallen voelt door de reacties daarop. Niemand heeft ook aangehaald dat je een vrouw bent voor je er zelf over begon..

Wel, ik heb dat reeds eerder meegemaakt. Van een vrouw wordt minder aangenomen. Vandaar. Sommige mensen mogen hier alles zeggen. Andere niets. Simpel. Ik ben alleszins niet de domoor die een fles Tobermory 1972 gaat kopen aan die prijs. Dan gaat mijn alarm af. Maar be my guest. En er wordt gesjoemeld met flessen, dus ik kan me ook levendig inbeelden dat er ook gesjoemeld wordt met samples. Ik zie het verschil niet.

Je mag hier alles zeggen, dat doe je ook klaarblijkelijk. Als dat niet zo was, waren er berichten van je verwijderd door de moderators en was je zeer waarschijnlijk al verbannen. Dat is niet gebeurd en is dat fabeltje dus de wereld uit.
Maar kijk eens naar de toon waarop je de meerderheid van je berichten schrijft. Het heeft een reden dat er zoveel reacties op komen omdat het niet bepaald de norm is op dit forum. Ik hoef je niet uit te leggen dat je anderen met een beetje respect moet behandelen, toch..
2 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 21:57

Lakerfield schreef:
Christine schreef:
Lakerfield schreef:Christine.. Ik ben niet voor of tegen je, maar denk even 3x na voor je doodleuk iemand dom noemt en je dan aangevallen voelt door de reacties daarop. Niemand heeft ook aangehaald dat je een vrouw bent voor je er zelf over begon..

Wel, ik heb dat reeds eerder meegemaakt. Van een vrouw wordt minder aangenomen. Vandaar. Sommige mensen mogen hier alles zeggen. Andere niets. Simpel. Ik ben alleszins niet de domoor die een fles Tobermory 1972 gaat kopen aan die prijs. Dan gaat mijn alarm af. Maar be my guest. En er wordt gesjoemeld met flessen, dus ik kan me ook levendig inbeelden dat er ook gesjoemeld wordt met samples. Ik zie het verschil niet.

Je mag hier alles zeggen, dat doe je ook klaarblijkelijk. Als dat niet zo was, waren er berichten van je verwijderd door de moderators en was je zeer waarschijnlijk al verbannen. Dat is niet gebeurd en is dat fabeltje dus de wereld uit.
Maar kijk eens naar de toon waarop je de meerderheid van je berichten schrijft. Het heeft een reden dat er zoveel reacties op komen omdat het niet bepaald de norm is op dit forum. Ik hoef je niet uit te leggen dat je anderen met een beetje respect moet behandelen, toch..

Wel, de ban is al heel dichtbij geweest, al waarschuwing gehad. Ik behandel met respect. Ik geef wat ik krijg. Makkelijk.
Ik gaf gewoon het idee "provenance" , verder Tobermory 1972 is gewild, dan aan alarmprijs. Ja, gaat bij mij het alarm af. Als dat voor anderen niet zo is, kan ik niks aan doen. Maar als je dat al niet meer mag zeggen. Ja, wat doen we hier dan nog. En dan ja, als er gesjoemeld wordt met flessen, dan kan ik me levendig inbeelden dat er ook gesjoemeld wordt met samples. Dat tweede is in mijn ogen namelijk makkelijker. Meer niet. Een stelling. Simpel.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Aug 2020, 22:06

Wat denk je dat de desbetreffende fles gemiddeld genomen kostte 2,5 jaar geleden? En wat is je definitie van alarmprijzen? Je mag het antwoord zelf opzoeken. Kunnen we meteen beetje aan “provenance” (fancy!) doen.

Begrijp mij niet verkeerd; ik ben te goed van vertrouwen geweest. En ik heb wellicht (achteraf makkelijk lullen) te weinig achtergrondinformatie van de verkopende partij gevraagd. Maar de omstandigheden spelen daarbij ook een rol: louter positieve ervaringen tot dan toe en verkoop geschied in een speciale groep waar velen bekende whiskyliefhebbers inzaten, én waar ik al vaker mooie flessen (gelukkig wel echt :lol: ) heb kunnen verkrijgen. Alles is niet zo zwart-wit als je het denkt te moeten schetsen, maargoed dat lijk je met alles te doen..

Ik wacht met smart op nog een rechtse directe van je :bigsmile !
5 x
2 ∞ & →

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 22:16

squaadgras schreef:Wat denk je dat de desbetreffende fles gemiddeld genomen kostte 2,5 jaar geleden? En wat is je definitie van alarmprijzen? Je mag het antwoord zelf opzoeken. Kunnen we meteen beetje aan “provenance” (fancy!) doen.

Ja provenance. We maken haar maar wat belachelijk. Bestaat al 30 jaar in de wijnwereld. Er is ondertussen al meer Petrus 1989 verkocht dan er ooit geproduceerd werd. Daarom is provenance van eender welke fles belangrijk. Doe maar wat idioot. Wel, die fles kostte bij Den Hoorn al bijna zoveel toen ze nog te koop stond. En u koopt die dan aan 575.00. Dream on. In 2017 deed ze al meer op veiling. Zonder kosten. Als u dan de foto's vergelijkt, ziet u dat er geknoeid is met de wax. Wie is er nu normaal en wie niet!

https://www.whiskyauctioneer.com/lot/072946/tobermory-1972-oloroso-sherry-finish-32-year-old
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 12 Aug 2020, 22:17

Christine schreef:Wel, de ban is al heel dichtbij geweest, ... Simpel.
Bannen van Christine is een zwaktebod. Een beetje reuring en discussie houdt het forum levend en hoe je het ook bekijkt, Christine zorgt daar wel voor.

Wat betreft de kans dat je een oplichter tegen het lijf loopt; zelf houd ik de vuistregel aan dat de meeste mensen eerlijk zijn. 10% van de mensen deugt niet in meer of mindere mate waarbij deze 10% vooral in de top als de onderkant van de maatschappij is geconcentreerd. Meestal gaat het goed, heel soms fout. In dat geval even slikken en verder gaan met leven.
4 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 12 Aug 2020, 22:27

Christine... Je klaagt over hoe je behandelt wordt door de gemiddelde forumganger. Hier is hoe jij de gemiddelde forumganger behandelt. Je zaait wat je oogst. Kijk toch eens even in de spiegel...

Een Tobermory 1972 aan die prijs, te mooi om waar te zijn. Dus dat is het ook. Gewoon dom om daar in te lopen.

Blijf liever on topic. Blijkbaar is dat moeilijk voor sommige mensen hier. Kritiek valt blijkbaar zwaar op de maag, zeker als het van een vrouw komt. U bent opgelicht. Niet ik. Dus u bent nu het orakel blijkbaar. Mooi voorbeeld.

Jongetje toch, uw commentaar raakt afgezaagd. Begrijpt u dat niet? Inhoudelijk brengt u niks. Alleen wat persoonlijke aanvallen. Moedig ben je wel. Keep on going.

Mijn normaal is dus blijkbaar niet uw normaal. Uw normaal is beter? Wat een pretentie.

Ik ben alleszins niet de domoor die een fles Tobermory 1972 gaat kopen aan die prijs.

Wie is er nu normaal en wie niet!

De Topicstarter is een gerespecteerde kerel in onze whisky community. Ik denk dat velen onder ons (ik alvast) versteld stonden van dit verhaal, en er lessen uit getrokken hebben. Bijzonder jammer dat dit topic nu weeral vervuild is geraakt. Leven in de brouwerij is leuk, daar niet van, maar het moet nu ook niet te ver gaan!
9 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 12 Aug 2020, 22:31

Mijn normaal is dus blijkbaar niet uw normaal. Uw normaal is beter? Wat een pretentie. Ik ben rechtuit en to the point. Wat nut heeft het trouwens hier te komen jammeren over een valse fles? Iedereen weet dat dat gebeurd. En ik was on topic. Maar blijkbaar mag je hier niet op bepaalde tenen trappen. Dat is wel duidelijk.

Christine ga zo door, ik heb in lange tijd niet meer zo gelachen als de laatste weken. Het zal mij volstrekt om het even wezen of u een man, een vrouw of een LHBT'r bent maar we hebben er een cabaretier bij. Zullen we nu dan verder weer on topic gaan?
2 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 22:35

gerritbakker57 schreef:Mijn normaal is dus blijkbaar niet uw normaal. Uw normaal is beter? Wat een pretentie. Ik ben rechtuit en to the point. Wat nut heeft het trouwens hier te komen jammeren over een valse fles? Iedereen weet dat dat gebeurd. En ik was on topic. Maar blijkbaar mag je hier niet op bepaalde tenen trappen. Dat is wel duidelijk.

Christine ga zo door, ik heb in lange tijd niet meer zo gelachen als de laatste weken. Het zal mij volstrekt om het even wezen of u een man, een vrouw of een LHBT'r bent maar we hebben er een cabaretier bij. Zullen we nu dan verder weer on topic gaan?

Wat is een LHBT'r?
Nee, geen cabaretier, die ambitie heb ik niet.
Maar blijkbaar kan u ook niet on topic blijven. Blijven zaaien. Misschien komt het uit.
Ik was on topic. Maar sommige mensen gaan off topic. Niet mijn schuld.
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 22:37

MisterMonkeyDonkey schreef:Christine... Je klaagt over hoe je behandelt wordt door de gemiddelde forumganger. Hier is hoe jij de gemiddelde forumganger behandelt. Je zaait wat je oogst. Kijk toch eens even in de spiegel...

Een Tobermory 1972 aan die prijs, te mooi om waar te zijn. Dus dat is het ook. Gewoon dom om daar in te lopen.

Blijf liever on topic. Blijkbaar is dat moeilijk voor sommige mensen hier. Kritiek valt blijkbaar zwaar op de maag, zeker als het van een vrouw komt. U bent opgelicht. Niet ik. Dus u bent nu het orakel blijkbaar. Mooi voorbeeld.

Jongetje toch, uw commentaar raakt afgezaagd. Begrijpt u dat niet? Inhoudelijk brengt u niks. Alleen wat persoonlijke aanvallen. Moedig ben je wel. Keep on going.

Mijn normaal is dus blijkbaar niet uw normaal. Uw normaal is beter? Wat een pretentie.

Ik ben alleszins niet de domoor die een fles Tobermory 1972 gaat kopen aan die prijs.

Wie is er nu normaal en wie niet!

De Topicstarter is een gerespecteerde kerel in onze whisky community. Ik denk dat velen onder ons (ik alvast) versteld stonden van dit verhaal, en er lessen uit getrokken hebben. Bijzonder jammer dat dit topic nu weeral vervuild is geraakt. Leven in de brouwerij is leuk, daar niet van, maar het moet nu ook niet te ver gaan!

U haalt niet mijn eerste post aan in dit topic, makkelijk citeren zo. Kan ik ook wat samenrapen. Mooi geprobeerd.

Maar als jullie het leuk vinden mij wat te bashen, be my guest. Ik geef namelijk nooit op. :)
Laatst gewijzigd door Christine op 12 Aug 2020, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 12 Aug 2020, 22:41

Dame en heren, even slikken en verder gaan met leven.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Aug 2020, 22:41

Christine schreef:
Ja provenance. We maken haar maar wat belachelijk. Bestaat al 30 jaar in de wijnwereld. Er is ondertussen al meer Petrus 1989 verkocht dan er ooit geproduceerd werd. Daarom is provenance van eender welke fles belangrijk. Doe maar wat idioot. Wel, die fles kostte bij Den Hoorn al bijna zoveel toen ze nog te koop stond. En u koopt die dan aan 575.00. Dream on. In 2017 deed ze al meer op veiling. Zonder kosten. Als u dan de foto's vergelijkt, ziet u dat er geknoeid is met de wax. Wie is er nu normaal en wie niet!

https://www.whiskyauctioneer.com/lot/072946/tobermory-1972-oloroso-sherry-finish-32-year-old

1989. Mooi jaar, waar veel goeds uit komt :bigsmile .

Informatie van andere veilingen (bijv. WA) gaf een gemiddelde prijs van rond de €500-€600 aan. Uiteraard kon ik toen alleen nog teruggrijpen op prijzen van vóór die tijd (2015-2017). Tevens heeft Henri 2 jaar ervoor dezelfde fles via eenzelfde koop nog aan €300,- weten te bemachtigen. Met al dit in het achterhoofd vond (en vind) ik de vraagprijs á €575,- geen “alarmprijs”, verre van. M.b.t. de kleur van de waxseal had ik indd. een stuk scherper moeten zijn - en zoals ik ergens rond begin aangaf kan ik hiervoor alleen de hand in eigen boezem steken.

“Wie is er nu normaal en wie niet!” :lol: :lol: :lol: .

Geen idee wat ik hiervan moet maken... ik weet van mijzelf dat ik niet normaal ben, en die realisatie is voor een normaal weldenkend mens de eerste stap naar normaal zijn.. weet jij of je (niet) normaal bent? Freudiaans.
1 x
2 ∞ & →

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 22:51

squaadgras schreef:
Christine schreef:

1989. Mooi jaar, waar veel goeds uit komt :bigsmile .

Informatie van andere veilingen (bijv. WA) gaf een gemiddelde prijs van rond de €500-€600 aan. Uiteraard kon ik toen alleen nog teruggrijpen op prijzen van vóór die tijd (2015-2017). Tevens heeft Henri 2 jaar ervoor dezelfde fles via eenzelfde koop nog aan €300,- weten te bemachtigen. Met al dit in het achterhoofd vond (en vind) ik de vraagprijs á €575,- geen “alarmprijs”, verre van. M.b.t. de kleur van de waxseal had ik indd. een stuk scherper moeten zijn - en zoals ik ergens rond begin aangaf kan ik hiervoor alleen de hand in eigen boezem steken.

“Wie is er nu normaal en wie niet!” :lol: :lol: :lol: . Geen idee wat ik hiervan moet maken...

Wel, u vond het geen alarmprijs. Ik wel. U bent opgelicht en komt hier jammeren. Niet ik. Als ik uw foto's zag, ik zag direct dat er geknoeid was met de wax. Moet je niet slim voor zijn. Als men dan nog eens wat foto's gaat vergelijken, is het helemaal duidelijk. Blijkbaar doet u die moeite niet voor een fles van 600.00. Ik wel. Al van de jaren 2000. Ik zoek steeds andere flessen op. Vergelijk etiket. Vergelijk seal, vergelijk verpakking etc. Ik vind dat normaal. Dus is uw vraag ook beantwoord. Maar ongetwijfeld bent u volgende keer voorzichtiger.
En het is niet omdat u het woord provenance niet kent, dat u er belachelijk over moet doen. Nogmaals, mijn eerste post in dit topic bevatte informatie en misschien iets handigs. Als dan andere mensen daar een heel verhaal en een "normaal" gaan in zien, of eender wat, niet mijn probleem.
0 x

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 12 Aug 2020, 22:59

De kunst van het weten is weten wat te negeren
1 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 23:01

dannyp44 schreef:De kunst van het weten is weten wat te negeren

De volgende oelewapper is daar. :) Wordt ook een afgezaagd liedje jongen. Je volgt zelfs je eigen stelling niet :) . On topic ken je niet zeker?
0 x

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 12 Aug 2020, 23:12

Ik vond het aan het begin wel grappig en enigzins vermakelijk. Niet het feit dat je een fles koopt waarbij je niet krijgt waar je voor betaald.

Maar wel de enigzins tegendraadse aanpak van Christine.
Het wordt me nu iets teveel van het goeie.
1 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”