Cor - Vinabc schreef:Vandaag de Armorik Single Cask Selection Exclusive Boutique 2019 meegenomen. Ze hebben 528 flessen uit een Madeira vat met nummer 8073 kunnen persen. Nog geen idee hoe die smaakt, daar kom ik vanavond wel achter. Ook geen idee wat Whiskybase er van zegt, niet naar gekeken. Gaat me om het aandenken aan de vakantie en dan smaakt ie bij voorbaat al goed (tenzij je in de buurt van Fujikai op vakantie gaat .....
Was in ieder geval leuk om de distilleerderij te bezoeken. Leuk ook omdat voor het eerst de kinderen mee waren naar een distilleerderij (de jongste vond het maar stinken

Bretagne is prachtig!
Bij Armorik maken ze zeker geen verkeerde Whisky, toevallig eergisteren een paar drams uit de standaard range in mijn glas gehad (Classic, Double Cask met Breton Oak en Sherry Cask):
Classic: lekkere lichte fruitige dram
Double Cask: vond ik naast de fruitigheid een lekkere bijzondere kruidigheid hebben (mijn favoriet, echt iets eigens)
Sherry: mij wat te zoet / plakkerig
Een kleine tip voor leuke plekjes in de buurt:
de bossen van Huelgoat (fantastisch sprookjesachtig, zeker de moeite waard!)
de vuurtoren van Ploumanach (idem dito)
de trappen van Lannion (idyllisch, de kerk bovenaan de trap is ook mooi)
de berg van Monts d'Arree met de kapel van Mont St Michel de Brasparts (prachtig weids uitzicht)
de binnenstad van Lannion (leuke ouderwetse uitstraling, plus er zit een Comptoir Irlandais en nog een andere Ierse winkel die volgens mij beide speciale Teelings verkopen)
We hebben onze videoclip voor een nog uit te brengen album daar geschoten en we verbleven in Lannion, toen ben ik tussendoor ook even bij Armorik voorbij gereden maar ze hadden geen speciale single cask dus heb ik het proefsetje meegenomen.
Oh ja, en als je daar bent vooral lekker veel Cider drinken en Galette's eten, veel plezier!