Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 22 Apr 2020, 20:19

Nickolaas schreef:Ik heb 'm gekocht. Dat ie al eerder het stempel 'oké' van De Dudes heeft kunnen bemachtigen, stemt me gerust!

Maak je geen zorgen. Overigens heeft Adelphi in 2007 een paar ‘zustervaten’ gebotteld (ik denk te vroeg) en die scoren prima.
Zustervat betekent trouwens niks meer als ‘uit dezelfde run spirit’ hè... Een hogshead en een butt kun je technisch immers amper zustervaten noemen.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 22 Apr 2020, 20:22

Oké, dan zal het aan mij liggen. Maar een link naar VBT van 2017 met de tekst er bij ‘niet goed genoeg bevonden en doorgestoten’ kan ik alleen geen aanbeveling halen. Als neutrale lezer zou ik eerder denken, hmm, da’s dus niet veel soeps.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 22 Apr 2020, 20:43

Oogadal schreef:
Wouter1981 schreef:
Oogadal schreef:Nou, dat is wel heel kort door de bocht...Eigenlijk vind ik het vrij onbeschoft om dat hier op deze manier te stellen. Ik zou m heel snel intekenen, deze is nu zeker 88-89 punten en die gaat als een raket qua ontwikkeling.
Andere redenen liggen ten grondslag aan het afstoten van vaten, dat heeft beslist niets met kwaliteit te maken. Maar alles met een compleet droge vijver qua aan te kopen vaten (alles gaat naar Azië) en totale onwil bij distillery’s en brokers om op buy back te werken. Ik ga geen vat van 15K in £ kopen op de gok. En dat is anno 2019-2020 wel het geval.
Daarom hebben de Whiskydudes besloten een groot deel van hun vaten aan liefhebbers beschikbaar te stellen. We hadden ze ook aan een Aziaat kunnen verpatsen he. De selectie door Adri en Willem is gedaan op basis van recente samples.

Ho Edwin, ik 'stel' helemaal niets.
Ik zet een vraag neer, zie de vraagtekens.
Onbeschoft vind ik dan van jouw kant weer wat te ver gaan.

Meer inhoudelijk; jammer dat jullie deze keuze hebben moeten maken.

Helder, dank voor je toelichting. Enigszins suggestief is ie trouwens wel met de link er bij. Tenminste, da’s mijn mening.
Het kostte moeite zat om afstand te doen van ‘onze’ vaatjes, de keuze is puur en alleen gemaakt door een gebrek aan toekomstperspectief en absoluut niet door een gebrek aan kwaliteit.

Je noemt hier iets interessants: "het gebrek aan toekomstperspectief". Het lijkt erop dat jullie een voorschot nemen op het instorten van de consumentenvraag, of de markt in het algemeen? Of interpreteer ik dat verkeerd?
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 22 Apr 2020, 21:13

Ik lees het eerder als: er is zoveel vraag dat de brokers lak hebben aan tevreden kopers. Er is blijkbaar vraag genoeg waardoor de buy back optie niet meer nodig is? Niet tevreden? Screw you!
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 22 Apr 2020, 21:15

@Erik1908:nee, dat is niet de insteek. Sterker nog, daar had ik niet eens over nagedacht.
Wouter1981 K slaat de spijker op de kop.

Tenslotte heeft het weinig zin maar lukraak aan te kopen zonder dat je weet wat je koopt. Dat past niet in onze visie.
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 23 Apr 2020, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 22 Apr 2020, 21:18

Oogadal schreef:@Erik1908:nee, dat is niet de insteek. Sterker nog, daar had ik niet eens over nagedacht.
Wouter1981 slaat de spijker op de kop.

Tenslotte heeft het weinig zin maar lukraak aan te kopen zonder dat je weet wat je koopt. Dat past niet in onze visie.

Ik ben vintage 1987 ;-)

Probleem is niet zozeer afzet maar wel degelijk inkoop. Waardoor je afzet wél n probleem kan worden.
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 22 Apr 2020, 21:25

:offtopic Balen om te lezen dat jullie gaan afbouwen. Jammer dat de markt zich op deze manier ontwikkelt. :offtopic

De Craigellachie heb ik ook gekocht en voor die Glenrothes kom ik weer net te laat binnen lopen. Dus al iemand zijn deel nog wil delen... :respect
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 22 Apr 2020, 21:39

FGG schreef::offtopic Balen om te lezen dat jullie gaan afbouwen. Jammer dat de markt zich op deze manier ontwikkelt. :offtopic

De Craigellachie heb ik ook gekocht en voor die Glenrothes kom ik weer net te laat binnen lopen. Dus al iemand zijn deel nog wil delen... :respect

Het is maar afwachten of die ontwikkelingen zich blijven doorzetten hè. Ik lees momenteel toch voornamelijk over een verwachte substantiële economische krimp, in ieder geval in Europa en de VS. Hoe dat in Azië zit heb ik minder gevoel bij, maar ook in China zijn er berichten over een sinds lange tijd krimpende economie. Dan kan de vraag niet eeuwig hoog blijven lijkt me.

Aan de andere kant zie ik vandaag een aantal GM bottelingen in de WB-shop verschijnen voor werkelijk absurde prijzen. Ok rond de 30 jaar oud, maar ook rond de €800. Bij GM zijn ze blijkbaar nog niet bang voor een teruglopende vraag.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 22 Apr 2020, 23:51

Gelukkig zit ik in een deeltje van de Rothes. Ik hoorde dat ie van de dudes was en hoopte inderdaad dat het degene was die ik al geproefd had op het VBT. Daar was ik zeker enthousiast over. Maar geen tijd gehad om de nummers te vergelijken.

Maar ik kreeg ook ineens een beetje kriebels.... Waarom zouden de dudes zomaar een vat aan de casqueteers geven? Daar zijn natuurlijk weer 1001 redenen voor te bedenken (geen geld meer door coronacrisis, vat wat niet in het profiel van de dudes viel, overschot aan 2007 rothes vaten etc. etc. etc.)
Toch jammer om te horen dat jullie de boel op een laag pitje moeten zetten. Maar ik snap de beweegredenen.

Maar waarom hebben jullie um niet bewaard? Of moet de investering toch terugverdiend worden om een beetje quitte te spelen?
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 23 Apr 2020, 00:45

defeatless schreef:Maar ik kreeg ook ineens een beetje kriebels.... Waarom zouden de dudes zomaar een vat aan de casqueteers geven? Daar zijn natuurlijk weer 1001 redenen voor te bedenken

1 reden? gunfactor.. ed en adri kennen elkaar ook al heel wat jaren, laat het vat dan terecht komen bij een club die er ook niet voor de centen in zit is wat ik verwacht vanuit ed zijn gedachtengang..
1 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 23 Apr 2020, 02:01

henri schreef:
defeatless schreef:Maar ik kreeg ook ineens een beetje kriebels.... Waarom zouden de dudes zomaar een vat aan de casqueteers geven? Daar zijn natuurlijk weer 1001 redenen voor te bedenken

1 reden? gunfactor.. ed en adri kennen elkaar ook al heel wat jaren, laat het vat dan terecht komen bij een club die er ook niet voor de centen in zit is wat ik verwacht vanuit ed zijn gedachtengang..

Absoluut, een zeer goede reden. Desalniettemin, waarom dit vat verkopen. Toch een potentiële bijzonder goede whisky.

Er zijn 1001 vragen te verzinnen. Maar goed, ik wil me niet teveel met de bedrijfsvoering van de Dudes bemoeien. Ik ben blij een share te hebben.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 23 Apr 2020, 08:04

Oogadal schreef:Je trekt de juiste conclusie. Waarbij ik zelf nog wat vaatjes heb die in de toekomst ooit wel in de fles zullen gaan. Maar de komende jaren niet. Overigens is de conclusie ‘kennelijk voor een schappelijke prijs’ een voorbarige. Wat ik aangeef is dat ik (we) best een vat van £ 15.000 wilden kopen, maar niet blind.

Jammer, ook dat jullie niet meer in ieder geval jullie in bezit hebbende vaten nog wilden bottelen. Maar goed, daar zullen jullie goede redenen voor hebben. En inderdaad een goede nuancering, niet alleen maar richten op schappelijke prijs, maar in ieder geval wáár voor je geld.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Apr 2020, 18:20

defeatless schreef:Gelukkig zit ik in een deeltje van de Rothes. Ik hoorde dat ie van de dudes was en hoopte inderdaad dat het degene was die ik al geproefd had op het VBT. Daar was ik zeker enthousiast over. Maar geen tijd gehad om de nummers te vergelijken.

Maar ik kreeg ook ineens een beetje kriebels.... Waarom zouden de dudes zomaar een vat aan de casqueteers geven? Daar zijn natuurlijk weer 1001 redenen voor te bedenken (geen geld meer door coronacrisis, vat wat niet in het profiel van de dudes viel, overschot aan 2007 rothes vaten etc. etc. etc.)
Toch jammer om te horen dat jullie de boel op een laag pitje moeten zetten. Maar ik snap de beweegredenen.

Maar waarom hebben jullie um niet bewaard? Of moet de investering toch terugverdiend worden om een beetje quitte te spelen?

Oké..., ik krijg veel PB’s van mensen die het jammer vinden en dat waardeer ik absoluut. Dan geef ik toch maar iets meer openheid van zaken, al kost me dat wel iets moeite. Ik/wij hebben gemerkt dat het bijzonder veel moeite kost om de slijters achter onze bottelingen te krijgen. Dat terwijl wij dachten een ‘goed’ model te hebben; goede whisky, nette prijzen, free sample voor de klant, nette betalingstermijnen. Het blijkt allemaal niet genoeg te zijn om ‘in de markt’ te komen. Kort door de bocht; we moeten onze blaren op de tong lullen om een dooosje op de plank te krijgen. En daar hebben we en geen zin en en geen tijd. Kennelijk is een kleur gefinishede Linkwood veel interessanter om te verkopen. Jammer, maar het is niet anders. Dat, en de ‘opdrogende’ vijver aan goede vaten op normale condities zijn de redenen dat we de stekker er uit hebben getrokken. Er ligt nog best een en ander, er zal nog wat uitkomen, maar voor een deel van de vaten hebben we er voor gekozen dat een deel van onze vaten via cQs tenminste daar terecht komen waar wij wilden dat ze terecht zouden komen; jullie, de liefhebbers.
21 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 23 Apr 2020, 18:35

Oogadal schreef:
defeatless schreef:Gelukkig zit ik in een deeltje van de Rothes. Ik hoorde dat ie van de dudes was en hoopte inderdaad dat het degene was die ik al geproefd had op het VBT. Daar was ik zeker enthousiast over. Maar geen tijd gehad om de nummers te vergelijken.

Oké..., ik krijg veel PB’s van mensen die het jammer vinden en dat waardeer ik absoluut. Dan geef ik toch maar iets meer openheid van zaken, al kost me dat wel iets moeite. Ik/wij hebben gemerkt dat het bijzonder veel moeite kost om de slijters achter onze bottelingen te krijgen. Dat terwijl wij dachten een ‘goed’ model te hebben; goede whisky, nette prijzen, free sample voor de klant, nette betalingstermijnen. Het blijkt allemaal niet genoeg te zijn om ‘in de markt’ te komen. Kort door de bocht; we moeten onze blaren op de tong lullen om een dooosje op de plank te krijgen. En daar hebben we en geen zin en en geen tijd. Kennelijk is een kleur gefinishede Linkwood veel interessanter om te verkopen. Jammer, maar het is niet anders. Dat, en de ‘opdrogende’ vijver aan goede vaten op normale condities zijn de redenen dat we de stekker er uit hebben getrokken. Er ligt nog best een en ander, er zal nog wat uitkomen, maar voor een deel van de vaten hebben we er voor gekozen dat een deel van onze vaten via cQs tenminste daar terecht komen waar wij wilden dat ze terecht zouden komen; jullie, de liefhebbers.

Vorig jaar op de WB-gathering nog een tijdje met Patrick van Brachadair staan praten en die had een beetje eenzelfde soort verhaal. Grote moeite om z'n flessen weg te zetten naar met name NL-slijters. En betreffende dat kleurtje inderdaad, de donkere Ben Nevis van Brachadair was ook zo uitverkocht en de rest liep/loopt toch behoorlijk wat trager.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Apr 2020, 19:00

Tsja... Dat dus. Terwijl wij er meer op mikte dat de slijter meer offline z’n klanten zou bedienen gaat het gros van de handel online. En dat snap ik wel, maar jammer is het wel, wij wilden juist stukje toevoegen aan de offline slijter. Echte klanten in je winkel is toch leuker als iemand die online z’n winkelmandje vol klikt?
Met alleen een online publiek heb je als slijter bestaansrecht zolang de wetgeving vereist dat je voor verkoop van sterke drank een slijterij vergunning hebt.
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”