defeatless schreef:Gelukkig zit ik in een deeltje van de Rothes. Ik hoorde dat ie van de dudes was en hoopte inderdaad dat het degene was die ik al geproefd had op het VBT. Daar was ik zeker enthousiast over. Maar geen tijd gehad om de nummers te vergelijken.
Maar ik kreeg ook ineens een beetje kriebels.... Waarom zouden de dudes zomaar een vat aan de casqueteers geven? Daar zijn natuurlijk weer 1001 redenen voor te bedenken (geen geld meer door coronacrisis, vat wat niet in het profiel van de dudes viel, overschot aan 2007 rothes vaten etc. etc. etc.)
Toch jammer om te horen dat jullie de boel op een laag pitje moeten zetten. Maar ik snap de beweegredenen.
Maar waarom hebben jullie um niet bewaard? Of moet de investering toch terugverdiend worden om een beetje quitte te spelen?
Oké..., ik krijg veel PB’s van mensen die het jammer vinden en dat waardeer ik absoluut. Dan geef ik toch maar iets meer openheid van zaken, al kost me dat wel iets moeite. Ik/wij hebben gemerkt dat het bijzonder veel moeite kost om de slijters achter onze bottelingen te krijgen. Dat terwijl wij dachten een ‘goed’ model te hebben; goede whisky, nette prijzen, free sample voor de klant, nette betalingstermijnen. Het blijkt allemaal niet genoeg te zijn om ‘in de markt’ te komen. Kort door de bocht; we moeten onze blaren op de tong lullen om een dooosje op de plank te krijgen. En daar hebben we en geen zin en en geen tijd. Kennelijk is een kleur gefinishede Linkwood veel interessanter om te verkopen. Jammer, maar het is niet anders. Dat, en de ‘opdrogende’ vijver aan goede vaten op normale condities zijn de redenen dat we de stekker er uit hebben getrokken. Er ligt nog best een en ander, er zal nog wat uitkomen, maar voor een deel van de vaten hebben we er voor gekozen dat een deel van onze vaten via cQs tenminste daar terecht komen waar wij wilden dat ze terecht zouden komen; jullie, de liefhebbers.