28 okt 2011: Zwolse Whisky proeverij (en oproep), Zwolle
-
Whisky_Bas
- Actief lid

28 okt 2011: Zwolse Whisky proeverij (en oproep), Zwolle
Dag Whiskyliefhebbers, Michiel87 (forumgebruiker) en ik (iets minder actieve forumgebruiker) kwamen erachter dat we beiden in Zwolle en omstreken wonen. Een goede gelegenheid om een kleine proeverij te organiseren! Dat kan bij mij thuis in Zwolle-Zuid. Wellicht zijn er hier nog meer kandidaten te vinden voor zo'n proeverij. Doel is een ongedwongen avond waar iedereen zelf mag zien wat hij/zij meeneemt en we eventueel ook kunnen filosoferen over een Zwolse whiskyclub... wie weet!
Je kunt me een PB sturen of hieronder reageren. Als er genoeg belangstelling is, prikken we een datum! De Zwolse whisky van 2010 (een Highland Park Single Cask 18yo) zal i.i.g. aanwezig zijn.
Je kunt me een PB sturen of hieronder reageren. Als er genoeg belangstelling is, prikken we een datum! De Zwolse whisky van 2010 (een Highland Park Single Cask 18yo) zal i.i.g. aanwezig zijn.
Laatst gewijzigd door Piet op 29 Aug 2011, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Datum gezet
Reden: Datum gezet
0 x
-
bdijkslag
- (Whisky)Professional

Re: Oproep voor een Zwolse Whisky proeverij
Vanuit het forum op www.levenswater.nl organiseer ik in Cafe "De Hetebrij" een zg. regioproeverij - deze is op basis van bring-your-own en er wordt 'blind' geproefd (verberg de fles/maak 'm onherkenbaar).
Deze proeverijen zijn in principe open voor een ieder en jullie zijn van harte welkom om daar aan te sluiten.
Ben met de eigenaresse in overleg over de volgende datum.
Bennie
Deze proeverijen zijn in principe open voor een ieder en jullie zijn van harte welkom om daar aan te sluiten.
Ben met de eigenaresse in overleg over de volgende datum.
Bennie
0 x
-
Whisky_Bas
- Actief lid

Dat klinkt interessant Bennie! Ik had op levenswater.nl gezocht op 'Zwolle' en inderdaad al gezien dat er op 5 april eentje had plaatsgevonden. Ik hoor het heel graag als er een nieuwe datum is, zal het forum aldaar in de gaten houden.
0 x
Eind vorig jaar heb ik met een paar collega's ook een tasting in Zwolle georganiseerd, Jock heeft dit destijds verzorgt.
Er zijn plannen om dit aan het einde van het jaar te herhalen.
Er zijn plannen om dit aan het einde van het jaar te herhalen.
0 x
Klink hardstikke goed, zeg maar wanneer het is en als ik dan kan kom ik graag langs.
Fijn om te horen dat er zoveel initiatief is in Zwolle.
Samen met een vriend zijn wij bezig om ook een whisky club op te richten.
Met de site zijn wij bezig dit wordt www.whiskyclubzwolle.nl
De bedoeling is om 4 keer per jaar een proeverij te organiseren.
groetjs Rik
Fijn om te horen dat er zoveel initiatief is in Zwolle.
Samen met een vriend zijn wij bezig om ook een whisky club op te richten.
Met de site zijn wij bezig dit wordt www.whiskyclubzwolle.nl
groetjs Rik
0 x
Ah, WhiskyRik, dat klinkt ook goed! Je moet ons maar vooral op de hoogte houden, ik ben benieuwd. Ik vermoed dat Bas het ook wel interessant zal vinden.
PS: als je het leuk vindt, kun je je voorstellen in: even voorstellen
PS: als je het leuk vindt, kun je je voorstellen in: even voorstellen
0 x
-
Whisky_Bas
- Actief lid

Mooi dat er al een aantal reacties zijn en dat er zelfs al een Zwolse whiskyclub in oprichting is! Ik zal maar eens een datum gaan prikken voor een kleine proeverij... dat komt goed.
0 x
Een collega van mij is ook geïnteresseerd in een evt. proeverij, en zou dan wrs zijn vriendin meenemen want zij kan ook van een whisky genieten. Dus dat gaat al de goeie kant op, Bas!
0 x
Leuk nieuws! Ik ben zelf opgegroeid in Zwolle en heb daar nog wel familie ergens: Macoffringa (ben ik dan Macmacoffringa?
). Lijkt me interessant om op de hoogte blijven en wellicht wel aan te haken op een sessie. Ik heb je een PB gestuurd!
). Lijkt me interessant om op de hoogte blijven en wellicht wel aan te haken op een sessie. Ik heb je een PB gestuurd!
0 x
WhiskyRik schreef:Samen met een vriend zijn wij bezig om ook een whisky club op te richten.
Met de site zijn wij bezig dit wordt http://www.whiskyclubzwolle.nl
Kunnen we met een gebruikersnaam en wachtwoord al kijken op de site? Zo nee, heb je al een datum waarop 'ie live gaat?
0 x
-
bdijkslag
- (Whisky)Professional

Vanuit de Usquebaugh Society wordt op 4 oktober a.s. weer een blinde proeverij georganiseerd in Cafe De Hetebrij in Zwolle. Het principe is BYO (Bring Your Own) en het is dan gewoon heerlijk genieten van de diverse whiskies die meegebracht zijn - zonder dat je op dat moment weet wat je drinkt....
Van http://www.levenswater.nl/
Eventueel kun je mij ook een berichtje (PM) alhier sturen, maar die lees ik minder vaak dan op Levenswater. De lijst met deelnemers hou ik op Levenswater bij.
Groetjes,
Bennie
Van http://www.levenswater.nl/
Voor info en opgeven:
Datum: 4 oktober 2011
Aanvang: 19:30
De opzet van de proeverij is een 'blinde' proeverij (fles onherkenbaar gemaakt door hem te stoppen in gewassen sokken of aluminiumfolie, aan jullie de keus)
Bij een groot aantal deelnemers zal het aantal drams wel beperkt worden, gezien ervaringen elders , maar daar vinden we wel een creative oplossing voor.
Graag even een reactie op deze post of een PM (of allebei) als je er bij zult/wilt zijn.
Om te zien wat er tot nu toe (dus nog maar 1x) geproefd is: Geproefde Whiskies Noord Nederland
Eventueel kun je mij ook een berichtje (PM) alhier sturen, maar die lees ik minder vaak dan op Levenswater. De lijst met deelnemers hou ik op Levenswater bij.
Groetjes,
Bennie
Laatst gewijzigd door Piet op 24 Aug 2011, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deeplink vervangen door de tekst.
Reden: Deeplink vervangen door de tekst.
0 x
-
bdijkslag
- (Whisky)Professional

Door een dubbele boeking bij het Cafe zijn wij genoodzaakt om de regioproeverij te verplaatsen naar Woensdag 5 oktober. 
0 x
-
Whisky_Bas
- Actief lid

Even een update: na morgen (als Michiel87 zijn beschikbaarheid heeft uitgezocht) volgt een datum. Het wordt een weekeinde in de tweede helft van oktober of de eerste helft van november. Mooi dat een aantal belangstellenden zich al hebben/heeft* gemeld!
De verzetting van de regioproeverij is voor mij goed nieuws (viel anders samen met repetitie van mijn band) waarschijnlijk zal ik daar ook bij zijn.
* is het nu hebben of heeft? Taalkundige whiskyliefhebbers, sta me bij.
De verzetting van de regioproeverij is voor mij goed nieuws (viel anders samen met repetitie van mijn band) waarschijnlijk zal ik daar ook bij zijn.
* is het nu hebben of heeft? Taalkundige whiskyliefhebbers, sta me bij.
0 x
(Off topic: Volgens mij: Heeft. Het onderwerp van de zin is "een aantal". Dat is enkelvoud. Belangstellenden is een specificering van "het aantal". )
0 x
Whisky_Bas schreef:* is het nu hebben of heeft? Taalkundige whiskyliefhebbers, sta me bij.
Beide versies zijn correct.
0 x
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”