Ben Nevis expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
defeatless
Moderator
Moderator

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor defeatless » 03 Mei 2019, 23:07

Rien68 schreef:De 10 staat voor 40gbp bij The green welly shop

Dat zei ik dus ook al jaren verkeerd het is The Green Welly Stop!
Wist ik ook niet tot dat ik er zelf was.
De whiskyhoek daar valt behoorlijk tegen eerlijk gezegd. Ze hebben online een veel beter assortiment en zijn daar ook sneller met nieuwe releases en goede aanbiedingen.
0 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 04 Mei 2019, 00:05

Komt in NL op de markt voor zo'n 53eu dus ja nette prijs.
Goeie whisky voor een misschien ietwat overdreven prijs maar ik zou het er persoonlijk nog steeds voor betalen.
0 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 04 Mei 2019, 10:08

defeatless schreef:

De whiskyhoek daar valt behoorlijk tegen eerlijk gezegd. Ze hebben online een veel beter assortiment en zijn daar ook sneller met nieuwe releases en goede aanbiedingen.

Ik wist het wel, maar geen idee waarom ik shop heb geschreven :lol:

Overigens ga ik er in september even kijken, ik zit dan toch in Tyndrum.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 04 Mei 2019, 22:46

defeatless schreef:

Dus je bent ge stopt....? :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Mei 2019, 00:59

defeatless schreef:
Cor - Vinabc schreef:Voor maar een paar centen meer is er nu ook een van de nieuwe bottelaar House of McCallum. Daar gaat het om een 22 jaar oude Ben Nevis

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/127353/ben-nevis-1996-homc

Daar heb ik afgelopen zaterdag even flink staan hijsen bij zijn stand. Sinds vrijdag zijn de flessen van Anthony McCallum te krijgen in Nederland.
Aan het einde heb ik een fles meegenomen, mijn vriend waar ik mee was ook. Die was voor €118,- van ons. IMHO de beste die er te krijgen was op het festival. Er zijn dus nog maximaal 34 flessen over in Nederland.
Daarnaast is er ook nog een heel goede Arran 22yo te krijgen. Uit het eerste jaar van Arran.

We hebben op 7 april bij hem thuis in Glasgow afgesproken voor een tasting uit zijn voorraad. Ik schrijf daarna wel even een topic op het forum over deze beste man!

(voor wie Anthony McCallum niet kennen: Hij werkte eerder bij Glengoyne, Tamdhu, Hart Brothers en was verantwoordelijk voor de Chieftain reeks. Zijn handtekening staat op de Chieftain flessen)

Huh? Die Ben Nevis van McCallum het beste van het festival? Dan was of ‘t festival niet veel soeps of je smaakpapillen hadden een offday of je was verblind door het uitzicht van een prive tasting bij hem thuis... :Scratch
Het is geen slechte dram hoor, maar voor prijs en leeftijd verwacht ik toch echt heel veel meer. Maar ik vond (en vindt) de Laddie 2004 uit hetzelfde huis pas echt een tegenvaller, € 124 voor een 14 yo die voor de kwaliteit de helft maximaal had mogen kosten.
Nee, zo enthousiast als jij geworden bent van de beste man, zo koop ik zijn bottelingen nooit meer blind. :domdom
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 05 Mei 2019, 13:31

Oogadal schreef:Huh? Die Ben Nevis van McCallum het beste van het festival? Dan was of ‘t festival niet veel soeps of je smaakpapillen hadden een offday of je was verblind door het uitzicht van een prive tasting bij hem thuis... :Scratch
Het is geen slechte dram hoor, maar voor prijs en leeftijd verwacht ik toch echt heel veel meer. Maar ik vond (en vindt) de Laddie 2004 uit hetzelfde huis pas echt een tegenvaller, € 124 voor een 14 yo die voor de kwaliteit de helft maximaal had mogen kosten.
Nee, zo enthousiast als jij geworden bent van de beste man, zo koop ik zijn bottelingen nooit meer blind. :domdom

Nee we hadden eerst geproefd bij hem en daarna die afspraak gefikst.
Het festival zelf is altijd prima, veel basisspul maar ook altijd genoeg speciaals te vinden, dus dat was het ook niet.

We hebben een 3 tal whisky's uit zijn basis range op en daarna zijn single casks. We waren en zijn nog steeds echt enthousiast over zijn basis range. Zijn single casks zijn inderdaad vrij aan de prijs, en dus ook het liefst eerst proeven en dan kopen inderdaad. Hij had ook een goede Glentauchers staan trouwens.
Die Laddie had ik niet op. Zijn Arran was ook best goed, maar vond daar de prijs kwaliteit wat minder.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Mei 2019, 16:25

Helder. En ik heb niks tegen prijzige single casks (liever goedkoper natuurlijk... :lol: ) maar als het relatief jong spul is met dik prijskaartje moet de kwaliteit er ook naar zijn.
Dat is denk ik wel iets voor McCallum om voor te waken, voor je het weet ben je een MoS met alleen een mooiere fles en een echt label.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 06 Mei 2019, 19:41

Zodra hij hier open is ga ik me ook maar eens mengen in deze discussie :bigsmile
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 06 Mei 2019, 21:55

Me 2. Sampletje van de Nevis gehaald bij Cor de Boer
0 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 19 Jul 2019, 10:10

De nieuwe botteling van Archives https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 6/1996-arc heeft niet lang te koop gestaan. Was binnen en uurtje of wat uitverkocht :shock:
0 x
Afbeelding

Petrovitski
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 27 Dec 2019, 12:10

Deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/134068/ben-nevis-1991-sv staat dan wel erg goed aangeschreven, maar helaas heeft een duitse shop (Whisky-Raritäten Andermann) Dat ook ontdekt...

449 eurootjes vragen ze ervoor :HitHead

Maar dat was even een zij stapje.

Weet iemand of er binnenkort nog mooie bottelingen uitkomen van mijn favoriete destileerderij?

En wat is er waar van het verhaal dat er vaten Ben Nevis naar Japan worden vervoerd en daar als Japanse whisky worden gebotteld?
0 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 27 Dec 2019, 16:20

Petrovitski schreef:En wat is er waar van het verhaal dat er vaten Ben Nevis naar Japan worden vervoerd en daar als Japanse whisky worden gebotteld?

Iemand op het forum hier heeft de regels (of eigenlijk gebrek daaraan) in Japan ooit eens uitgezocht. Als ik me het goed herinner hoef je in Japan maar 10% eigen distillaat te gebruiken en dan mag het verkocht worden als Japanse whisky, ook al is de overige 90% Schots, Iers of zelfs rijstwijn.
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 27 Dec 2019, 21:37

Daan schreef:
Petrovitski schreef:En wat is er waar van het verhaal dat er vaten Ben Nevis naar Japan worden vervoerd en daar als Japanse whisky worden gebotteld?

Iemand op het forum hier heeft de regels (of eigenlijk gebrek daaraan) in Japan ooit eens uitgezocht. Als ik me het goed herinner hoef je in Japan maar 10% eigen distillaat te gebruiken en dan mag het verkocht worden als Japanse whisky, ook al is de overige 90% Schots, Iers of zelfs rijstwijn.

Here you go: https://blog.distiller.com/japanese-whisky-rules/
3 x
Afbeelding | Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 27 Jan 2020, 21:43

Ralfy over de 10:
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Wahlee
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 05 Feb 2020, 14:49

Petrovitski schreef:Deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/134068/ben-nevis-1991-sv staat dan wel erg goed aangeschreven, maar helaas heeft een duitse shop (Whisky-Raritäten Andermann) Dat ook ontdekt...

449 eurootjes vragen ze ervoor :HitHead

Maar dat was even een zij stapje.

Weet iemand of er binnenkort nog mooie bottelingen uitkomen van mijn favoriete destileerderij?

En wat is er waar van het verhaal dat er vaten Ben Nevis naar Japan worden vervoerd en daar als Japanse whisky worden gebotteld?

Die whiskyrariteiten heeft vaker dat soort fratsen (volgens mij laatst ook van de Whiskybase Orkney). Ik vraag me bij deze overigens af wat deze zoveel duurder maakt dan die 27-jarige SV die hier voor €199,- te koop is
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”