Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 10 Feb 2019, 22:44

Nickolaas schreef:
Wouterk schreef:Ik heb vanavond met mijn schoonvader en zwager de meest recente cigar malt los getrokken. Ter ere van de geboorte van onze dochter Rivkah. Het leven is fijn :goedgedaan

Van harte. Mooie gelegenheid voor het drinken van mooie whisky.

Dankjewel :goedgedaan
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 11 Feb 2019, 06:55

dannyp44 schreef:Voor het eerst 2 samples van Old Pulteney geproefd. De 17 en 21. Veel positieve reacties gelezen. Ik vond de 12 al niet echt mijn smaak maar nu kan ik zeker zeggen dat dit niet mijn smaak is. Ziltig en zout en dat staat mij ook echt tegen. Dat is het voordeel van een sample. Veel proberen en geen volle fles in de kast die nooit leeg gaat.

Ik ken de 12 al, en was daar niet super enthousiast over. Maar ben toch wel erg nieuwsgierig naar de 17 en 21.
Zout staat zeker wel in mijn rijtje van favoriete ingrediënten, binnenkort maar eens opzoek naar samples van die 2 dus.
1 x
Afbeelding

Laurens
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Laurens » 11 Feb 2019, 07:24

Wouterk schreef:Ik heb vanavond met mijn schoonvader en zwager de meest recente cigar malt los getrokken. Ter ere van de geboorte van onze dochter Rivkah. Het leven is fijn :goedgedaan

Gefeliciteerd! Geniet van elkaar!
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 11 Feb 2019, 10:04

Gisteren na wat samples, eindelijk een van mijn Glendronach Hand Filled geopend :smullen
5 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 11 Feb 2019, 11:15

Na een jaar lang druppels sparen, was het dan zaterdag eindelijk zover dat ik mijn living sample voor het eerst mocht inschenken.
Velen van jullie hebben een living bottle in huis. Ik schreef hier eerder al dat ik dat net even anders doe.
In januari 2018 ben ik een experiment begonnen, door het uitlaten druppelen van al mijn thuis gedronken drams, samples en flessen. Eerst in een 3cl flesje, maar met de groeiende inhoud liet ik ook de fles meegroeien. Dit om de invloed van zuurstof zo laag mogelijk te houden.
Na het versamplen in december van 6 range shares, was dan eindelijk mijn 20cl fles gevuld en mijn nieuwsgierigheid zo groot geworden dat er geproefd moest worden.

Nou ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Dit experiment is faliekant mislukt!
Zowel geur, smaak als finish worden compleet overheerst door bitter karton.
Het resultaat was dus zeker niet meer dan de som der losse delen.
Ik kon bijvoorbeeld nauwelijks turf en sherry meer vinden. Terwijl dat toch de belangrijkste componenten van dit experiment zouden moeten zijn.
Ik drink zelden whisky onder de 84 punten, in mijn living sample zitten dus ook (bijna) alleen maar 84+ bijdrages. Nou als ik hier een cijfer voor zou moeten geven zal dat dichter bij 75 dan bij 85 punten liggen.

Nee dit experiment is bij deze helaas mislukt verklaard. Ik geef dit spul nog een kans door de cola, maar ik verwacht dat het zal eindigen in de gootsteen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met jullie living bottle.
1 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 11 Feb 2019, 11:40

Freezeroz schreef:mijn thuis gedronken drams

Hoe moeten wij dit voorstellen? Je glaasje waaraan je hebt zitten lurken laten uitdruppelen (omdat je later specifiek samples en flessen apart noemt)? Want in dat geval snap ik dat een living bottle niet veel soeps wordt... :gnif

Heb tot nu toe ook nooit goede living bottles geproefd, sommige zijn leuk -maar niet meer dan dat-!
2 x
2 ∞ & →

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 11 Feb 2019, 11:53

Hoe moeten wij dit voorstellen?

Gewoon alle laatste druppels uit glas, sample flesje of fles in de living sample gedaan. Het idee was om een smaakvolle blend van druppels van al mijn gedronken drams bij elkaar te sparen.
Nou dat opsparen van druppels is zeker gelukt, maar smaakvol en lekker was het zeker niet.
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Feb 2019, 12:55

Check; samples/range shares van Freezeroz; NOT.... :shock:

Klinkt me een tikkie ranzig in de oren, druppels uit je glas verzamelen... :Help
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 11 Feb 2019, 14:05

Oogadal schreef:Check; samples/range shares van Freezeroz; NOT.... :shock:

Klinkt me een tikkie ranzig in de oren, druppels uit je glas verzamelen... :Help

Tja dat was het ook.
1 x
Afbeelding

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 11 Feb 2019, 14:12

Freezeroz schreef:
dannyp44 schreef:Voor het eerst 2 samples van Old Pulteney geproefd. De 17 en 21. Veel positieve reacties gelezen. Ik vond de 12 al niet echt mijn smaak maar nu kan ik zeker zeggen dat dit niet mijn smaak is. Ziltig en zout en dat staat mij ook echt tegen. Dat is het voordeel van een sample. Veel proberen en geen volle fles in de kast die nooit leeg gaat.

Ik ken de 12 al, en was daar niet super enthousiast over. Maar ben toch wel erg nieuwsgierig naar de 17 en 21.
Zout staat zeker wel in mijn rijtje van favoriete ingrediënten, binnenkort maar eens opzoek naar samples van die 2 dus.

Ik heb ook niet zoveel met de 12, maar de 17 vind ik zeker lekker hoor. Heb 'm trouwens open staan. We kunnen wel eens contact hebben over een sampleruil..
1 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 11 Feb 2019, 14:17

Ik heb ook niet zoveel met de 12, maar de 17 vind ik zeker lekker hoor. Heb 'm trouwens open staan. We kunnen wel eens contact hebben over een sampleruil..

Goed plan :duimop.
Je hebt een Pb.
0 x
Afbeelding

goosebumps
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 11 Feb 2019, 14:18

Misschien vinden jullie dit recente artikel van whisky notes dan interessant https://www.whiskynotes.be/2019/old-pulteney/old-pulteney-15-years/
1 x
Afbeelding
"We should always be inspired by bad people and assholes, they are a living example of how we should not to choose to live." Ralfy Mitchel, the search for a whisky bothie

GlenMarcus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenMarcus » 11 Feb 2019, 21:58

Net een 3006 Whisky Ardmore 2010 op. Erg lekker en de 61% merk je haast niet.

Nu de 3006 Whisky Tobermory 2008. Wat een heerlijke asbak.
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 11 Feb 2019, 22:19

Freezeroz schreef:
Hoe moeten wij dit voorstellen?

Gewoon alle laatste druppels uit glas, sample flesje of fles in de living sample gedaan. Het idee was om een smaakvolle blend van druppels van al mijn gedronken drams bij elkaar te sparen.
Nou dat opsparen van druppels is zeker gelukt, maar smaakvol en lekker was het zeker niet.

Je hebt dan ook last van extreme oxidatie lijkt me (al voordat je het in een flesje stopt). Ik weet niet of jij wel eens aan een glas ruikt wanneer je net de laatste slok naar binnen hebt gewerkt?
Bij peated whiskies is dat voornamelijk mosterd, maar bij bourbon gerijpte whiskies ben ik ook wel eens zweterige kaaslucht tegen gekomen. En dat dan allemaal in een fles druppelen... :?
1 x

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 12 Feb 2019, 22:55

The Cooper's Choice Glenglassaugh Port Bomb @ 55%
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”