Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 11 Feb 2019, 11:15
Na een jaar lang druppels sparen, was het dan zaterdag eindelijk zover dat ik mijn living sample voor het eerst mocht inschenken.
Velen van jullie hebben een living bottle in huis. Ik schreef hier eerder al dat ik dat net even anders doe.
In januari 2018 ben ik een experiment begonnen, door het uitlaten druppelen van al mijn thuis gedronken drams, samples en flessen. Eerst in een 3cl flesje, maar met de groeiende inhoud liet ik ook de fles meegroeien. Dit om de invloed van zuurstof zo laag mogelijk te houden.
Na het versamplen in december van 6 range shares, was dan eindelijk mijn 20cl fles gevuld en mijn nieuwsgierigheid zo groot geworden dat er geproefd moest worden.
Nou ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Dit experiment is faliekant mislukt!
Zowel geur, smaak als finish worden compleet overheerst door bitter karton.
Het resultaat was dus zeker niet meer dan de som der losse delen.
Ik kon bijvoorbeeld nauwelijks turf en sherry meer vinden. Terwijl dat toch de belangrijkste componenten van dit experiment zouden moeten zijn.
Ik drink zelden whisky onder de 84 punten, in mijn living sample zitten dus ook (bijna) alleen maar 84+ bijdrages. Nou als ik hier een cijfer voor zou moeten geven zal dat dichter bij 75 dan bij 85 punten liggen.
Nee dit experiment is bij deze helaas mislukt verklaard. Ik geef dit spul nog een kans door de cola, maar ik verwacht dat het zal eindigen in de gootsteen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met jullie living bottle.
1 x