HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

De tiende "blinde" forum-proeverij. Terug van weg geweest!

Moderators: FGG, Willum, Dre

Welke score geef je het sample? (Stemmen vanaf ma. 5-11 18:00 uur)

lager dan 70
1
3%
70 - 74
0
Geen stemmen
75 - 79
0
Geen stemmen
80 - 84
10
32%
85 - 89
19
61%
90 - 94
1
3%
95 of hoger
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 31

SirNagalot
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 Jun 2017, 09:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor SirNagalot » 06 Nov 2018, 11:52

Harrie schreef:Voor mij was het wel vrij duidelijk dat het een hoog abv was en ex-sherry. Interessant dat anderen een hele andere mening hadden. Blijft toch lastig, dat blind proeven :?


Raar he? Voor mij is het ook overduidelijk sherry en hoog abv. Nu alleen nog hopen dat ik gelijk heb natuurlijk :)
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor Harrie » 06 Nov 2018, 12:38

Ik herkende ook veel in jouw notitie van deze sample. Maar anderen zitten weer totaal op een ander spoor en die vragen zich wellicht af of jij en ik überhaupt kunnen ruiken en proeven :lol:
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Nov 2018, 13:52

De lunchtip is wel erg laat vandaag :roll:
2 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Nov 2018, 14:00

hint sample 5.jpg
hint sample 5.jpg (80.42 KiB) 2512 keer bekeken
3 x

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor FGG » 06 Nov 2018, 14:23

Dre schreef:hint sample 5


Wouter1981 schreef:De lunchtip is wel erg laat vandaag :roll:


En dan vervolgens liggen slapen...

:HitHead
2 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Nov 2018, 15:04

FGG schreef:
Dre schreef:hint sample 5


Wouter1981 schreef:De lunchtip is wel erg laat vandaag :roll:


En dan vervolgens liggen slapen...

:HitHead


?
Volgens mij draai jij nu de volgorde om
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Nov 2018, 15:06

Dre schreef:
hint sample 5.jpg


euhm...Irish Whiskey?
:bravo
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor FGG » 06 Nov 2018, 15:50

Wouter1981 schreef:
FGG schreef:
Dre schreef:hint sample 5


Wouter1981 schreef:De lunchtip is wel erg laat vandaag :roll:


En dan vervolgens liggen slapen...

:HitHead


Volgens mij draai jij nu de volgorde om


Bewust gedaan. :bigsmile
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

SirNagalot
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 Jun 2017, 09:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor SirNagalot » 06 Nov 2018, 16:11

Ik heb - gezien de hint - nog even deze herproefd: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 0-year-old, maar die smaakt toch echt wel anders :)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Nov 2018, 20:01

En hij is bekend hoor! :bigsmile
2 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3110
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 06 Nov 2018, 20:06

Verrassend leuke fles voor een dito prijs. Maar eens kijken of ik nog ergens een flesje kan vinden... :duimop
2 x

Gebruikersavatar
hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 Okt 2015, 09:39
Locatie: Den Haag

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 06 Nov 2018, 20:08

poehee. deze krijgt wel een heel hoge score op wb. nou ja smaken verschillen gelukkig.... next :goedgedaan
1 x

Gebruikersavatar
fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor fjharms » 06 Nov 2018, 20:11

Had ik in ieder geval het ABV vrijwel goed :bigsmile
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Nov 2018, 20:14

Rien68 schreef:Verrassend leuke fles voor een dito prijs. Maar eens kijken of ik nog ergens een flesje kan vinden... :duimop

Nou, ik ben bang dat je die fles echt niet (meer) gaat vinden voor iets wat ook maar in de buurt komt van die 'gemiddelde' prijs die WB aangeeft. Ik vraag me ook oprecht af of ie ooit rond die prijs aangeboden is geweest... :Scratch
1 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)

Ongelezen berichtdoor Harrie » 06 Nov 2018, 20:16

Het sherryvat en het abv had ik wel redelijk goed geschoten, maar werkelijk geen seconde aan een Ier gedacht... Des te leuker om op deze manier weer eens een Ierse whiskey te proeven.
CWC is wel een leuke bottelaar trouwens, vaak mooi spul van geproefd!
4 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-10”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast