Harrie schreef:Proeft veelbelovend! Dudes, al enig idee wanneer deze gebotteld gaat worden? Laten jullie hem nog lang liggen?
Als niet deelnemer breek ik toch even in, ik hoop dat de organisatie het me vergeeft...
We weten nog niet wanneer deze gebotteld gaat worden, wat we wel weten is dat deze whisky zich in anderhalf jaar tijd behoorlijk heeft ontwikkeld en we houden van alle vaten ouder dan 5 jaar de voortgang jaarlijks in de gaten. Deze Glenrothes is van een jonge, wilde en erg spirit driven bleke bibber in december 2016 gegroeid tot al een heel ander sapje nu. Maar destijds vonden wij het alle drie een ‘sapje met potentie’ en hebben we de butt aangekocht. ABV is niet heel veel gedaald, van 63,9 naar 63,5.
Intekenen is nog niet mogelijk, maar ook niet nodig; in de toekomst droppen we zeker niet alle stock in 1x op de markt, iedereen die een beetje oplet heeft royaal de mogelijkheid te proeven bij een aantal slijters en op basis daarvan een flesje te kopen.
Leuk om alle notes te lezen en speciale vermelding voor Alex (Defeatless); ik weet dat Glenrothes speciale associaties bij je oproept, maar ik kan me de link naar Glenlivet heel goed voorstellen.