25/27 mrt 2011: 'Whisky op Zee' MiniCruise 2011

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
MadMaster
Senior
Senior

Re: 25/27 mrt 2011: 'Whisky op Zee' MiniCruise 2011

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 24 Feb 2011, 10:03

chris schreef:Ben toch benieuwd of er meer mensen van het forum meegaan :nat

Voor zover nog niet opgemerkt, mijn echtgenote en ik + wat familieleden zijn van de partij...

Er schijnen overigens nog maar 6 plekken beschikbaar te zijn van de 120...
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 27 Mar 2011, 19:31

Vanmiddag thuis gekomen van een FANTASTISCHE Whisky op zee minicruise. :duimop Deze cruise was door Richard en zijn team tot in de puntjes verzorgd,grote klasse.De nosing en tasting met meer dan 70 single malts met diverse importeurs was heel goed met een aantal prachtige whisky's :goedgedaan .Tussen door werd de Springbank-The Blues edition met het nieuwe boek van Hans Offringa door zijn zoon Sietse geintroduceerd waarbij de kapitein van het schip een fles en een exemplaar kreeg(staat nu ook bij mij in de kast).In Durham werden we met koffie en thee in de Three Tuns hotel onthaald waarna we Durham konden bezoeken,tussen 1200 en 1400uur was er een uitgebreid warm en koud buffet.
Daarna was er voor wie daarvoor gekozen had een N&T van Gordon&Macphail,de rest kon weer verder Durham bezoeken.
's Avonds na het diner was er een N&T onder leiding van Jan Beek die op humoristische wijze de mensen verschillende IB's liet proeven(na Dhr Ad de Koning had ik niet meer zo'n goeie N&T meegemaakt)en daarbij ook nog eens allerlei feitjes vertelde .Deze minicruise was elke cent dubbel en dwars waard :hoera .
Volgend jaar gaan we zeker weer mee met deze gepassioneerde en veel liefde voor whisky hebbende mensen. :nat
Slainthe Chris
0 x
Afbeelding

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 28 Mar 2011, 15:08

chris schreef:Vanmiddag thuis gekomen van een FANTASTISCHE Whisky op zee minicruise. :duimop
....

He Chris, we zullen ongetwijfeld om elkaar heen hebben lopen draaien afgelopen vrijdagavond, maar heb je niet mogen spreken. Ik was degene die zaterdagavond riep dat Caperdonich eind vorig jaar afgebroken was, wat Jan kennelijk nog niet wist...

Ben het wel met je verhaal eens, op die Springbank Blues na dan.
Die vind ik niet echt spectaculair...

Hoogtepunten waren voor mij de Lonach Macduff 38y (geproefd tijdens de proeverij van Jan Beek zaterdagavond), de Ultimate Linkwood en de Ultimate Tamdhu (alle 3 aangeschaft), de ook zaterdagavond geproefde G&M Reserve Glenlossie en Cadenhead's caperdonich 12y én de 'zaterdagmiddag geproefde G&M's Braeval (Braes Of Glenlivet), Strathisla, Mortlach en Glenlivet.

Afwachten of er volgend jaar weer een Whisky Cruise is na 2 succesvolle edities...

P.S.
V.w.b. de eerder hier in het topic gemelde ellende van en naar Newcastle op de boot: Weer niets van gemerkt en ik heb alle bars, disco's en andere openbare ruimtes aan boord afgelopen weekend toch uitgebreid bezocht...
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 28 Mar 2011, 23:34

MadMaster schreef:
chris schreef:Vanmiddag thuis gekomen van een FANTASTISCHE Whisky op zee minicruise. :duimop
....

He Chris, we zullen ongetwijfeld om elkaar heen hebben lopen draaien afgelopen vrijdagavond, maar heb je niet mogen spreken. Ik was degene die zaterdagavond riep dat Caperdonich eind vorig jaar afgebroken was, wat Jan kennelijk nog niet wist...

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen en is maar goed ook,ik zat bij de gebroeders van der Bunt aan tafel . :P
Dus we zaten hemelsbreed 4 meter van elkaar.
0 x
Afbeelding

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 29 Mar 2011, 18:39

Misschien 'n aardig idee om zoiets te organiseren met onze (vaste) forumleden. Wie weet, maar als ik jullie verhalen zo hoor, krijg ik daar best wel zin in :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 30 Mar 2011, 10:49

chris schreef:
MadMaster schreef:
....

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen en is maar goed ook,ik zat bij de gebroeders van der Bunt aan tafel . :P
Dus we zaten hemelsbreed 4 meter van elkaar.

Tsja, als je bij Jansen & Jansen aan tafel gaat zitten, dan val je natuurlijk in het niet... :P
Ik keek uit op die tafel, maar kan me niet herinneren wie er (met z'n rug naar Jan gericht, dat weet ik dan nog wel...) nog meer aan die tafel zat...
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 30 Mar 2011, 10:51

I_SPEY schreef:Misschien 'n aardig idee om zoiets te organiseren met onze (vaste) forumleden. Wie weet, maar als ik jullie verhalen zo hoor, krijg ik daar best wel zin in :)

Ik denk dat dan een aparte ruimte voor de whisky proeverijen een probleem wordt, die krijg je niet zo maar.
En in de publieke bar met je whiskies aan komen is niet toegestaan en ook niet door de whiskyliefhebbers gewenst met die herrie er om heen, denk ik...
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 01 Apr 2011, 23:07

MadMaster schreef:
I_SPEY schreef:Misschien 'n aardig idee om zoiets te organiseren met onze (vaste) forumleden. Wie weet, maar als ik jullie verhalen zo hoor, krijg ik daar best wel zin in :)

Ik denk dat dan een aparte ruimte voor de whisky proeverijen een probleem wordt, die krijg je niet zo maar.
En in de publieke bar met je whiskies aan komen is niet toegestaan en ook niet door de whiskyliefhebbers gewenst met die herrie er om heen, denk ik...

Misschien een tip voor de IWS om dit gezamelijk met IWS leden en forum leden te doen,een ECHTE whiskytrip voor de liefhebbers . :schotland :Pipersmile
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Apr 2011, 20:59

Ik vond nog een mooie impressie:

0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 17 Apr 2011, 00:40

Inderdaad een mooie impressie van de trip,hij was fantastich :hoera
0 x
Afbeelding

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 17 Apr 2011, 15:48

Ik ken die jongen die de fles aan de kapitein overhandigde ... 8-)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Apr 2011, 08:38

macoffringa schreef:Ik ken die jongen die de fles aan de kapitein overhandigde ... 8-)

Grappig! Wat ze zeggen nog... "Sietse Offringa, de zoon van de schrijver". :o Hans, ben jij het die voorgaand bericht schreef?! 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 18 Apr 2011, 11:35

Wat dacht je? :bigsmile
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 22 Apr 2011, 23:14

macoffringa schreef:Ik ken die jongen die de fles aan de kapitein overhandigde ... 8-)

Hij deed het niet slecht Hans,was er zelf bij. :duimop :Pipersmile
0 x
Afbeelding

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”