nigel_tufnel schreef:Bij mijn weten kan je hier in België wel nog zwarte piet gebruiken bijvoorbeeld.
Dat is exact het voorbeeld wat ik gaf. Mensen zijn tegenwoordig overal verongelijkt over. Zover zelfs dat de discussie een kinderfeest verziekt.
Het zijn dan ook niet de 'Hollanders' die vinden dat je geen zwarte Piet meer mag zeggen.
nigel_tufnel schreef:En nogmaals ik denk niet dat de personen die op deze manier reageren dit bij elke persoon en op elke gelegenheid doen.
Voor alles is er een tijd en plaats.
Je past je normaal gezien aan aan je omgeving.
Klopt helemaal, je past je taalgebruik aan aan je omgeving. Ik benader een klant anders dan een collega, een collega weer anders dan een vriend en een vriend weer anders dan een broer.
Tegen de klant zeg je minder snel dat hij iets verkloot heeft. Tegen je collega zeg je dat wel. En tegen mijn broer zeg ik dat het een sukkel is wanneer hij weer iets verkloot.
Maar in welke categorie deel je je mede forumleden in?
Misschien zit daar wel het probleem/verschil. Voor de een zit het misschien op het niveau vriendengroepen, voor de ander meer op collega niveau.
Maar ik ga de leden op dit forum toch echt niet als 'klant' behandelen. Die verhouding is gewoon anders.
Wanneer een ander dat wel doet of verwacht, dan krijg je dus blijkbaar scheve gezichten.
nigel_tufnel schreef:Bishlouk heeft als moedertaal bijvoorbeeld Frans.
Hij spreekt hier ook geen Frans hoor. Hij kan ook zeggen kan me allemaal geen r#@t schelen ik spreek gewoon Frans.
Ze gebruiken Google translate dan maar. Ik zou dan de reacties eens willen zien.
Die vergelijking vind ik (mijn mening, hoef je het niet mee eens te zijn) slaan als een lul op een drumstel (Hollands gezegde, voel je niet aangevallen).
Het is een Nederlands forum, waar naast Nederlanders alles andere inwoners op deze planeet volgens mij van harte welkom en volledig lid van kunnen zijn.
Maar de voertaal is toch echt de Nederlandse en geen Engels, Duits of Frans.
nigel_tufnel schreef:Als je merkt wat het allemaal teweeg brengt en wie er afhaakt of wil afhaken...
Dat zijn dus wel de personen die meer toevoegden dan welke whisky heb ik net op.
VBT, grain tasting, vrij exclusieve flessen tegen aankoopprijs versampelen,...
De meerwaarde hier is binnenkort ver te zoeken. En dat is het allemaal niet waard.
En de afhakers komen van beide kampen, dat is juist zo zonde.
Vandaar, laat elkaar toch. Voel je niet te snel op je pik getrapt. Accepteer de mening van een ander.