Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
JayDie
Moderator
Moderator

Re: Welke whisky vind je ronduit vies?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 19 Feb 2011, 16:01

Gerard schreef:
JayDie schreef:
Gerard schreef:Ja, het is inderdaad de "normale" NAS Jameson die ik tegen vond vallen.

...maar niet 'vies' dus, wat dit onderwerp over gaat ;-)

Dus dan zouden we verschillende topics aan moeten maken?

Dat is er al, Gerard! Niet al je tussenstappen, maar proefnotities kunnen geschreven worden en denk aan het topic "Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels)" :D

Hier gaat het duidelijk over een dram die je echt door de gootsteen spoelt, nooit meer zal kopen, nooit meer zal drinken. Dus niet eentje die je niet zo lekker vond, maar gewoon smerig... Bij mij is dat er nog maar één in de jaren dat ik drink...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Stuifie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Stuifie » 19 Feb 2011, 16:12

Dom, dom, tijdje geleden Aberlour A'bunadh gekocht met leuke korting. Ik meende me te herinneren dat ik deze lekker vond tijdens een proeverij. Pas na het openen, proeven (bah) en inlezen op dit forum ontdekte ik het batchnummer; ja, daar kan dus nogal wat variatie inzitten... En deze #30 is volledig niet mijn smaak. Dus ik vond 'm ronduit vies, drie keer op verschillende avonden/tijden geprobeerd, maar het is 'm echt niet.
Gelukkig inmiddels wel een liefhebber gevonden, in ruil voor een bord warm eten dan! "Vies" is heel betrekkelijk, inderdaad - gewoon een kwestie van smaak.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Verschillende batches Aberlour a'Bunadh

Ongelezen berichtdoor JayDie » 19 Feb 2011, 16:15

Stuifie schreef:Pas na het openen, proeven (bah) en inlezen op dit forum ontdekte ik het batchnummer; ja, daar kan dus nogal wat variatie inzitten...

Zie ook het topic over de Aberlour a'Bunadh over de verschillende batches.
0 x

Sjoerd
Actief lid
Actief lid

Greenspot, echt niet mijn ding

Ongelezen berichtdoor Sjoerd » 19 Feb 2011, 16:22

Een tijdje geleden heb ik de Greenspot geproefd. Dat was ook echt niet mijn ding. Flinterdunne smaak en zelfs met 'maar' 40% kwam de alcohol nagenoeg als enige binnen. Slappe hap hoor!
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 19 Feb 2011, 16:30

Sjoerd schreef:Een tijdje geleden heb ik de Greenspot geproefd. Dat was ook echt niet mijn ding. Flinterdunne smaak en zelfs met 'maar' 40% kwam de alcohol nagenoeg als enige binnen. Slappe hap hoor!

Hmm... ik heb ook nog een sample staan; nog niet geproefd. Hij wordt wel op veel plekken goed gewaardeerd... Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden! :ier
0 x

Sanity11
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sanity11 » 19 Feb 2011, 17:05

Stuifie schreef:Dom, dom, tijdje geleden Aberlour A'bunadh gekocht met leuke korting. Ik meende me te herinneren dat ik deze lekker vond tijdens een proeverij. Pas na het openen, proeven (bah) en inlezen op dit forum ontdekte ik het batchnummer; ja, daar kan dus nogal wat variatie inzitten... En deze #30 is volledig niet mijn smaak. Dus ik vond 'm ronduit vies, drie keer op verschillende avonden/tijden geprobeerd, maar het is 'm echt niet.
Gelukkig inmiddels wel een liefhebber gevonden, in ruil voor een bord warm eten dan! "Vies" is heel betrekkelijk, inderdaad - gewoon een kwestie van smaak.

Dat die verschillen zo groot zijn! Ik heb een Batch 24 gehad, die whisky vond ik echt fantastisch.
Laatst gewijzigd door Sanity11 op 20 Feb 2011, 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Matthijs
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Matthijs » 19 Feb 2011, 22:06

JayDie schreef:
Sjoerd schreef:Een tijdje geleden heb ik de Greenspot geproefd. Dat was ook echt niet mijn ding. Flinterdunne smaak en zelfs met 'maar' 40% kwam de alcohol nagenoeg als enige binnen. Slappe hap hoor!

Hmm... ik heb ook nog een sample staan; nog niet geproefd. Hij wordt wel op veel plekken goed gewaardeerd... Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden! :ier

De Greenspot vond ik een typisch gevalletje "smaakt elke keer net iets anders". Een zachte whisky met een verassend elementje :) .
0 x

iron_dennis
Actief lid
Actief lid

Ballantines

Ongelezen berichtdoor iron_dennis » 16 Mar 2011, 22:22

Ballantines (al is dat wel een blend) wat een bagger. Ik lik nog liever mijn leren bank schoon! :vies
0 x

iron_dennis
Actief lid
Actief lid

De 12yo Aberlour sherry cask

Ongelezen berichtdoor iron_dennis » 16 Mar 2011, 22:25

O ja, en wat betreft single malts: De 12yo Aberlour sherry cask. Veel gehoord over Aberlour. Deze fles vond ik echter niet lekker. Veel te bitter. Met water werd het wel wat beter maar toch niet denderend. Gelukkig had een vreind van me deze voor een koopje uit Frankrijk mee genomen.
0 x

Sanity11
Actief lid
Actief lid

De Laphroaig 10

Ongelezen berichtdoor Sanity11 » 27 Apr 2011, 21:26

De Laphroaig 10 behoort voor mij nu ook thuis in dit topic. Ik vind de afdrok echt behoorlijk nasty. Ok, de prijs is wel heel vriendelijk, ik geloof dat ik hem voor onder de €25,00 gekocht heb, maar de is een eenmalige aanschaf. Ik ben wel benieuwd naar de wat duurdere Laphroaig versies waar veel positiefs over te lezen is.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Apr 2011, 21:32

Sanity11 schreef:De Laphroaig 10 behoort voor mij nu ook thuis in dit topic. Ik vind de afdrok echt behoorlijk nasty. Ok, de prijs is wel heel vriendelijk, ik geloof dat ik hem voor onder de €25,00 gekocht heb, maar de is een eenmalige aanschaf. Ik ben wel benieuwd naar de wat duurdere Laphroaig versies waar veel positiefs over te lezen is.

Misschien té veel geturft ? Kan ik me voorstellen en dan is dit je smaak dus niet. Deze zit duidelijk hoog in de ppm.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Sanity11
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sanity11 » 27 Apr 2011, 21:53

Piet schreef:
Sanity11 schreef:De Laphroaig 10 behoort voor mij nu ook thuis in dit topic. Ik vind de afdrok echt behoorlijk nasty. Ok, de prijs is wel heel vriendelijk, ik geloof dat ik hem voor onder de €25,00 gekocht heb, maar de is een eenmalige aanschaf. Ik ben wel benieuwd naar de wat duurdere Laphroaig versies waar veel positiefs over te lezen is.

Misschien té veel geturft ? Kan ik me voorstellen en dan is dit je smaak dus niet. Deze zit duidelijk hoog in de ppm.

Dat zou kunnen, maar ik vind de Ardbeg 10 of de Corryvreckan (die waarschijnlijk momenteel mijn favo is) wel heel erg goed. Ik kan de smaak die me niet bevalt niet direct heel goed een naam geven. Misschien is het iets van zeewier wat ik denk te proeven.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Laphroaig 10yo niet zo geslaagd

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Apr 2011, 22:08

Ik vond de Laphroaig 10yo ook niet zo geslaagd als bv. een Ardbeg Ten. De combinatie van dat medicinale en die smaak van zoethout vond ik niet zo aangenaam. En net als jij vond ik de afdronk niet zo denderend. De Ten en de Corry, die jij noemde, grijpen je direct bij je keel als het op turf en rook aankomt. Die zijn minder medicinaal en zoet dan de Laphroaig 10yo. Aan de andere kant vind ik de Laphroaig Quarter Cask dan weer een echte 'stunner', maar ook die is anders dan de standaard 10yo.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 27 Apr 2011, 23:12

Tot nu toe vond ik de minste een Jameson die ik heb gehad. Die was niet vies, maar ik vond hem zeker de minste die ik heb gehad. Verder hadden ze dit weekend op een feestje Whiskey, die was ook niet bepaald lekker, maar daar was ook de prijs na.
0 x

Gerard
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Gerard » 28 Apr 2011, 08:52

pyro-tukker schreef:Tot nu toe vond ik de minste een Jameson die ik heb gehad. Die was niet vies, maar ik vond hem zeker de minste die ik heb gehad. Verder hadden ze dit weekend op een feestje Whiskey, die was ook niet bepaald lekker, maar daar was ook de prijs na.

Welke whiskey dan?
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”