Versand nur innerhalb Deutschlands - de uitzonderingen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
André
Senior
Senior

Re: Versand nur innerhalb Deutschlands - de uitzonderingen

Ongelezen berichtdoor André » 05 Jan 2017, 21:43

Zo dichtbij en toch zo ver weg......ook ik heb de ervaring dat ze me graag als klant willen maar met een adres in duitsland...
tsja, ik dacht dat alle bankrekeningen omgenummerd moesten worden met IBAN en BIC zodat er makkelijker binnen europa besteld en geleverd kon worden..... :nono uit de gedachte van 1 europa, 1 economie, 1 markt.
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 06 Jan 2017, 08:04

André schreef:Zo dichtbij en toch zo ver weg......ook ik heb de ervaring dat ze me graag als klant willen maar met een adres in duitsland...
tsja, ik dacht dat alle bankrekeningen omgenummerd moesten worden met IBAN en BIC zodat er makkelijker binnen europa besteld en geleverd kon worden..... :nono uit de gedachte van 1 europa, 1 economie, 1 markt.

Ik neem aan dat je met "1 economie" de vrijheid van verkeer van goederen bedoelt. Daarvoor is oorspronkelijk de EU voor opgezet. Off topic: één economie moet je volgens mij niet willen, want daar worden wij niet sterker van (we krijgen alleen de lasten van de nieuwe lidstaten er bij...)
Die vrijheid van verkeer van goederen is er ook, maar dan met beperkingen. Laten wij nu net met z'n allen op een forum zitten waarvoor de beperking geldt. Onder andere goederen waarop een accijns wordt geheven, kunnen niet zomaar worden verzonden. Daar moet een verrekening plaats vinden. Zie D. T. @ Accijnsverhoging in Belgie / Webshops en accijns hoe sommige Nederlandse slijters hier mee om gaan.

Niet verrekenen geldt als een overtreding. En wellicht dat veel Duitse webshops zich niet willen branden aan een dergelijk avontuur, noch de moeite willen nemen om een verrekening te doen plaatsvinden.
3 x
Affirmanti incumbit probatio

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 06 Jan 2017, 08:23

...en wat hierboven door Paul wordt gezegd is -even los van één economie in de EU- exact de reden waarom SCOMA mij heeft bericht niet (via de website) aan ons (landje) te mogen/kunnen leveren.
0 x

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 06 Jan 2017, 09:23

Caledonians schreef:Heb naar aanleiding van bovenstaande Whiskyzone een mailtje gestuurd maar ik kreeg als reactie dat verzenden naar Nederland helaas niet mogelijk was. :Scratch

Inderdaad erg vreemd, net nog even met mijn account daar ingelogd en bij mijn gegevens staat nog steeds "Niederlande" als verzendadres. De bestellingen die ik er afgelopen jaar gedaan heb zijn ook zonder enig probleem afgehandeld.
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 06 Jan 2017, 10:14

Ja, dat had ik ook, maar als het op betalen aankomt ontstaat het probleem, wat niet wegneemt, dat DHL mijn flesje van SCOMA vandaag tussen 11.00 en 15.00 uur bezorgt.
Zal mij trouwens benieuwen hoe hun PC op portcask is. Gaat vanavond open. Maar dit is allemaal terzijde want off to :bigsmile pic
0 x

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 06 Jan 2017, 10:26

caskstrength schreef:Niet verrekenen geldt als een overtreding. En wellicht dat veel Duitse webshops zich niet willen branden aan een dergelijk avontuur, noch de moeite willen nemen om een verrekening te doen plaatsvinden.

Enig idee of deze regels voor Duitsland dan anders zijn dan voor b.v. Belgie of Engeland? Waar het in Duitsland inderdaad eerder regel is dat ze niet "over de grens" leveren is het in Belgie/Engeland eerder andersom, ik kom daar nauwelijks webshops tegen die niet naar NL verzenden. Blijft toch een vreemde markt dat Europa :Scratch
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 06 Jan 2017, 11:09

MBC schreef:
caskstrength schreef:Niet verrekenen geldt als een overtreding. En wellicht dat veel Duitse webshops zich niet willen branden aan een dergelijk avontuur, noch de moeite willen nemen om een verrekening te doen plaatsvinden.

Enig idee of deze regels voor Duitsland dan anders zijn dan voor b.v. Belgie of Engeland? Waar het in Duitsland inderdaad eerder regel is dat ze niet "over de grens" leveren is het in Belgie/Engeland eerder andersom, ik kom daar nauwelijks webshops tegen die niet naar NL verzenden. Blijft toch een vreemde markt dat Europa :Scratch

Europa is geen markt. Er is wel een markt, met vrij verkeer van goederen. Deze is voor sommige producten beperkt (zie m'n eerdere post). Het is een verzameling van landen en culturen, die elk de centraal gestelde voorwaarden op andere wijze interpreteren. Duitsers zijn van nature eerder risicomijdend, waar Nederlanders en Britten dat minder zijn. Zie hier een plaatje het resultaat van de onderzoeker Geert Hofstede, die zakelijke culturen analyseerde.

Laten we het als volgt stellen: alcoholhoudende drank is gebonden aan per lidstaat vast te stellen accijns. Bij grensoverschrijdende verkoop dient verrekening van accijns toegepast te worden.
Er zijn dan drie opties:

1. Niet internationaal verkopen (= veilig en weinig tijdrovend) --> De Duitse oplossing
2. Gewoon aan alles en iedereen verkopen (= onveilig, risico om beboet te worden, maar weinig tijdrovend) --> De oplossing van sommigen in UK, NL en BE.
3. Internationaal verkopen, maar dan accijns verrekenen (= veilig, maar tijdrovend) --> De oplossing van een paar aanbieders in NL.

Hoe ik het in feite zie: prijs jezelf gelukkig als een buitenlandse webshop "gewoon" aan je verkoopt, of zo klantvriendelijk is om een verrekening toe te passen. Ze lopen in het eerste geval zelfs risiso.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 06 Jan 2017, 11:20

Helder betoog Paul
Thanks!
0 x

4snaar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 10 Jan 2017, 16:15

www.scotch-land.de
Op de site staat dat ze niet naar NL verzenden, maar heb er een mailtje aan gewaagd en het kan wel degelijk. Inmiddels goede ervaringen opgedaan, nette communicatie en goede verpakking.
0 x
Drinking enough water is the difference between
"A dram you can not remember" and "A dram you can not forget"

Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”