TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 13 Dec 2016, 12:53

nigel_tufnel schreef:
Wouter1981 schreef:
thijs100 schreef:In het topic over deze online aanbieder is hun kortingsbeleid uitgebreid besproken, inclusief een reactie van de eigenaar. Zie Jurgen Swerts @ whisky-on-line.com / Whiskylover

Toch is dit anders meen ik. Of is het bij hen altijd Crazy whisky week? De prijs voor de genoemde fles is zeker 2 maanden 67,90 geweest, maar nu met de 10% korting is hij 67,81...

Hoewel het allemaal nogal bizarre constructies zijn zal het volgens mij nog wel kloppen hoor.
Bij whisky-on-line.com is er bijna altijd een kortingspercentage. Maar het percentage is niet voor alle flessen hetzelfde.
Tijdens de huidige actieperiode zijn alle flessen aan 10% korting.
Dit wil uiteraard zeggen dat als er flessen voordien aan 9% korting te koop waren deze niet nog eens 10% extra goedkoper geworden zijn maar 1% extra.
Waardoor de huidige prijs voor sommige flessen niet zoveel verschilt van de vorige prijs.

Ik krijg het toch een beetje op mijn heupen van de prijs / reklame politiek van whiksy-on-line.be. Ik heb dat in het geciteerde topic ook al eens verkondigd.

Volgens mij is jouw aanname, Kris, net datgene waar ze bij whisky-on-line.be op mikken:

"Bij whisky-on-line.com is er bijna altijd een kortingspercentage"

Dat klopt namelijk niet. De doorstreepte prijzen zijn nooit hun officiele winkelprijzen geweest. Er is dus helemaal geen korting.
Ik kan in het aanbodtopic ook makkelijk een fles X aanbieden met daarbij : 100 EUR >> 80 EUR !!!!

Is er dan de facto sprake van een korting ? Mijn inziens niet. Ik heb die whisky nooit aangeboden aan 100 EUR, niemand heeft die whisky ooit aan 100 EUR kunnen / moeten kopen.

Zoals eerder al aangehaald in het topic mbt de shop is dergelijke prijs - reklame politiek niet toegelaten. Ik vind dat ze er de kantjes vanaf lopen, zeker als ik hier opnieuw een verhaal lees dat eerst 10% bij de prijs wordt geteld om vervolgens 10% korting te geven... Ik vind dat niet kosjer...
4 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 13 Dec 2016, 13:08

Lauwtje schreef:Tot 17-12-2016 bij de Vomar slijterij Glenfiddich 12YO voor €24,99 en The Glenlivet Founders Reserve €24,99. :P

Ik stap nu op de fiets. :gnif
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 13 Dec 2016, 13:58

BWhisky schreef:Ik krijg het toch een beetje op mijn heupen van de prijs / reklame politiek van whiksy-on-line.be. Ik heb dat in het geciteerde topic ook al eens verkondigd.

Volgens mij is jouw aanname, Kris, net datgene waar ze bij whisky-on-line.be op mikken:

Dat klopt namelijk niet. De doorstreepte prijzen zijn nooit hun officiele winkelprijzen geweest. Er is dus helemaal geen korting.
Ik kan in het aanbodtopic ook makkelijk een fles X aanbieden met daarbij : 100 EUR >> 80 EUR !!!!

Is er dan de facto sprake van een korting ? Mijn inziens niet. Ik heb die whisky nooit aangeboden aan 100 EUR, niemand heeft die whisky ooit aan 100 EUR kunnen / moeten kopen.

Zoals eerder al aangehaald in het topic mbt de shop is dergelijke prijs - reklame politiek niet toegelaten. Ik vind dat ze er de kantjes vanaf lopen, zeker als ik hier opnieuw een verhaal lees dat eerst 10% bij de prijs wordt geteld om vervolgens 10% korting te geven... Ik vind dat niet kosjer...

Je hebt gelijk hoor. Ik vind het ook een bizarre constructie.
De doorstreepte prijs is niet hun prijs maar de aanbevolen retailprijs.
Zij bieden deze dan goedkoper aan onder de noemer x% korting. Ik denk wel niet dat ze eerst zoveel % bijtellen om daarna korting te geven.
Ze zijn namelijk dikwijls een stuk goedkoper als de andere Belgische shops.
Her is uiteraard wel bizar dat ze de zne fles de ene dag weer duurder is als de dag ervoor.
Maar daar hebben ze blijkbaar ook al een uitleg voor gegeven.
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 13 Dec 2016, 14:07

Wat betreft Whisky-on-line

Ik heb meerdere flessen op WB bekeken die ze verkopen en dus nu in de aanbieding hebben. Om er maar 1 aan te halen (eentje die ik gisteren heb besteld.) krijg je wel korting hoor. Ik kan me niet voorstellen dat ze zelf de linkjes op WB hebben verhoogd om daarna de prijzen op hun site te verlagen.

Link WB Whiskybase 159.19Eur
Verkoopprijs shop: Whisky-on-line 143.27 Eur

Ik zie geen probleem, alleen een nette prijs in vergelijking met andere aanbieders..
Zie ik iets over het hoofd :Scratch
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 13 Dec 2016, 14:17

Bram84 schreef:Wat betreft Whisky-on-line

Ik heb meerdere flessen op WB bekeken die ze verkopen en dus nu in de aanbieding hebben. Om er maar 1 aan te halen (eentje die ik gisteren heb besteld.) krijg je wel korting hoor. Ik kan me niet voorstellen dat ze zelf de linkjes op WB hebben verhoogd om daarna de prijzen op hun site te verlagen.

Link WB Whiskybase 159.19Eur
Verkoopprijs shop: Whisky-on-line 143.27 Eur

Ik zie geen probleem, alleen een nette prijs in vergelijking met andere aanbieders..
Zie ik iets over het hoofd :Scratch

Ja, je ziet iets over het hoofd.
Zie mijn eerdere voorbeeld: https://www.whiskybase.com/whisky/74821

Eerst 67,90 en nu met 10% korting voor 67,81
Hiervoor is de WB link dus ook nog niet aangepast.
De 10% is dus ook hier ten opzichte van de adviesprijs en niet ten opzichte van hun eigen eerdere prijs.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 13 Dec 2016, 14:21

In mijn voorbeeld dus wel... Het is wat het is, maar ik heb m'n voordeel toch gedaan..
Ter bevestiging nog een voorbeeld https://www.whiskybase.com/whisky/80058 ... on-1987-wm 122Eur ipv 136Eur
0 x

fvopstal
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor fvopstal » 13 Dec 2016, 14:32

Ik had zelf het plan om een flesje GM Caol ila Cask strength bij whisky-on-line te bestellen en deze was in vergelijking met een paar weken geleden toch echt 10% goedkoper :D Tot nu toe goede ervaringen met de webshop!
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 13 Dec 2016, 15:05

Is idd een rare constructie, maar volgens mij hebben ze nooit de prijs eerst verhoogt om erna korting te geven. Had zelf enkele dagen terug voor 3 flessen gecontroleerd, en die stonden echt 10% goedkoper. oa deze https://www.whiskybase.com/whisky/72891 ... ne-1997-vw
0 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 13 Dec 2016, 17:21

BWhisky schreef:Ik krijg het toch een beetje op mijn heupen van de prijs / reklame politiek van whiksy-on-line.be. Ik heb dat in het geciteerde topic ook al eens verkondigd.

10% erop en dan 10% eraf is een echte korting van 1%, dus toch een soort van deal. :hoedaf
0 x

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 13 Dec 2016, 21:26

Whiskybroker.uk Bowmore 21 year £90 :bigsmile

21yo distilled at Bowmore Distillery, 70cl, 54.7%
This Islay Single Malt Scotch Whisky distilled at Bowmore Distillery and filled into a single oak hogshead on 02/02/1995. The whisky was then left to mature for over 21 years before being bottled on 13/12/2016 by Whiskybroker. It has not had any colouring added nor has it been chill filtered. While the whisky has been filtered, the bottles may still contain small traces of sediment from the casks or bottle corks.

Hogshead number: 4
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 13 Dec 2016, 21:29

dalwinnie schreef:Whiskybroker.uk Bowmore 21 year £90 :bigsmile

This Islay Single Malt Scotch Whisky distilled at Bowmore Distillery and filled into a single oak hogshead on 02/02/1995. The whisky was then left to mature for over 21 years before being bottled on 13/12/2016 by Whiskybroker. It has not had any colouring added nor has it been chill filtered. While the whisky has been filtered, the bottles may still contain small traces of sediment from the casks or bottle corks.

Nice. zeer mooi prijsje.
1 x

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 13 Dec 2016, 22:22

mer1973 schreef:

Nice. zeer mooi prijsje.

Is al weer op :Scratch
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 13 Dec 2016, 23:01

dalwinnie schreef:
mer1973 schreef:

Nice. zeer mooi prijsje.

Is al weer op :Scratch

Inderdaad dit ging wel héél erg snel... :(
Heeft iemand van deze botteling toevallig een flesje te veel gekocht? (Zoals bij de Glenrothes & Bruichladdich het geval was)
0 x

Barreman
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Barreman » 14 Dec 2016, 00:13

In de aanbieding is een groot woord. Laten we het op nog wel beschikbaar houden :

Arran 21st Anniversary EUR 195, uit Frankrijk, gratis verzenden
http://www.whisky.fr/arran-21st-anniversary.html
0 x

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 14 Dec 2016, 20:33

ook bij mij zijn er nog een paar flesjes beschikbaar voor de liefhebbers hier op het forum

http://www.gedeeldevreugde.be/?product=arran-17y-copy
4 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”