nigel_tufnel schreef:Wouter1981 schreef:thijs100 schreef:In het topic over deze online aanbieder is hun kortingsbeleid uitgebreid besproken, inclusief een reactie van de eigenaar. Zie Jurgen Swerts @ whisky-on-line.com / Whiskylover
Toch is dit anders meen ik. Of is het bij hen altijd Crazy whisky week? De prijs voor de genoemde fles is zeker 2 maanden 67,90 geweest, maar nu met de 10% korting is hij 67,81...
Hoewel het allemaal nogal bizarre constructies zijn zal het volgens mij nog wel kloppen hoor.
Bij whisky-on-line.com is er bijna altijd een kortingspercentage. Maar het percentage is niet voor alle flessen hetzelfde.
Tijdens de huidige actieperiode zijn alle flessen aan 10% korting.
Dit wil uiteraard zeggen dat als er flessen voordien aan 9% korting te koop waren deze niet nog eens 10% extra goedkoper geworden zijn maar 1% extra.
Waardoor de huidige prijs voor sommige flessen niet zoveel verschilt van de vorige prijs.
Ik krijg het toch een beetje op mijn heupen van de prijs / reklame politiek van whiksy-on-line.be. Ik heb dat in het geciteerde topic ook al eens verkondigd.
Volgens mij is jouw aanname, Kris, net datgene waar ze bij whisky-on-line.be op mikken:
"Bij whisky-on-line.com is er bijna altijd een kortingspercentage"
Dat klopt namelijk niet. De doorstreepte prijzen zijn nooit hun officiele winkelprijzen geweest. Er is dus helemaal geen korting.
Ik kan in het aanbodtopic ook makkelijk een fles X aanbieden met daarbij :
Is er dan de facto sprake van een korting ? Mijn inziens niet. Ik heb die whisky nooit aangeboden aan 100 EUR, niemand heeft die whisky ooit aan 100 EUR kunnen / moeten kopen.
Zoals eerder al aangehaald in het topic mbt de shop is dergelijke prijs - reklame politiek niet toegelaten. Ik vind dat ze er de kantjes vanaf lopen, zeker als ik hier opnieuw een verhaal lees dat eerst 10% bij de prijs wordt geteld om vervolgens 10% korting te geven... Ik vind dat niet kosjer...