Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 05 Dec 2016, 07:03

Khajuraho schreef:Kortom kan men een definitie vaststellen van een flipper ?

Belangrijke eigenschap van flippen: kopen en heel snel daarna doorverkopen met winst. Dezelfde dag soms nog.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 05 Dec 2016, 07:13

thijs100 schreef:

Belangrijke eigenschap van flippen: kopen en heel snel daarna doorverkopen met winst. Dezelfde dag soms nog.

Helemaal mee eens maar om in het voorbeeld van de marsala 14 te blijven. Als de verkoper binnen de retail prijzen blijft al waren die aan de hoge kant mag je dan zo een persoon beschuldigen?
Of moeten wij straks onze bonnen inscannen en naar een moderator sturen.
2 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 05 Dec 2016, 07:54

Wat ik echt zal wegpoetsen is het onterecht of lukraak beschuldigen van "flipperij". Waarom? Omdat het, net als in echte samenleving, niet fatsoenlijk is. Als iets onderbouwd kan worden, dan is er daarentegen natuurlijk voldoende reden om iets te ondernemen. Zo wordt ook een schijn van willekeurigheid de kop in gedrukt.

Bij specifieke gevallen en concrete aanwijzingen: liever per bericht aan mij dan alles zomaar op het forum te dumpen.
In het algemeen (dus vrij van naam en toenaam): dit kan wel in dit topic, al is het meeste wel gezegd denk ik.

Nogmaals: doel is een aanbod-gedeelte dat overeenkomt met het niet-commerciële karakter van dit forum.
5 x
Affirmanti incumbit probatio

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 05 Dec 2016, 08:18

Jonadawi schreef:
thijs100 schreef:

Helemaal mee eens maar om in het voorbeeld van de marsala 14 te blijven. Als de verkoper binnen de retail prijzen blijft al waren die aan de hoge kant mag je dan zo een persoon beschuldigen?
Of moeten wij straks onze bonnen inscannen en naar een moderator sturen.

Voor mij gelden recommended retailprijzen bij aanvang van de verkoop van een product..
De aanbevolen verkoopprijs.
Die worden meestal op voorhand door de bekende sites gecommuniceerd.
Er is wat mij betreft een verschil tussen marktprijs en retailprijs.
Het is niet omdat drankdozijn (of wie was het) een hogere prijs heeft dat dit de retailprijs is hé :roll:
Want nu ineens is België goedkoper (ondanks de hogere accijnzen) dan de grote Nederlandse slijters? Diepe zucht... :HitHead
1 x

Ashley
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ashley » 05 Dec 2016, 19:34

En wanneer is het niet meer flippen dan? Na 1 week, 1 maand, 2 maanden?
Ik begrijp de frustratie, maar is die minder als een fles na 2 maanden oid word verkocht.
Hoe ga je daar een tijdsbestek aan geven?
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 05 Dec 2016, 19:46

Ashley schreef:En wanneer is het niet meer flippen dan? Na 1 week, 1 maand, 2 maanden?
Ik begrijp de frustratie, maar is die minder als een fles na 2 maanden oid word verkocht.

Het lijkt me dat je met een beetje common sense al een heel eind komt.
Dit kan of hoef je toch niet in perfect afgemeten regeltjes te stoppen?
Als Ardbeg z'n nieuwe "limited" release uitbrengt (of andere producenten) is deze hoofdzakelijk interessant om 'm te verkopen direct voor of na de release.
De fles staat dan in de belangstelling en iedereen wil 'm zo snel mogelijk hebben.
Zowel de flippers als de verzamelaars.
Dan hoef je deze release imho hier dus niet aan te bieden tegen forse meerprijs.
Dit lijkt me toch vanzelfsprekend?
Ik begrijp het principe heroriënteren (dat heb ik ook) maar 6 flessen kopen en binnen een maand terug verkopen tegen woekerwinst noem ik niet heroriënteren...
3 x

Ashley
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ashley » 06 Dec 2016, 06:01

De leden van dit forum weten heus wel wanneer een fles te duur word aangeboden.
Zodra er een vraag is naar een fles word hij doorverwezen naar een of ander website die goedkoper is.
Ik denk dat dat flippen hier wel meevalt. Ze krijgen de kans niet om die fles hier te verkopen want er zijn genoeg leden die er als de kippen bijzijn om hun mening daarover te geven.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 06 Dec 2016, 07:29

Ashley schreef:En wanneer is het niet meer flippen dan? Na 1 week, 1 maand, 2 maanden?

De factor tijd is hierin absoluut niet van belang. Het gaat louter om het verschil tussen de aankoopprijs (in een aantal gevallen de originele releaseprijs).

Ashley schreef:De leden van dit forum weten heus wel wanneer een fles te duur word aangeboden.
Zodra er een vraag is naar een fles word hij doorverwezen naar een of ander website die goedkoper is.
Ik denk dat dat flippen hier wel meevalt. Ze krijgen de kans niet om die fles hier te verkopen want er zijn genoeg leden die er als de kippen bijzijn om hun mening daarover te geven.

Dat ben ik niet geheel met je eens. Er zijn toch wel diverse personen, soms misschien onder water (als onderdeel van een veel groter aanbod) bezig te flippen. De ophef hierover is begrijpelijk, maar drukt ook nogal een stempel op dit forum. In plaats van steeds reactief bezig te zijn, ga ik kijken in welke mate iets pro-actief opgelost (dus voorkomen) kan worden. Dat komt de gezelligheid ten goede en drukt de last op het modereren..
5 x

ViViTroNL
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 06 Dec 2016, 08:45

Hoeveel leden hebben er nu eigenlijk zoveel moeite met die flippende "Flippo's"… 5, 10, 25, 100??
Ik bezoek dit forum voor de gezelligheid, informatie en ook om te kijken of er iets wellicht te vinden is wat ik graag zou willen hebben om toe te voegen aan mijn verzameling.
Ik ben heel eerlijk, ik verzamel meer dan ik drink. Zou me dus heel erg moeten storen aan al die leden die hier iets te koop aanbieden waarvan de prijs veel te hoog is.
Zoals ik vaker heb gezegd “take it or leave it” en maak je er niet zo druk over..
Ben ik dan zo simpel om te zeggen dat als het boven mijn budget gaat dan koop ik het toch niet en blijft de verkoper gewoon met zijn fles zitten wachten..
Kijk voor de gein is naar het aanbod.. hoeveel wordt er wel niet aangeboden aan flessen en hoeveel van deze wordt er regelmatig weer naar bovengehaald omdat ze niet verkocht worden… is dat omdat de prijs te hoog is, is dat omdat niemand ze wil hebben???

Misschien een tip : K.I.S. (Keep It Simple) Bij verkoop gewoon geen prijs te vermelden.. Wil je iets kopen dan neem je zelf maar via PM contact op met verkoper hoeveel hij ervoor wilt hebben.
Moderators krijgen het dan volgens mij een stuk gemakkelijker en dat willen we toch allemaal ;-)
7 x
Afbeelding

Qtinn
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Qtinn » 06 Dec 2016, 13:09

Ik begrijp de verontwaardiging wel dat dit liefhebbersforum gebruikt wordt als commercieel instrument. Dat is echter inherent aan het feit dat je verkoop faciliteert middels een marktplaats. En zoals op alle marktplaatsen, je mag aanbieden wat en tegen welke prijs je wilt. Een deal komt er alleen als er iemand is, die de gevraagde prijs wil betalen. En of de prijs fair is, is alleen te beoordelen door de uiteindelijke koper. Dat is ook de verantwoordelijkheid van de koper, die best kan beoordelen (of uitzoeken) of de aangeboden fles waar voor zijn geld is.

Vier oplossingen:

1. laat gaan. Laat de flipper lekker flippen en laat de koper zelf kiezen of hij wil kopen
2. grendel de aanbod sectie af voor alleen geselecteerde/betrouwbaar gebleken verkopers (te beoordelen door moderator)
3. stop met de verkoop van flessen.
4. blijven discussiëren over flippen. Ook leuk....
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 06 Dec 2016, 13:29

Het valt mij op dat voornamelijk leden met de status 'actief lid' doorgaans laten doorschemeren geen enkele moeite te hebben met flippen/verkopen met hoge winsten onder het argument dat het inherent is aan de whisky markt en dit platform.

Misschien kunnen we een status toevoegen: 'verkoper - woekeraar'. Geen 25 posts onzin regel, maar enkel toegang tot aanbod.

Bedoel, je kan maar beter in 1 oogopslag duidelijk hebben wat iemands intenties op dit forum zijn.
1 x
Afbeelding

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 06 Dec 2016, 13:31

Zoals vaker gezegd:

Laat die te dure fles staan! Hoe graag je 'm ook zou willen hebben...
En als de verslaving het dan toch van het gezonde verstand wint: Stuur een PB met een reëel prijsvoorstel.
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 06 Dec 2016, 20:37

Heb daarnet nog zo'n GlenDronach 14yo Marsala cask finish gekocht voor €75. Moet ik die nu flippen of niet? :gnif
(Ze zijn er dus nog!)
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 06 Dec 2016, 20:39

Len schreef:Heb daarnet nog zo'n GlenDronach 14yo Marsala cask finish gekocht voor €75. Moet ik die nu flippen of niet? :gnif
(Ze zijn er dus nog!)

Ik zou er lekker van genieten! :)
2 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 09 Dec 2016, 14:56

thijs100 schreef:

zeg maar zoals de nieuwe Arran voor hun 21e verjaardag die nu in het aanbod deel staat.
2 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”