HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

De achtste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je de sample?

Peiling eindigde op 21 Okt 2016, 20:03

t/m 54
0
Geen stemmen
55 - 59
0
Geen stemmen
60 - 64
0
Geen stemmen
65 - 69
0
Geen stemmen
70 - 74
0
Geen stemmen
75 - 79
3
10%
80 - 84
9
30%
85 - 89
18
60%
90 - 94
0
Geen stemmen
95 of meer
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Okt 2016, 21:06

squaadgras schreef:
Bram84 schreef:Dubbele rijping vind ik een interessant gegeven...


Heeft Edwin stiekem z'n Girvan uit z'n Sherry-octave gehaald?


Complotdenkers! Nee hoor, die ligt nog lekker te rijpen bij Martin.

EDIT; past niet Soren; Octave = 55 liter en Barrel = 200 liter :Scratch
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
mardo
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 10 Okt 2014, 23:04

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor mardo » 10 Okt 2016, 21:06

Interessante notes, ik heb nog nooit een grain gedronken en de bourbons die ik ken zijn veel donkerder van kleur en smaken dacht ik anders. De lijmgeur die ik veel voorbij zie komen heb ik serieus gemist. :o Zoet vind ik hem wel.
Ik ben benieuwd wat het is.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4040
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 10 Okt 2016, 21:08

Oogadal schreef:
squaadgras schreef:
Bram84 schreef:Dubbele rijping vind ik een interessant gegeven...


Heeft Edwin stiekem z'n Girvan uit z'n Sherry-octave gehaald?


Complotdenkers! Nee hoor, die ligt nog lekker te rijpen bij Martin.

EDIT; past niet Soren; Octave = 55 liter en Barrel = 200 liter :Scratch


Met 55 liter kan je een VBT ook wel voorzien :lol: !

Anyway.. ik ga er niet achter komen dit keer. Een Single Grain op Sherry, that's all folks.
0 x
2 ∞ & →

Noxa
Senior
Senior
Berichten: 219
Lid geworden op: 23 Sep 2015, 09:12

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Noxa » 10 Okt 2016, 21:09

Ik ben nu wel heel benieuwd of het daadwerkelijk een grain is. Zo te zien denken meer mensen er zo over. Ik moest meteen aan strathclyde denken. Maar dan meer alcohol en zonder sherry. Bourbon grain Cask Strenght?
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Okt 2016, 21:10

Wel grappig; in alle notes is er werkelijk NIEMAND die een sherry cask benoemd.... :Scratch

En nu valt er ineens een sherry cask naar beneden. Jullie zijn beter in puzzelen als proeven lijkt het :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 10 Okt 2016, 21:11

squaadgras schreef:Anyway.. ik ga er niet achter komen dit keer. Een Single Grain op Sherry, that's all folks.

En een shitload banananananas... Viel mij vooral op..
0 x

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Nino » 10 Okt 2016, 21:12

Oogadal schreef:Wel grappig; in alle notes is er werkelijk NIEMAND die een sherry cask benoemd.... :Scratch

En nu valt er ineens een sherry cask naar beneden. Jullie zijn beter in puzzelen als proeven lijkt het :P

Heb je die van mij gelezen?
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4040
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 10 Okt 2016, 21:13

Hey! De Lochside '64 die ik benoemde is op Sherry.. En 80% van m'n tasting notes kan je aan sherry linken.. Nee zonder dollen, Ik ben benieuwd morgen. Goede keuze geweest iig. Paul & Oog!
1 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 10 Okt 2016, 21:15

Ik heb nog de helft van de sample, als die bekend gemaakt gaat worden dan proef ik hem nog een keer
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 865
Lid geworden op: 08 Apr 2015, 10:39

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor RvdB » 10 Okt 2016, 21:15

Nou,..uit mijn sample haalde ik verdomd weinig sherry gerelateerde kenmerken. :gnif
0 x
Afbeelding

Noxa
Senior
Senior
Berichten: 219
Lid geworden op: 23 Sep 2015, 09:12

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Noxa » 10 Okt 2016, 21:16

squaadgras schreef:Hey! De Lochside '64 die ik benoemde is op Sherry.. En 80% van m'n tasting notes kan je aan sherry linken.. Nee zonder dollen, Ik ben benieuwd morgen. Goede keuze geweest iig. Paul & Oog!

Die Lochside heb ik vorig jaar mogen proeven op de spirit Amsterdam. Tjee wat een lekkere whisky! Maar ik vond ik hem beduidend anders dan deze sample.
Ik moest hier meteen aan strathclyde 8yo van clan denny denken.
Laatst gewijzigd door Noxa op 10 Okt 2016, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Okt 2016, 21:17

squaadgras schreef:Hey! De Lochside '64 die ik benoemde is op Sherry.. En 80% van m'n tasting notes kan je aan sherry linken.. Nee zonder dollen, Ik ben benieuwd morgen. Goede keuze geweest iig. Paul & Oog!


:respect
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor fjharms » 10 Okt 2016, 21:21

daytona955 schreef:Ik heb nog de helft van de sample, als die bekend gemaakt gaat worden dan proef ik hem nog een keer

Ik ook, en dan zal ik 'm eerst een tijd in het glas laten staan!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 10 Okt 2016, 21:23

Mooi man.
Grappig dat zo veel mensen denken dat het bourbon is.
Voor mij is het een Classic single grain op sherry.
Maar de sherry invloed is niet zo heel groot. Hij mist dat dirty randje nog een beetje.
Ik zie een paar hele mooie en goede notes.
Maar ook scores die nergens over gaan. Gaat alle kanten op.
Dus wat dat betreft is het weer een geslaagde sample.
Maar nu ik zo lees en de puzzelstukjes op zijn plaats vallen kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet heb geraden welke het is :HitHead
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 10 Okt 2016, 21:24

fjharms schreef:
daytona955 schreef:Ik heb nog de helft van de sample, als die bekend gemaakt gaat worden dan proef ik hem nog een keer

Ik ook, en dan zal ik 'm eerst een tijd in het glas laten staan!

inderdaad :duimop dat is dan wel weer fijn dat je nu 5 cl krijgt :)
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten