30-9 t/m 2-10 2016: Pot Still Festival, Amersfoort

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Pot Still Festival 2016

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 30 Sep 2016, 14:30

Ik mag ook niet vloeken. Doe ik toch :gnif

Ik had graag willen gaan want het is me vorig jaar prima bevallen. Maar het is me dit jaar helemaal ontschoten eigenlijk
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 30 Sep 2016, 14:42

Ik woon op fietsafstand (45 min.) en ja... ik weet dat je die officiëel ook niet meer mag besturen met een glaasje op maar dat risico durf ik nog wel te nemen.

Misschien wat interessanter om over te babbelen hier; welke stands zijn het meest interssant?

Ik denk zelf dan aan Glenfarclas, Signatory en Gordon & MacPhail
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 30 Sep 2016, 14:42

Wat een vervoer problemen... Blij dat ik een hotelkamer op loopafstand heb geboekt :bigsmile
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 30 Sep 2016, 16:22

Voor degene die Amersfoort lastig kan bereiken, maar waarvoor Utrecht beter bereikbaar is.
Ook daar is dit weekend een whiskyfestival, in de St Janskerk.

Ik heb een kaartje over voor de zaterdagmiddag sessie, omdat iemand uit het gezelschap heeft afgezegd.
Laat maar weten via pb, originele prijs was 35 euro.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 30 Sep 2016, 16:34

Altijd benieuwd of Amrut nog iets moois heeft meegenomen. En ik ben benieuwd naar de speciale casks voor het festival. Oh, vergeet ik nog de Zuidam/Millstone 20 yrs
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 01 Okt 2016, 08:23

Er is een festival botteling van Arran. 10 Jaar en erg lekker en apart.

De tafels van G&M en vooral Signatory waren dit jaar favoriet. Mr. Fraser van Glenfarclas was er niet dus het aanbod van Glenfarclas was niet zo mooi als voorgaande jaren.

Veel plezier wie nog mag gaan!
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 01 Okt 2016, 09:27

Wat stond er zoal aan moois bij Signatory en G&M Erik?

Vorig jaar was er de mooie Bunna 25 te proeven. Waren er nog vergelijkbare mooie drams gisteravond?
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 01 Okt 2016, 10:18

Vooral de Glenburgie 1995 CS van Gordon & MacPhail vond ik erg goed. In de categorie "zeer betaalbaar" scoorde Tamdhu 8 yrs hoog bij mij.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 01 Okt 2016, 16:54

De Glenburgie 1995 van G&M was er goed inderdaad! Ook een mooie CS Miltonduff 1994 en een betaalbare Benrinnes 1998 bij G&M.

Signatory had in de categorie betaalbaar een heel mooie 19 jaar oude Mortlach 1996 op 46%.
Categorie onbetaalbaar een 1981 Glenlivet die heel mooi was. Daarnaast een bijzonder interessante Fettercairn 1988.

Bij Signatory staan ook nog wat flessen Edradour. Het lelijke eendje in de whisky industrie die naar mijn bescheiden mening toch nog wel leuke SC whiskies uitbrengen. Hier getuige van is een singe cask Edradour op sherry met het vatnummer #2202.

De Ledaig 2005 van Signatory vond ik erg lekker om mee af te sluiten.

Enjoy!
2 x

Malt Leon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malt Leon » 01 Okt 2016, 23:07

De rum uit het vaatje was een leuke verrassing.
Voor de rest veel aan de malternatieven gezeten.
Armagnac cognac grappa etc
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 02 Okt 2016, 10:41

defeatless schreef: Ik ben er overigens de zondag middag. Zullen we een kleine meeting maken? Zou ik in ieder geval wel leuk vinden. Ik heb naast Turfsmurf nog nooit iemand ontmoet van het forum :oops: :(

Meeten dan? :goedgedaan

Adidas sneakers, spijkerblouse,.. zoiets? Oja en misschien iets bruiner dan de rest want net terug van vakantie!
1 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 02 Okt 2016, 11:19

Top doen we!

Groen shirt witte letters, blauwe broek en chronisch op zoek naar mijn vriendin (krulletjes rood shirt), die weer eens ergens is blijven kletsen.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 02 Okt 2016, 16:51

Er stonden best leuke drams. Maar wat was het zaterdagavond druk en daardoor vreselijk warm... :shock:
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 02 Okt 2016, 19:55

Zojuist terug gekomen! en dus nog lichtelijk in kennelijke staat :D

Fantastische middag gehad. Het was gezellig druk en de sfeer was heerlijk. Overal goed geholpen en uitgebreid kunnen kletsen.
Super toppers gehad, naast RvdB waren dat: Bunna 25 yo OB, Millstone 20yo, The quiet man 12yo (daar moesten we even voor kletsen, maar d'r ging wel een sample flesje open), Festival botteling van Glenfarclas (alleen 2x te duur (115 euro voor een 10yo)) en een Clynelish '08 vW.

Ook nog een flinke tijd staan kletsen bij Amrut, samen met RvdB. Amrut had een fles mee (de enige in NL) waarbij ze iets geks hadden gedaan. Het was een Sherry butt, deze hadden ze vol gedaan met sinaasappelschillen, 3 maanden laten liggen, geleegd en daarna 3 jaar single malt erop gelegd. Ik zou zweren dat het een rum was.... Maar erg smakelijk.

Verder een kleine tasting-sessie gehad van Montifaud cognac. Zeer goede kwaliteit, waarbij de XO silver (67 euro) eruit sprong in prijs kwaliteit. De EXTRA JENS (40yo) was ook erg goed, maar toch 176 euro. Overigens was de '76 subliem, maar niet te koop.

Bij de laatste ronde nog even staan kletsen met de immer sympathieke jongens van Glendalough. Veel belovende jongens, maar ik denk dat ze het wel waar gaan maken. En toen was het eigenlijk alweer tijd om te gaan. Dus we vroegen er nog eentje voor onderweg. In Ierland doen ze dat zo:

Afbeelding

(voor de duidelijkheid, deze foto is thuis genomen) Nu moeten we deze zomer alleen nog even de belofte waarmaken dat we langskomen.... Dus ik geloof dat onze vakantie geregeld is :P
Laatst gewijzigd door defeatless op 02 Okt 2016, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 02 Okt 2016, 20:19

defeatless schreef:Zojuist terug gekomen! en dus nog lichtelijk in kennelijke staat :D

Fantastische middag gehad. Het was gezellig druk en de sfeer was heerlijk. Overal goed geholpen en uitgebreid kunnen kletsen.
Super toppers gehad, naast RvdB waren dat: Bunna 25 yo OB, Millstone 20yo, The quiet man 12yo (daar moesten we even voor kletsen, maar d'r ging wel een sample flesje open), Festival botteling van Glenfarclas (alleen 2x te duur (115 euro voor een 10yo)) en een Clynelish '08 vW.

Ook nog een flinke tijd staan kletsen bij Amrut, samen met RvdB. Amrut had een fles mee (de enige in NL) waarbij ze iets geks hadden gedaan. Het was een Sherry butt, deze hadden ze vol gedaan met sinaasappelschillen, 3 maanden laten liggen, geleegd en daarna 3 jaar single malt erop gelegd. Ik zou zweren dat het een rum was.... Maar erg smakelijk.

Verder een kleine tasting-sessie gehad van Montifaud cognac. Zeer goede kwaliteit, waarbij de XO silver (67 euro) eruit sprong in prijs kwaliteit. De EXTRA JENS (40yo) was ook erg goed, maar toch 176 euro. Overigens was de '76 subliem, maar niet te koop.

Bij de laatste ronde nog even staan kletsen met de immer sympathieke jongens van Glendalough. Veel belovende jongens, maar ik denk dat ze het wel waar gaan maken. En toen was het eigenlijk alweer tijd om te gaan. Dus we vroegen er nog eentje voor onderweg. In Ierland doen ze dat zo:

Nu moeten we deze zomer alleen nog even de belofte waarmaken dat we langskomen.... Dus ik geloof dat onze vakantie geregeld is :P

Mooie samenvatting. :hoera
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”