Zelf ben ik wel te porren voor experimenten met whisky (zolang de drank maar echt whisky genoemd mag worden
Zien jullie dit experiment ook zitten, en misschien belangrijker nog, waarom wel of waarom niet?

Toch is het nog steeds een experiment, en ben ik er best benieuwd naar. 

defeatless schreef:Säntis vind ik een redelijke whisky. Zeker de Edition Sigel vond ik erg lekker. Deze werd ook op biervaten gerijpt. Daarnaast werd mij ook ingefluisterd dat ze biergist gebruikten.
Geen idee of dat verder ook wat uitmaakt.

caskstrength schreef:defeatless schreef:Säntis vind ik een redelijke whisky. Zeker de Edition Sigel vond ik erg lekker. Deze werd ook op biervaten gerijpt. Daarnaast werd mij ook ingefluisterd dat ze biergist gebruikten.
Wat beviel je in de Sigel, kun je de smaak omschrijven? Kon je duidelijk een biersmaak ontdekken? Lijkt me wel interessant voor deze discussie.
vwb het gist, een klein beetje off-topic mag best: zier hier een artikel over gist. Daarbij heb ik de afgelopen tijd gelezen dat doordat veel distilleerderijen dezelfde gist gebruiken, de whiskies wel erg naar elkaar toe zijn gegroeid. Voor wat betreft afwisseling en differentiatie is het welkom dat er distilleerderijen zijn die met andere gistsoorten werken (even los van of het nu lekker wordt gevonden of niet). Wellicht dat we er binnenkort een apart topic over kunnen wijden, hier gaat het wat mij betreft te ver off topic.
defeatless schreef:De whisky is niet echt te vergelijken met een single malt, maar toch ook weer wel

defeatless schreef:Säntis vind ik een redelijke whisky. Zeker de Edition Sigel vond ik erg lekker. Deze werd ook op biervaten gerijpt. Daarnaast werd mij ook ingefluisterd dat ze biergist gebruikten.

FGG schreef:defeatless schreef:De whisky is niet echt te vergelijken met een single malt, maar toch ook weer wel

FGG schreef:defeatless schreef:De whisky is niet echt te vergelijken met een single malt, maar toch ook weer wel
Tonny schreef:Ik heb nooit geweten dat er bieren bestaan die in een houten vat hebben gelegen.
De grap is dat ze ook whiskyvaten ervoor gebruiken; dus dan krijg je whisky gerijpt op een biervat waarvan het bier weer heeft gerijpt in een whiskyvat.

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten