Twijfel over volgende aanschaf.
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Na een aantal Bowmore-samples wil ik eigenlijk een 'typische Bowmore' kopen. Ergens tussen de €75 en €100. Iemand tips?
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Wellicht de Laimrig, of een botteling van Elements of Islay (volgens mij zijn de Bw1 t/m de Bw4 voor minder dan € 100 te krijgen)?
1 x
Affirmanti incumbit probatio
RBwhiskyworld schreef:Iemand ervaring met de aanschaf van whisky op JFK in New York?
Ik zit een aantal dagen in New York en wil een whisky mee terug nemen. Is het verstandig om nu al wat aan te schaffen in de stad of kan ik beter wachten tot ik op het vliegveld ben onderweg naar huis?
Vergeet Amerika maar wat Single Malt whisky's betreft. 1,5 maand geleden nog in New York (en JFK) geweest en het aanbod is niet interessant. We zijn nog in een dranken speciaal zaak geweest maar de prijzen liggen er veel hoger. Kon ook geen speciale bottelingen vinden.
1 x
- WhiskyLiam
- Senior

Dames en heren, ik heb weer wat advies nodig voor m'n volgende aanschaf. Ik heb in het verleden een Glenfiddich 15 gehad waarvan het lege glas een paar uur later een heerlijke zoete geur had die ik, als het goed is, kan omschrijven als barley sugar. Nu kon ik die zoetigheid niet heel duidelijk in de Glenfiddich proeven destijds. Ook bij Benromach 10yo heb ik deze zoetigheid geroken in een leeg glas, hier kon ik het wel beter bij proeven.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe whisky, tot een euro of 50, die die zoetigheid van de barley ook duidelijk in smaak heeft. Een beetje bruine suiker-achtig is ook gewenst.
Wie heeft tips?
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe whisky, tot een euro of 50, die die zoetigheid van de barley ook duidelijk in smaak heeft. Een beetje bruine suiker-achtig is ook gewenst.
Wie heeft tips?
0 x
Nickolaas schreef:Na een aantal Bowmore-samples wil ik eigenlijk een 'typische Bowmore' kopen. Ergens tussen de €75 en €100. Iemand tips?
De Laimrig is inderdaad echt goed! De 15 Darkest is zijn kleine broertje (43%) maar dat beetje extra geld is wel de moeite waard om aan een Laimrig te geven!
Hier op het forum biedt ook iemand samples aan van BW1 t.e.m. de 5 (of 6?), misschien dat je dat ook ligt en je dan eventueel kan kiezen dewelke je wilt.
1 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
- caskstrength
- Forum goeroe

WhiskyLiam schreef:Dames en heren, ik heb weer wat advies nodig voor m'n volgende aanschaf. Ik heb in het verleden een Glenfiddich 15 gehad waarvan het lege glas een paar uur later een heerlijke zoete geur had die ik, als het goed is, kan omschrijven als barley sugar. Nu kon ik die zoetigheid niet heel duidelijk in de Glenfiddich proeven destijds. Ook bij Benromach 10yo heb ik deze zoetigheid geroken in een leeg glas, hier kon ik het wel beter bij proeven.
Wie heeft tips?
Wellicht deze? https://www.whiskybase.com/whisky/78736 ... ie-1995-vw
1 x
Affirmanti incumbit probatio
- WhiskyLiam
- Senior

caskstrength schreef:Wellicht deze? https://www.whiskybase.com/whisky/78736 ... ie-1995-vw
Die valt helaas buiten mijn budget.
0 x
- RBwhiskyworld
- Senior

Mark schreef:RBwhiskyworld schreef:Iemand ervaring met de aanschaf van whisky op JFK in New York?
Ik zit een aantal dagen in New York en wil een whisky mee terug nemen. Is het verstandig om nu al wat aan te schaffen in de stad of kan ik beter wachten tot ik op het vliegveld ben onderweg naar huis?
Vergeet Amerika maar wat Single Malt whisky's betreft. 1,5 maand geleden nog in New York (en JFK) geweest en het aanbod is niet interessant. We zijn nog in een dranken speciaal zaak geweest maar de prijzen liggen er veel hoger. Kon ook geen speciale bottelingen vinden.
Bedankt voor je reactie. Ik ben nu een paar daagjes hier en de prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant. Ik kijk de komende dagen nog wel of ik wat speciaals zie. (Kwam een Yamazaki Sherry Cask tegen maar die was behoorlijk boven budget)
En anders komt het thuis wel weer!
0 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

WhiskyLiam schreef:caskstrength schreef:Wellicht deze? https://www.whiskybase.com/whisky/78736 ... ie-1995-vw
Die valt helaas buiten mijn budget.
ik weet nu niet of het bruine suiker zoet is maar zoet is hij wel.
https://www.whiskybase.com/whisky/72891/dailuaine-1997-vw
2 x
RBwhiskyworld schreef:Mark schreef:RBwhiskyworld schreef:Iemand ervaring met de aanschaf van whisky op JFK in New York?
Bedankt voor je reactie. Ik ben nu een paar daagjes hier en de prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant. Ik kijk de komende dagen nog wel of ik wat speciaals zie. (Kwam een Yamazaki Sherry Cask tegen maar die was behoorlijk boven budget)
En anders komt het thuis wel weer!
Precies, hier in Nederland is ook genoeg moois te verkrijgen. De bourbons zijn er nog wel schappelijk geprijsd (ook logisch), misschien nog een tip om daar even bij te kijken.

1 x
WhiskyLiam schreef:Dames en heren, ik heb weer wat advies nodig voor m'n volgende aanschaf. Ik heb in het verleden een Glenfiddich 15 gehad waarvan het lege glas een paar uur later een heerlijke zoete geur had die ik, als het goed is, kan omschrijven als barley sugar. Nu kon ik die zoetigheid niet heel duidelijk in de Glenfiddich proeven destijds. Ook bij Benromach 10yo heb ik deze zoetigheid geroken in een leeg glas, hier kon ik het wel beter bij proeven.
Wie heeft tips?
Misschien is een Old Pulteney iets voor je?
1 x
- WhiskyLiam
- Senior

Dank voor de suggesties!
Deze gaat m'n lijstje op, nu zoeken naar meerdere reviews.
De 12 jaar heb ik reeds gehad, was niet wat ik zocht.
hoogheid2015 schreef:ik weet nu niet of het bruine suiker zoet is maar zoet is hij wel.
https://www.whiskybase.com/whisky/72891/dailuaine-1997-vw
Deze gaat m'n lijstje op, nu zoeken naar meerdere reviews.
Laurens schreef:Misschien is een Old Pulteney iets voor je?
De 12 jaar heb ik reeds gehad, was niet wat ik zocht.
0 x
Whisky Liam:
Glen Elgin 12 is een typische bruine suiker whisky.
En goedgeprijsd.
En goedgeprijsd.
1 x
de glengoyne 21 ook maar daar tel je wel +-100euro voor neer 

1 x
- WhiskyLiam
- Senior

Wolf2112 schreef:Whisky Liam:
En goedgeprijsd.
Kijk, ook die gaat op m'n lijstje. Heeft ook een 80+ score op WB. Thx!
brechtvds schreef:de glengoyne 21 ook maar daar tel je wel +-100euro voor neer
Daar heb ik eerst een sponsor voor nodig. Misschien volgende maand als m'n nieuwe contract ingaat!
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”