Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 22 Jun 2016, 14:32

Na een aantal Bowmore-samples wil ik eigenlijk een 'typische Bowmore' kopen. Ergens tussen de €75 en €100. Iemand tips?
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 22 Jun 2016, 16:14

Wellicht de Laimrig, of een botteling van Elements of Islay (volgens mij zijn de Bw1 t/m de Bw4 voor minder dan € 100 te krijgen)?
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 22 Jun 2016, 22:30

RBwhiskyworld schreef:Iemand ervaring met de aanschaf van whisky op JFK in New York?
Ik zit een aantal dagen in New York en wil een whisky mee terug nemen. Is het verstandig om nu al wat aan te schaffen in de stad of kan ik beter wachten tot ik op het vliegveld ben onderweg naar huis?

Vergeet Amerika maar wat Single Malt whisky's betreft. 1,5 maand geleden nog in New York (en JFK) geweest en het aanbod is niet interessant. We zijn nog in een dranken speciaal zaak geweest maar de prijzen liggen er veel hoger. Kon ook geen speciale bottelingen vinden.
1 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 22 Jun 2016, 23:10

Dames en heren, ik heb weer wat advies nodig voor m'n volgende aanschaf. Ik heb in het verleden een Glenfiddich 15 gehad waarvan het lege glas een paar uur later een heerlijke zoete geur had die ik, als het goed is, kan omschrijven als barley sugar. Nu kon ik die zoetigheid niet heel duidelijk in de Glenfiddich proeven destijds. Ook bij Benromach 10yo heb ik deze zoetigheid geroken in een leeg glas, hier kon ik het wel beter bij proeven.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe whisky, tot een euro of 50, die die zoetigheid van de barley ook duidelijk in smaak heeft. Een beetje bruine suiker-achtig is ook gewenst.

Wie heeft tips?
0 x

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 22 Jun 2016, 23:44

Nickolaas schreef:Na een aantal Bowmore-samples wil ik eigenlijk een 'typische Bowmore' kopen. Ergens tussen de €75 en €100. Iemand tips?

De Laimrig is inderdaad echt goed! De 15 Darkest is zijn kleine broertje (43%) maar dat beetje extra geld is wel de moeite waard om aan een Laimrig te geven!

Hier op het forum biedt ook iemand samples aan van BW1 t.e.m. de 5 (of 6?), misschien dat je dat ook ligt en je dan eventueel kan kiezen dewelke je wilt.
1 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 22 Jun 2016, 23:46

WhiskyLiam schreef:Dames en heren, ik heb weer wat advies nodig voor m'n volgende aanschaf. Ik heb in het verleden een Glenfiddich 15 gehad waarvan het lege glas een paar uur later een heerlijke zoete geur had die ik, als het goed is, kan omschrijven als barley sugar. Nu kon ik die zoetigheid niet heel duidelijk in de Glenfiddich proeven destijds. Ook bij Benromach 10yo heb ik deze zoetigheid geroken in een leeg glas, hier kon ik het wel beter bij proeven.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe whisky, tot een euro of 50, die die zoetigheid van de barley ook duidelijk in smaak heeft. Een beetje bruine suiker-achtig is ook gewenst.

Wie heeft tips?

Wellicht deze? https://www.whiskybase.com/whisky/78736 ... ie-1995-vw
1 x
Affirmanti incumbit probatio

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 23 Jun 2016, 00:02

caskstrength schreef:Wellicht deze? https://www.whiskybase.com/whisky/78736 ... ie-1995-vw

Die valt helaas buiten mijn budget.
0 x

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 23 Jun 2016, 01:07

Mark schreef:
RBwhiskyworld schreef:Iemand ervaring met de aanschaf van whisky op JFK in New York?
Ik zit een aantal dagen in New York en wil een whisky mee terug nemen. Is het verstandig om nu al wat aan te schaffen in de stad of kan ik beter wachten tot ik op het vliegveld ben onderweg naar huis?

Vergeet Amerika maar wat Single Malt whisky's betreft. 1,5 maand geleden nog in New York (en JFK) geweest en het aanbod is niet interessant. We zijn nog in een dranken speciaal zaak geweest maar de prijzen liggen er veel hoger. Kon ook geen speciale bottelingen vinden.

Bedankt voor je reactie. Ik ben nu een paar daagjes hier en de prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant. Ik kijk de komende dagen nog wel of ik wat speciaals zie. (Kwam een Yamazaki Sherry Cask tegen maar die was behoorlijk boven budget)
En anders komt het thuis wel weer!
0 x

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 23 Jun 2016, 01:18

WhiskyLiam schreef:
caskstrength schreef:Wellicht deze? https://www.whiskybase.com/whisky/78736 ... ie-1995-vw

Die valt helaas buiten mijn budget.

ik weet nu niet of het bruine suiker zoet is maar zoet is hij wel.
https://www.whiskybase.com/whisky/72891/dailuaine-1997-vw
2 x

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 23 Jun 2016, 09:11

RBwhiskyworld schreef:
Mark schreef:

Bedankt voor je reactie. Ik ben nu een paar daagjes hier en de prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant. Ik kijk de komende dagen nog wel of ik wat speciaals zie. (Kwam een Yamazaki Sherry Cask tegen maar die was behoorlijk boven budget)
En anders komt het thuis wel weer!

Precies, hier in Nederland is ook genoeg moois te verkrijgen. De bourbons zijn er nog wel schappelijk geprijsd (ook logisch), misschien nog een tip om daar even bij te kijken. :goedgedaan
1 x

Laurens
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Laurens » 23 Jun 2016, 17:36

WhiskyLiam schreef:Dames en heren, ik heb weer wat advies nodig voor m'n volgende aanschaf. Ik heb in het verleden een Glenfiddich 15 gehad waarvan het lege glas een paar uur later een heerlijke zoete geur had die ik, als het goed is, kan omschrijven als barley sugar. Nu kon ik die zoetigheid niet heel duidelijk in de Glenfiddich proeven destijds. Ook bij Benromach 10yo heb ik deze zoetigheid geroken in een leeg glas, hier kon ik het wel beter bij proeven.

Wie heeft tips?

Misschien is een Old Pulteney iets voor je?
1 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 23 Jun 2016, 17:48

Dank voor de suggesties!

hoogheid2015 schreef:ik weet nu niet of het bruine suiker zoet is maar zoet is hij wel.
https://www.whiskybase.com/whisky/72891/dailuaine-1997-vw

Deze gaat m'n lijstje op, nu zoeken naar meerdere reviews.

Laurens schreef:Misschien is een Old Pulteney iets voor je?

De 12 jaar heb ik reeds gehad, was niet wat ik zocht.
0 x

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 23 Jun 2016, 18:58

Whisky Liam:

Glen Elgin 12 is een typische bruine suiker whisky.
En goedgeprijsd.
1 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 23 Jun 2016, 19:29

de glengoyne 21 ook maar daar tel je wel +-100euro voor neer :bigsmile
1 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 23 Jun 2016, 19:45

Wolf2112 schreef:Whisky Liam:

Glen Elgin 12 is een typische bruine suiker whisky.
En goedgeprijsd.

Kijk, ook die gaat op m'n lijstje. Heeft ook een 80+ score op WB. Thx!

brechtvds schreef:de glengoyne 21 ook maar daar tel je wel +-100euro voor neer :bigsmile

Daar heb ik eerst een sponsor voor nodig. Misschien volgende maand als m'n nieuwe contract ingaat! ;)
1 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”