- Arran The Bothy QC #1 , lekkere solide Arran op CS, valt wijnig over te klagen maar ook niet speciaal, gewoon lekker drinken.
- Arran Berre Barley, t.o.v. de Bothy een veel fris fruitigere neus, dat beloofde veel! Maar de smaak en finish bleven achter, i.i.g. t.o.v. de Bothy bleef er niet veel van over, misschien omdat deze een stuk delicater is? Heb nog 1,5cl om eens appart te proberen. Maar voor nu... jammer, de neus was zo veel beloven!
- Arran 18, dat was een schot in de roos
. Mooie mix van Bourbon en sherry, met een stijl die mij erg aanspreekt! Kan nog niet helemaal me vinger er op leggen, maar vaak is het een Bourbon/Sherry mix die het goed doet bij mij, ik moet eens uitzoeken of dit ook consequent een bepaalde verhouding en soort sherryvat is dat de magische combinatie voor mij heeft...Anyway, mooie zoete gebalanceerde dram, aanlokkelijke neus en smaak en finish houden het allemaal bij op het zelfde niveau, voor mij een teken dat het echt een kwaliteits dram is! Goed werk verricht daar op Arran! Ga eens kijken of hier budged voor is in de komende tijd...
- Compass Box Enlightement , weer zo'n klapper
! Heerlijk frisse dram die toch ballen heeft! Het waxy mondgevoel... delightfull! Geen CS maar een smaak intensiteit die er aan doet denken, tot de laatste nip. Echt een meester creatie van CB gezien de prijs natuurlijk. Ik wilde nog een frisse zomerse whisky hebben, en deze gaat op de shortlist! Al is het ook maar om CB te steunen in hun strijd...- Wolfburn 3yr, wat kan ik zeggen... niet de complexiteit of ontwikkeling zijn verbluffend, maar het gebrek aan jonge spirity en ongewenste/scherpe eigenschappen! Echt verbluffend wat ze daar in 3 jaar klaar hebben gespeeld! Aroma's en smaken van jonge whisky en een heerlijke zachte zoete turf die mij zeer aan Lagavulin doet denken. Rook neem ik niet echt waar maar ik heb het idee dat ik daar gewoon niet zo gevoelig voor ben... Anyway, zeer van genoten en een hoge enjoyment factor daar mee. Ik blijf ze volgen, en misschien koop ik nog wel een flesje, maar ik zit bijna aan mijn zelf opgelegde quotum, dus ik moet zorgvuldig zijn....
Nu aan het broeden op wat ik vanavond eens zal nemen... Life can be good at times